Ősszel drasztikus mértékben nőhetnek a budapesti viteldíjak

Plafonon a taxisok
Az alapdíj és a kilométerdíj a Fővárosi Közgyűlés által még az évtized elején meghatározott plafonjának emelését kezdeményezik a budapesti taxitársaságok. Ha a képviselők támogatják elképzeléseiket, akkor ősztől jelentősen drágulhat Budapesten a taxizás.
Népszabadság • Ábrahám Ambrus • 2008. június 13.



A fővárosban közel nyolc éve változatlan tarifák felső határának emelését kezdeményezi a Taxi Fuvarszervező Társaságok Szövetsége - tudta meg a Népszabadság. Dudás Zoltán, a szervezet főtitkára lapunknak elmondta, hogy ezzel kapcsolatban valóban készítenek egy anyagot, amit még ebben a hónapban szeretnének eljuttatni a Fővárosi Közgyűléshez. A kérdés azonban így is csupán szeptemberben kerülhet napirendre, ezért a díjak új, felső plafonjáról legkorábban ősszel dönthetnek.

A Fővárosi Közgyűlés utoljára még az évtized elején módosította a korlátokat. Eszerint nappal kilométerenként legfeljebb 240 forintot, éjszaka 336 forintot, míg alapdíjként 300 forintot kérhetnek a taxisok. Dudás Zoltán hozzátette: utóbbi esetében ma már mindenki a megengedett legnagyobb tarifát számlázza, míg az előbbinél szinte az összes társaság plafonhoz közeli árakat alkalmaz. (A szerződéses ügyfeleknél az említetteknél kedvezőbb díjakat használnak a társaságok.) Hogy hol húzódnának az új határok, arról a főtitkár nem kívánt nyilatkozni. Mint mondta: ezzel kapcsolatban még tartanak az egyeztetések. Annyit azonban megjegyzett, hogy egy olyan szintű növelést szeretnének elfogadtatni, amiben "marad még tartalék". Azaz ha jövőre a tovább dráguló üzemanyag miatt újra tarifaemelésre lenne szükség, akkor ne kelljen ismét a Fővárosi Közgyűléshez fordulniuk. Éppen ezért, ha meghatározzák az új plafont, az nem jelenti azt, hogy a taxis cégek azonnal erre a szintre "teszik" áraikat.

Pásztor György, a Budataxi és a Tele5 ügyvezető igazgatója már konkrétabban fogalmazott. Szerinte az alapdíj maximumát 500 forintnál, míg a kilométerenkénti nappali tarifáét 300 forintnál, az éjszakaiét 350 forintnál kellene meghúzni. Úgy vélte egyébként, hogy az egyre drágább üzemanyag miatt most 15-20 százalékos díjnövelést kellene végrehajtani, ám az érvényben lévő fölső határok miatt ez már nem lehetséges.

Vidéken egészen máshogy látják a helyzetet. A siófoki Intertaxi ügyvivője, Csenterics László lapunkat úgy tájékoztatta, hogy bár szükség lenne rá, nem növelik a viteldíjat. A magasabb árakat már nem tudják áthárítani az utasokra, mert így is kevés a megrendelés, különösen a szezonon kívüli időszakban. A balatoni városban most kilométerenként 300 forintot, míg alapdíjként 300-400 forintot kell fizetni. Hozzátette: ez ma már csak "vegetálni elég". Így alig lehet azon csodálkozni, hogy Siófokon ma már alig van főállású taxis.

Debrecenben, a Főnix Taxinál is hasonlóan látják a helyzetet. A piac nem engedi meg a drágítást, már csak azért sem, mert nagyon sok kényszervállalkozó akad, akik drámaian alacsony tarifákkal dolgoznak. Éppen ezért lehetetlen lenne a megrendelések további csökkenése nélkül egy ilyen lépést megtenni - állította Tisza Tibor, a társaság ügyvezető igazgatója. A hajdúsági megyeszékhelyen az alapdíj 395 forint, míg nappal kilométerenként 220 forintot, éjszaka pedig 260 forintot kell fizetni.


 


2008.06.13. 06:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft