Zöldebbek lesznek a pesti fekete taxik, pánikgombbal jelezhet az utas

Gombnyomásra érkeznek az etikások?
Néhány éven belül környezetkímélő autókra cseréli le flottáját a budapesti repülőtér hivatalos taxiszolgáltatója, a Zóna Taxi. Szeptembertől pánikgombbal jelezheti nemtetszését az utas.



A 308 autós fekete flotta, amely zömében Volkswagen Passatokból áll, hamarosan teljesen kicserélődik. Az alapok nem változnak, a taxis cég partnere továbbra is a Volkswagen marad, de a korábbi kétliteres dízelmotorok helyett környezetkímélő és alacsony fogyasztású BlueMotion modellek állnak szolgálatba. Az első ilyen gépkocsit már át is vette a társaság, az év végéig további 40-et kapcsolnak be a rendszerbe, de néhány éven belül, az autók csereciklusának függvényében minden autót hasonló technológiájú VW-k váltanak fel. A BlueMotion a jelenleg elérhető legkörnyezetkímélőbb alternatíva a magyar piacon. A Polo BlueMotion szén-dioxid-kibocsátása alacsonyabb a nálunk forgalmazott összes hibridénél, 99 gramm/kilométer. Az 1,9 literes motorral szerelt Passat átlagfogyasztása száz kilométerenként 5,1 liter (gyári adat), ennek megfelelően szén-dioxid-kibocsátása 136 gramm/kilométer. A 105 lovas autó az aerodinamikai változtatások és a hosszabb fokozatú váltóáttételek révén még nagyobb végsebességre is képes, mint normál változata, a limuzin 193; a kombi 190 kilométer/órás végsebességre képes. Az új autókkal a Zóna Taxi elképzelései szerint évente, gépkocsinként 1 tonnával csökkenthetik a kibocsátást.

De nemcsak a flotta zöldül ki, hanem az ügyfelek elégedettséget is mérik ezentúl a társaságnál. A Skyguard flottamenedzsment-rendszer révén, amelyet szeptembertől minden autóba beszerelnek, az utas folyamatosan kifejezheti elégedettségét, vagy ha nem érzi magát biztonságban, akkor nemtetszését. A taxikban elhelyezett távirányító-szerű lapocskán négy darab kétnyelvű nyomógombbal mondhat véleményt a szolgáltatásról az utas. A pánikgomb megnyomásáról, vagyis arról, hogy az ügyfél nagyon nincs megelégedve a sofőrrel vagy az autóval, a Zóna Taxi diszpécsere és ügyfélszolgálatosa azonnal értesül. A riasztást követően rádión kapcsolatba lépnek a sofőrrel és tisztázzák, mi a problémája az ügyfélnek. Adott esetben az ügyfélszolgálatos kocsi a helyszínre vonul és megoldják a helyzetet, akár csereautót biztosítanak. Minden ilyen esetet vezérigazgatói szinten megvizsgálnak; ha valamelyik sofőr két megalapozott riasztást gyűjt be, attól megválik a cég. Az utas a taxizás során bármikor kifejezheti véleményét, az utazás végén erre meg is kéri majd a sofőr. Természetesen nem kötelező élni a lehetőséggel.

Egyelőre száz autóban tesztelik a világújdonságot, de szeptembertől minden Zóna Taxiban találkozhatunk vele. Segítségével ki lehet majd szűrni a durva, bárdolatlan és agresszív sofőröket. Ma a társaságnál saját adataik szerint 52600 fuvarra jut egy utaspanasz. Az ügyfélközpontúság javításán túl a rendszer állandó képet ad a felügyeletnek, hogy hol, merre jár üres autó, illetve milyen sebességgel, milyen útvonalon halad utasával a taxi, így a taxirendelés is gyorsabbá válhat.

B. Cs.

 

 

 

 


 


 

 


2008.06.12. 14:09





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft