Napenergiával a Föld körül:

Budapesten a Solartaxi
A Föld megkerülése a cél azzal az elvileg csak napenergiát használó különleges járművel, a Solartaxival, amelyet hétfőn mutattak be a magyar médiának. A feltaláló a budapesti születésű svájci világjáró, Louis Palmer.



Az 50 ezer kilométeresre tervezett, 50 országot érintő és öt földrészen áthaladó expedíció, amellyel a kezdeményező a globális felmelegedés elleni küzdelem fontosságára és új lehetőségeire kívánja felhívni a figyelmet, július 3-án rajtolt és Németország,
Csehország és Szlovákia érintése után érkezett Budapestre - a svájci nagykövetség elé.
Amennyiben a mintegy 14 hónapos időtartamra tervezett vállalkozás sikeresen végződik, ez lesz az első példa arra, hogy egy fosszilis üzemanyag nélkül üzemelő jármű közúton megkerülje a Földet.

Louis Palmer folyékony magyarsággal maga mondta el az újságíróknak , hogy 1971-ben a pesti XX. kerületben született, 16 hónapos korában szüleivel került Svájcba, és 14 éves kora óta álmodozott erről a vállalkozásról, amelyet most számos szponzor támogatásával megvalósít.
Az elől két-, hátul egykerekű, coupé stílusú, kétüléses, áthelyezhető kormányú (azaz tetszés szerint bal- vagy jobbkormányú) Solartaxit, amelynek utánfutóján napcellák vannak, egy hagyományos autó is elkíséri a világkörüli úton, ez szállítja a szükséges felszerelést. Amerre járnak, Palmer mindenütt keresi a találkozást a politikusokkal, közéleti személyiségekkel, tudósokkal, újságírókkal, diplomatákkal, diákokkal, fiatalokkal, hogy népszerűsítse a légkör
felmelegedése elleni küzdelemnek ezt az eszközét, amelyet maga is csak egy lehetőségnek tekint sok más között.
A kétüléses autó azért "taxi", mert mindenütt felvesz rövid távra utasokat - Budapesten Marc-André Salamin, a vállalkozást diplomáciai hálózata révén támogató Svájc nagykövete ült bele először, majd sajtófogadást is adott az expedíció tiszteletére.
A Solartaxit külön erre az útra fejlesztették ki Louis Palmer ötlete alapján svájci egyetemeken. Az innovatív, kimondottan erre a vállalkozásra készült jármű a meghajtó energia felét az utánfutón vitt hat négyzetméternyi napcellából kapja, a másik felét pedig a
villamosenergia hálózatra csatlakozva tölti le akkumulátorába, miközben a Swisscom épületének tetején napkollektorok termelnek ugyanannyi energiát - ebben az értelemben tehát a Solartaxi kizárólag napenergiát használ, emellett útján semmiféle káros, a környezet szennyező anyagot nem bocsát ki.

Az MTI arra vonatkozó kérdésére válaszolva, hogy mennyibe került a jármű kifejlesztése, Palmer elmondta, hogy egy nagy világcég, amelynek először a segítségét kérte, négymillió euróra (981 millió forint) becsülte a költségeket, de a sikert így sem garantálta.
Erről a megoldásról ezért Palmer lemondott. A terv megvalósításán mintegy 200 önkéntes segítő dolgozott, ha az ő szolgálataik értékét pénzben becsülné meg, 250 ezer és 300 ezer euró közötti összegről lenne szó. A projektet számos szponzor támogatja - elsősorban a Q.cells, a Spiegel-Online és a Swisscom, illetve a svájci állam.Louis Palmert vállalkozásán segíteni fogja világjáró tapasztalata: bár eredeti szakmáját tekintve tanár, már 1994-ben
kerékpáron járta be Afrikát, majd repülőn kalandozott Észak- és Dél-Amerikában, autón szelte át Ázsiát. Közben fényképésszé, diasorozat-készítővé, útirajzíróvá, motivációs oktatóvá és
projekt-menedzserré is képezte magát, és egy környezetvédő mozgalom vezetője is
Új világjáró és környezetvédő expedíciójának eseményeiről a www.solartaxi.com, a   www.blueblog.ch és a  www.eurosolar.de honlapokon is tudósítja az érdeklődőket.

(MTI-Panoráma)



2007.07.16. 17:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft