Élet a Megyeri híd után
Az ingatlanosok örülnek, Óbuda és Újpest a városrészekre zúduló
forgalom miatt aggódik

Sokan áldani, még többen viszont átkozni fogják a Megyeri hidat. Óbudán a városrészre zúduló forgalomtól tartanak, a túloldalon Újpest szigorú korlátozásokkal készül megvédeni a kerületet az autóáradattól.


A kéthetes téli szünet után tovább folyik a Megyeri híd, vagyis az M0-ás körgyűrű északi átkelőjének építése. Az ország leghosszabb hídja több késedelem után, a legfrissebb ígéretek szerint jövő augusztusra készülhet el. Az évtizedek óta várt hidat sokan áldani, és még többen átkozni fogják.

A Budakalászt és Újpestet összekötő híd jelentősen csökkenti majd a 130 százalékos túltelítettséggel működő Árpád híd forgalmát, és végre megkezdődhet a Margit híd évek óta esedékes felújítása is.

A Megyeri híd jó hatással lesz a térség ingatlanpiacára is. Az első fecske a híd átadásával együtt a pesti oldalon nyitó Aquaworld élményfürdő és szállodakomplexum. Az aktuális ingatlanhirdetéseket átböngészve találunk olyan lakóparkot Dunakeszin, amelynek leírásánál a híd átadásával ugrásszerűen javuló közlekedési viszonyokat is kihangsúlyozták, Szentendrén pedig már a híd építésének hírére élénkülni kezdett az ingatlanforgalom - Leányfalutól Budakalászig a telektulajdonosok a híd jótékony árfelhajtó hatására számítanak.

Nem mindenki lélegezhet fel azonban a Megyeri híd átadásával. Újpesten a városrészre zúduló forgalomáradattól tartanak, Óbudán pedig még mindig nincs végleges változat a 11-es és a 10-es út közötti körgyűrű-szakasz nyomvonalára. Ez utóbbira korábban csak egy nyomvonalváltozat készült, hétféle műszaki tartalommal. Bús Balázs, Óbuda polgármestere lapunknak azt mondta: a Nemzeti Autópálya Zrt. a múlt hónapban három új nyomvonaltervezetet mutatott be, ezek között van olyan, amelyik közelebb áll Óbuda-Békásmegyer elképzeléseihez. E tervek szerint a körgyűrű a III. kerületi szakaszon végig alagútban, némileg északabbra haladna. A polgármester keddre egyeztetést hívott össze, amelyen az érintett budai oldali települések vezetői, az autópálya-építő társaság, valamint a civil szervezetek képviselői is részt vesznek. A körgyűrű 11-es és 10-es út közötti szakaszát kisebb kihagyásokkal már 1989 óta tervezik, a nyolc kilométeres autópálya-szakasz 2008-2009 előtt nem épül meg, költségeit egyelőre becsülni sem tudják.

Bús Balázs lapunknak hangsúlyozta: a Megyeri hídhoz és budai továbbvezetéséhez kapcsolódva a városrésznek további kérései is volnának; véderdők telepítése, az ürömi csomópont északabbra helyezése, valamint a pilisi szélcsatornára vonatkozó áramlási terv elkészítése. A polgármester szerint a körgyűrűhöz kapcsolódó más beruházásokra is szükség van a III. kerületben; így például P+R parkolók vagy parkolóházak építése, valamint a pünkösdfürdői közlekedési csomópont alagútba vezetése, megkönnyítendő a városnyi békásmegyeri lakótelep keleti és nyugati tömbje közötti kapcsolatot.

Az M0-ás budai átvezetéséhez a kerület szükségesnek tart olyan forgalomszámlálási felmérést, amelyből kiderül, mennyire tehermentesíti a belső-óbudai úthálózatot a körgyűrű, illetve mekkora forgalmat vonz a városrész útjaira. Bús Balázs szerint az észak-budapesti hálózatot egységben kell kezelni, ezért a pilisi elővárosi vasútvonalakat is fejleszteni kellene, valamint meg kell építeni az Óbudát és Újpestet összekötő aquincumi hidat. Utóbbi azonban nem szerepel a főváros rövid távú tervei között.

A Megyeri híd túloldalán, Újpesten drasztikus közlekedési korlátozásokat és változtatásokat terveznek, hogy megvédjék a kerület úthálózatát a forgalomnövekedéstől. Egyes becslések szerint ugyanis a Buda felől az M0-ás hídján Pestre érkező forgalom akár hetven százaléka is a IV. kerületre zúdulhatna - mondta lapunknak Derce Tamás polgármester. A 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművek, teherautók és kamionok csak a számukra kijelölt útvonalon haladhatnak majd a városrészben. Útdíjat nem kérnek tőlük, de az önkormányzat a rendőrségtől határozottan elvárja a korlátozás betartatását. Ettől az útvonaltól eltérni csak jegyzői különengedéllyel lehet majd. Korlátozni fogják az áruszállítás idejét is, elképzelhető például, hogy csak a reggeli órákban lehet majd árut fuvarozni. Végül az észak-déli irányú útszerkezetet is módosítják, azaz számos főút és utca egyirányú lesz, mint például a Baross, a Pozsony, a Nádor és a Leiningen Károly utca. A kerület várhatóan márciusra készíti el rendelettervezetét, amelyről a fővárossal is egyeztetne.


(K. A. I. - S. G.)




 

2007.01.09. 01:23





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft