Moszkva, a közlekedési dugók városa
Dzsem
Az orosz főváros viharos fejlődésének egyik kellemetlen következményeként a gépkocsi-közlekedés hovatovább értelmetlenné válik a csúcsforgalom óráiban: minden nap több ezer járművel nő az autóállomány, s közben napró napra hosszabb ideig tartó közlekedési dugók alakulnak ki a metropoliszban.


Jól érzékelteti, hogy milyen jelentőssé vált a tízmilliós és továbbra is növekvő nagyvárosban ez a probléma, hogy a Profil című lap nemrég egész első oldalát annak szentelte, mivel foglalkozhat az autós, ha dugóba kerül. Jurij Luzskov polgármester általános gúnyolódást váltott ki, amikor jobb híján azt javasolta, hogy a közlekedési késlekedés elkerülése végett a városi hivatalnokok munkaideje reggel 7-kor kezdődjön.
Októberben a Szpartak labdarúgó csapata busszal tartott stadionjába, a milánói Internazionale elleni mérkőzésére: a jármű elakadt és a játékosok kénytelenek voltak átszállni a metróra, hogy le ne késsék a találkozót. Decemberben a nápolyi olasz kosárlabda-csapat már eleve a metróval utazott soros moszkvai mérkőzésére, hasonló megfontolásokból.
A moszkvai úthálózat ma sem sokat változott a szovjet időkhöz képest, amikor csak egy szűk kisebbség rendelkezett járművel, s a széles főutakon elsősorban az elit nagy fekete autói robogtak. A külföldi cégek az amerikai Fordtól a francia Renault-ig viszont egymás után létesítenek üzemeket Oroszországban.
A tízmilliós Moszkvában az autók száma néhány év alatt a korábbi tízszeresére nőtt és ma eléri a 3 milliót - mutatott rá elemzésében az RBK gazdasági hírügynökség. Ugyanakkor a tömegközlekedés is túlzsúfolt, a metrónak még a folyosóin is alig lehet haladni a csúcsforgalom idején.
Emellett a közlekedés megszervezése sem kielégítő. Viktor Kirjanov, a közlekedési rendőrség vezetője például arra mutatott rá, hogy a város központban nincs elég kitérő és megfordulásra módot nyújtó útvonal. Az autósok közlekedési gyakorlata is ludas a helyzetben: inkább eltorlaszolják a kereszteződéseket, semmint hogy beengedjék a másik irányból érkező járműveket. Nem terjedt még el a koccanásos balesetek esetében a kölcsönös megegyezés gyakorlata sem, így az autósok nem egyszer egy összetört lámpa miatt is megvárják a rendőrséget és a jegyzőkönyvezést, közben pedig blokkolják a forgalmat.
Az őskori Zsiguli járművek is közlekednek még, de egyre gyakrabban robbannak le az út közepén: ilyenkor persze be kell várni az autómentőt, s közben a többiek a Profil által ismertetett időtöltésekkel próbálkozhatnak, amíg szabaddá válik az út. Persze az is előfordul, hogy egyszerűen kiszállnak a reménytelenül veszteglő kocsiból és gyalog folytatják az utat.
(MTI-Panoráma)

2007.01.05. 13:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft