Változások az éjszakai tömegközlekedésben

Árpádföldről a Csatárka útra
A BKV Zrt. 2005. szeptember 1-jén az elmúlt évek egyik kiemelkedő és egyben igen sikeres szolgáltatásfejlesztését hajtotta végre az új éjszakai hálózat bevezetésével. Az új hálózati és menetrendi rendszer a főváros teljes területét érintette, komoly megújulást hozott a hálózaton.



  • A hálózat jelentős mértékű bővítésének köszönhetően nőtt a területi lefedettség, az igényeknek megfelelően számos sűrűn lakott, ill. kertvárosi lakóterületen jelent meg új éjszakai járat, a korábbi 19 helyett összesen 30 vonalból álló hálózatot létrehozva. A hálózathossz és az érintett megállóhelyek száma a duplájára emelkedett (444 km-es éjszakai hálózaton összesen 1585 db megállót érintenek a járatok.)

  • Az átmérős (városhatár - belváros - városhatár) jellegű vonalak bevezetése megoldotta az átszállások, csatlakozások körüli korábbi problémákat és hiányosságokat, ezáltal csökkent az eljutási idő.

  • Az új menetrendi struktúra (15-30-60-120 perces ütemes járatkövetés) és a városi léptékű összehangolási, csatlakozási rendszer együttesen biztosítja a gyors, kényelmes, megbízható eljutási lehetőségeket.

A bővítéssel növekedett az utasforgalom: a korábbinál sűrűbb követési idővel ellátott belvárosi útvonalakon a járatok továbbra is jó kihasználtsággal közlekednek, ugyanakkor érdemi utasforgalom jelent meg a korábban ellátatlan területeken is. A naponta felszálló utasok száma hétköznapokon a korábbi 22-24 ezerről 40 ezerre növekedett, szombati napon pedig a korábbi mintegy 30-32 ezer helyett 56 ezer felszálló utast regisztráltak az éjszakai hálózaton.

Az átmérős fővonalakból álló hálózatszerkezet és a Magyarországon ilyen kiterjedésben először bevezetett, 30 vonalból álló csatlakozási rendszer összességében sikeresen, megbízhatóan működik.

A bevezetés óta eltelt egy év kedvező tapasztalatai, műszeres forgalomfelvételi eredményei, valamint az utasok részéről érkezett észrevételek, módosító javaslatok és igények alapján a BKV Zrt. úgy döntött, hogy az éjszakai hálózatot további elemekkel fejleszti, bővíti.

A Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottsága augusztus 28-ai és szeptember 4-ei ülésén az éjszakai hálózati rendszer továbbfejlesztésének három ütemben történő bevezetéséről döntött.

  • 2006. november 3-ától:
    területi lefedettség bővítése új járatok indításával (930, 937, 963, 996, 999), meglévő járatok útvonalának hosszabbításával (931, 950, 966, 979), új megállóhelyek létesítésével (943, 979);
    időbeli eljutás javítása járatsűrítéssel (Istenhegy-Mártonhegy, valamint Rózsadomb térségében 120 helyett 60 perces közlekedés biztosítása).

  • 2006. december 1-jétől:
    járatsűrítések a 906-os és 907-es vonalakon;
    férőhelybővítés csuklós járművek közlekedtetésével a 909-es és 979-es vonalakon.

  • 2007. január 12-étől:
    csatlakozások további fejlesztése, nappali és éjszakai járatok üzemidejének igazítása.

Ez év november 3-ától, péntek éjszakától az alábbi útvonal-módosításokra és megállóhelyi korrekciókra kerül sor:

  • A 901-es vonalon a 960-assal közösen haladó járat 1.00 és 3.00 óra között nem érinti az Óbudai autóbuszgarázst, így Közvágóhídtól továbbiakban csak a Vörösvári útig közlekedik. Menetrendi csatlakozással is itt biztosított a 901-esről a 960-as autóbuszokra az átszállás.

  • A 907-es éjszakai autóbusz Bosnyák téri megállóhelye - a 979-es járattal való jobb csatlakozás érdekében - áthelyezésre kerül a másik éjszakai busz által használt helyre (gyors 7-es, gyors 173-as megállójába).

  • A 911-es éjszakai járat megszűnik, utoljára november 2-áról 3-ára virradó éjjel jár. A járat szerepét a rózsadombi szakaszon a meghosszabbított 931-es, valamint a pesti belvárosi és a rákoskeresztúri szakaszán a sűrűbben közlekedő 921-es éjszakai járat veszi át.

  • A 921-es autóbuszok szintén november 3-ától sűrűbben, 120 helyett 60 percenként közlekednek és útvonaluk is módosul: Moszkva tér és Döbrentei tér között mindkét irányban érintik a Batthyány teret (felváltva ezen a szakaszon a 956-os járatot).

  • A 923-as vonalán két megállóhely neve megváltozik.

  • Új járat indul 930-as jelzéssel Újpest-Központ és Megyer, Szondi utca között. Az új éjszakai járat nagyrészt a napközben közlekedő 30-as autóbusz útvonalán halad. Az éjszakai autóbuszok Újpestről 0.33 és 3.33 között-, Megyerről 0.43 és 3.43 között óránként indulnak.

  • Meghosszabbodik a 931-es járat útvonala, Árpádföldről (Dezsőfia utcától) továbbra is a Deák tér érintésével tovább közlekedik Rózsadombra (Csatárka úthoz). A járat rózsadombi szakaszán az egyidejűleg megszűnő 911-es járat szerepét veszi át, így a Bajcsy-Zsilinszky út - Teréz körút - Nyugati tér - Margit híd - Rómer F. u. - Vérhalom tér - Pusztaszeri út - Zöldmáli lejtő érintésével közlekedik. Az éjszakai autóbuszok Rózsadombról 0.04 és 4.04 között-, Árpádföldről 0.55 és 3.55 között óránként indulnak. (A járat az Astoria csomópont forgalomtechnikai módosításáig ideiglenesen a Dohány utca - Síp utca szakaszt veszi igénybe.) A Rózsadombról induló 931-es autóbuszok végállomási pontja továbbra is a Deák Ferenc tér, majd a menetrendi várakozást követően indulnak tovább Árpádföld felé.

  • 937-es jelzéssel új járat indul Közvágóhíd és a Vörösvári út között. A járat különlegessége a hozzákapcsolódó taxi rendszerű kísérleti többletszolgáltatás.
    A Közvágóhídtól induló járat egyúttal a 901-es autóbusz 0.51 órai Vörösvári útig közlekedő menetét is teljesíti, ezért tábláján a 901-937 jelzés szerepel. A kísérlet szerint az autóbusz csak abban az esetben teszi meg az Erdőalja út - Máramarosi úti vonalszakaszt, ha a járművön a Vörösvári úttól továbbutazó utas van, vagy a vonalról utazási szándékot jeleztek. Az Erdőalja út - Máramarosi úti szakaszról az utazási szándékot 23.00 és 1.20 között - hasonlóan a taxi-közlekedéshez -telefonon lehet jelezni a 06-1-317-8080-as telefonszámon. A 937-es autóbusz taxi jellegű rendelésének módja a megállóhelyi tájékoztatókon is olvasható.

  • A 943-as éjszakai járat november 3-ától Pomázon újabb helyen is megáll, így a HÉV-állomáson kívül Pomáz, Dózsa György utca megállóhelyen is igénybe vehető.

  • A 950-es autóbuszok útvonala meghosszabbodik: Pestszentimre, központtól a Széchenyi téren túl, továbbiakban óránként Rákospalota, Székely Elek útig közlekedik. Egyes menetek változatlanul a Kossuth utca térségében fordulnak vissza, de a korábbitól eltérő útvonalon (Epres sor - Régi Fóti út), azaz a rákospalotai szakaszon fordított irányban és új megállót is érintenek az Epres soron.

  • A 956-os éjszakai járat útvonala szintén változik: Moszkva tér és a Döbrentei tér között továbbiakban a Krisztina körút - Attila úton közlekedik (felváltva ezen a szakaszon a 921-es járatot), és nem érinti a Batthyány teret.

  • A 960-as autóbuszok Bécsi úti (Farkastorki út utáni) megállóhelye - a 901-es járattal való jobb csatlakozás érdekében - áthelyezésre kerül a Vörösvári útra, a másik éjszakai busz által használt megállóhelyre.

  • Új járat indul 963-as jelzéssel Hűvösvölgy és Adyliget között. Az új éjszakai járat nagyrészt a napközben közlekedő 63-as útvonalán halad. Az éjszakai autóbuszok Hűvösvölgyből 0.00; 1.00; 2.30 és 3.30 órakor-, Adyligetről 0.25; 2.15; 3.15 és 4.05 órakor indulnak.

  • A 966-os autóbuszok útvonala változik: Soroksáron hosszabb útvonalon, a Haraszti úton a Millenniumtelepig jár, a vonal belső szakaszán útvonala rövidül. A Deák Ferenc térről 0.35 órakor induló első menetet kivéve Soroksár, Millenniumtelep és Pesterzsébet, Baross utca között közlekedik. A vonal belső szakaszának rövidítése révén a járatnak az eddigi kettő helyett három indulása van Soroksárra.

  • A 979-es éjszakai járat útvonala meghosszabbodik: óránként Csepel, Csillagtelep felől a Bosnyák téren túl, Újpalota, Nyírpalota útig jár. A 979-es és 979A jelű autóbuszok Csepelen, a Szabadkikötő úton új megállóhelyeken is igénybe vehetők.
    996-os és 996A jelzéssel új járatok közlekednek, Cinkotai autóbuszgarázs és Újpest-Központ között. Az útvonal érinti Újpesten az Árpád utat, Rákospalotán a Hubay teret, a Rákos utat, a Széchenyi utat, a Bánkút utcát és áthalad Újpalotán. A két járat útvonala a XVI. kerületben tér el egymástól . A 996-os autóbusz a János utcát, a Rákosi utat, a Rózsa utcát, a Pálya utcát érintve közlekedik, míg a 996A a György utcán keresztül jár. A vonalak Mátyás király utcai, Centenáriumi lakótelepi és Bökényföldi úti szakaszai közösek.
    A 996-os autóbuszok a Cinkotai autóbuszgarázstól 23.30 és 0.30 között-, Újpest-Központtól 3.05 és 4.05 között óránként indulnak. Hasonlóan óránként járnak a 996A jelzésű autóbuszok is: Cinkotáról 0.06 és 4.06 között, míg Újpestről 0.35 és 3.35 között indulnak.

  • Új éjszakai járat indul 999-es jelzéssel Kispest, Határ út és a Dél-pesti autóbuszgarázs között, a Wekerle-telepet, Nádasdy utcát és Nagykőrösi utat érintve. Az autóbuszok Kispestről 0.27-kor és 1.27-kor, Dél-pestről 2.45-kor és 3.45-kor indulnak.

 

ÉJSZAKAI AUTÓBUSZMENETREND



2006.11.02. 18:55





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft