Folytatódik a 4-es metró építése - hétfőtől lezárják a Műegyetem rakpartot

Budapest
Az állomásépítési munkálatok miatt május 15-én hétfőn teljes szélességében lezárják a Műegyetem rakpartot az autók előtt. A Gellért tér és a Műegyetem előtti terület között - jelentette be Demszky Gábor főpolgármester a szerdai sajtótájékoztatón, ahol ismertette a 4-es metró Szent Gellért téri megállójának építési munkálatainak részleteit.



A Szent Gellért téren az állomás építése május 15-én kezdődik, és novemberben fejeződik be - hangzott el a szerdai tájékoztatón.

A lezárás ideje alatt nem lehet majd keresztülhajtani a felső rakparton, de a Műszaki Egyetem előtti parkoló egy részét sem lehet használni. A gyalogos forgalmat az építkezés ideje alatt is folyamatosan biztosítják majd - mondta Demszky Gábor főpolgármester.
A beruházás közműkiváltási munkálatokkal kezdődik, és ezt követően indul az állomás szerkezetépítése. Azért, hogy a felszíni forgalmat csak a lehető legrövidebb ideig kelljen korlátozni az állomást úgynevezett résfalas technológiával építik - derült ki az eseményen.
Ennek lényege, hogy először megépítik az állomás vasbeton szerkezetét, majd a kész födémre visszaterelik a forgalmat. Így az állomás további munkafolyamatai már nem járnak komoly forgalomkorlátozásokkal - hangsúlyozta Demszky Gábor.

Majd hozzátette: a 4-es metróhoz kapcsolódó néhány felszínrendezési, aluljáró építési munkákkal már a Bartók Béla úton és a Baross téren már befejeződtek, március végén megkezdődött a fúrópajzs aknájának kiépítése az Etele téren, néhány napja pedig a Móricz Zsigmond körtéren is megkezdődődtek a közműkiváltások.
A Gellért téri állomás peronszintje a felszíntől 29,5 méter mélyre kerül. Az állomáson 4+4 mozgólépcső és 2 lift fogadja az erre közlekedőket. A munka során a kivitelező vállalatok 60.000 köbméter földet termelnek ki és 7.300 köbméter betont építenek be.
A főpolgármester kiemelte: a négyes metró minden állomása, így a Gellért téri is teljesen akadálymentes lesz. A mozgólépcsők mellett liftek is segítik a kerekes székkel, babakocsival, nagy csomaggal utazók közlekedését. A látássérültek közlekedését különleges, „tapintható és hangos” tájékoztató rendszerek segítik majd.
Az építkezés több különleges technikai megoldással készül, így az alagútépítés során egy alkalommal szükség lesz a „fúrófejek” cseréjére is. Ennek oka, hogy a budai és a pesti oldal talaj- és kőzetszerkezete eltérő. Az átalakítást a Gellért térnél hajtják majd végre. Az alagútépítés során kitermelt föld egy részét az Etele téren, illetve a Gellért téren emelik a felszínre. Az itt kitermelt földet hajóra rakják, és Dunán szállítják el - ismertették a metróépítéssel járó munkafolyamatokat.
A legkorszerűbb technológiának köszönhetően biztonságban tudhatjuk a környéken fakadó hőforrásokat. Az állomás építésekor a szakemberek kiemelt figyelmet fordítanak a hőforrások védelmére. A Gellért téren egy közel 250 méter mély kutat fúrnak, így a szakemberek folyamatosan tudják ellenőrizni a hévizek állapotát - említette Demszky Gábor.

A Gellért téri munkálatok a jelenlegi tervek szerint 2009. októberében fejeződnek be, de várhatóan novembertől 2x1 sáv járható lesz a Műegyetem rakparton - folytatta a főpolgármester.
A Gellért téri állomás kivitelezési munkálatait a közbeszerzési eljárás nyertese, a BAMCO konzorcium végzi. Ez a konzorcium építi a 4-es metró alagútjait is.

Budapest.hu

2006.05.10. 13:40





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft