Hogyan lehetne javítani a főváros közlekedésén?
Matyi
Apró dolgoknak tűnő intézkedéssel mennyit lehetne javítani a közlekedők életén. Ehhez kérném a Ti segítségetek is.


Előre is elnézést, hogy a kétkerekűek kimaradtak a dologból. Ennek nem az az oka, hogy bármilyen előítéletem is lenne velük szemben, de nekik van egy szép szervezetük - sőt több is -, akik lobbizgatnak azért, hogy jobban tudjanak közlekedni.

Kérdezősködtem erre-arra, hogy mi hogyan is működik. Itt a blogon is rendszeresen szerepelnek tilosban parkoló autók, melyek miatt megáll mondjuk a tömegközlekedés, és senki nem tud semmit csinálni.
Aztán ott van például a VI. kerület, az Andrássy út, a Nagykörút, ahol szintén a szabálytalanul parkoló autók miatt néha lehetetlen közlekedni.
Ott vannak a busz sávok, ahol sokan közlekednek büntetlenül. Ott vannak a piros lámpán átszáguldozók, akik vagy megússzák baleset nélkül a dolgot, vagy nem. Viszont senki nem törődik velük sem.

Ez csak pár dolog, de valahol el kéne már kezdeni a rendrakást. Most, hogy új városüzemeltetési alpolgármester lett, és elvileg új BKV vezér is, talán el lehetne érni valamit. Ezért a követkekre gondoltam. A blogter olvasói nevében megkeresném ezt a két vezetőt - vagy legalábbis a közelükbe póráblnék jutni -, és átadnám nekik az ötleteinket.

Tilosban parkolás

Elvileg a BKV járműveinek akadályozásához semmi különös nem kéne, mint olyan céggel szerződést kötni, akiknek van trélerük. Abban az esetben, ha valahol akadályoznák a buszok, villamosok közlekedését, szépen kihívnák a rendőrt, a szállítót, és elszállítanák a járművet. A rendőrség részéről ennek semmi akadálya nem lenne, hiszen így is, úgy is kimennek a helyszínre. Informátorom azt is elmondta, hogy ezeket a tilosban parkolókat be is perelhetné szépen a BKV, legalább egy próbapert megérne, ha rásóznák a költségeket - nem csak az elszállítást - a szabálytalankodóra. Persze ennek egyből lenne média visszhangja is, és talán az autósok rájönnének, hogy drága dolog ilyennel szórakozni. Mert ugye jelenleg semmi következménye nincs a dolognak...

Busz sáv

Rendőröktől tudom, hogy a kamerák semmit sem érnek, mivel az itt lefotózott autósok ugyanúgy ki tudnak bújni a büntetés alól, mint a traffipaxnál - nem tudom, hogy kinél volt aznap az autó. Mi lehetne a megoldás? Egyszerű. A Roosevelt téren anno lehetetlen volt szabályosan közlekedni, viszont amióta rendőrök vannak ott, normalizálódott a helyzet, és csak ritkán van olyan, aki a busz sávban, vagy a záróvonalnál próbálkozik. Egy időben azt csinálták a rendőrök, hogy nem büntettek, hanem továbbküldték az autóst, álljon csak be a sor végére. Érzésem szerint ennél nagyobb büntetés nem létezik, mint amikor valaki baromi fontos, és nagyon siet, vagy csak pofátlan, és kénytelen visszamenni a sor végére. Ugyanezt meg lehetne csinálni a Soroksári úton, vagy az Árpád fejdelem útján is. Soroksárin a busz sávban közlekedők átküldeni a Gubacsi útra, az Árpád fejdelem útjáról pedig az Üstökös utcánál beterelni őket a Frankel Leóba. Ha valaki járt bármelyik úton is, tudja, hogy a Gubacsira kihajtani balra nagy ívben, vagy a Frankel Leó - Vidra utca útvonalon visszavergődni az Árpád fejedelem útjára egy fél nap. Ehhez sem kéne semmi különösebb befektetés, a BKV jól járna, mert a buszok normálisan tudnának közlekedni, a rendőröknek nem kéne papirozni, csak két embert odaküldeni, és intézkedni. Bár tudom, hogy a rendőröknél a közlekedésisek elég kevesen vannak, de ha mondjuk a BKV beígérne nekik egy kis túlórapénzt, tuti, hogy önként és dalolva mennének a rendőrök akár túlórában is elvégezni ezt a munkát.

Piroson áthajtás

Mondjuk ez már kicsit nehezebb ügy, hiszen ha valakit lefotóznak, és hagyják elmenni, akkor mire kiküldik neki a képet már el is felejtette, hogy kinek adta oda a 40 milliós autót az adott napon. A megoldás csak az lehetne, hogy a kereszteződés után leállítani az autóst, csak hát ugye hol állítja meg a rendőr mondjuk a Nagykörúton a szabálytalankodót. A napokban láttam egy debreceni riportot, ahol egy magyar fejlesztésű kamerával rögzíteni tudják a piroson áthajtót, és pár száz méterrel odébb le is állítják az autóst, mivel a kamera az ott álló autóban mutatja a rögzített képet. Így nem lehet hivatkozni a nemtudomkivezetteazautót dologra. Mondjuk a másik megoldás az lenne, ha az Országgyűlés változtatna ezen a jogszabályon, hogy nem köteles megmondani a delikvens, hogy ki is vezetett...

Ha valakinek valami még eszébe jut, akkor várom a hozzászólásokban az ötleteket.

Naív vagyok? Lehet, de ha kicsiben nem kezdődik el a rendrakás, akkor csak még nagyobb káosz lesz az utakon.

Mátyási György



2006.12.21. 08:10





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft