Soha nem látott csalássorozat New Yorkban

The New York Times (nytimes.com)
Rendszeresen becsapta ügyfeleit a New York-i taxisok jelentős hányada az elmúlt két évben – írja a New York Times. A sofőrök becslések szerint összesen mintegy 8 millió dollárral károsították meg az utasokat. A csalásra a város Taxi- és Limuzinügyi Bizottsága derített fényt.



A hatóság szerint a vétkes taxisok magasabb díjszabásra állították a taxiórát olyan esetekben is, amikor ez nem lett volna indokolt – a nagyjából negyven százalékkal drágább kategória akkor lép életbe, ha a cél a város közigazgatási határán kívülre esik. A Bizottság szerint a csalás legalább 1,8 millió fuvart érint, az utas pedig minden esetben 4-5 dollárral többet fizetett – így jön ki a körülbelül 8 milliós összesített kár.

A Bizottság egy lakossági bejelentés alapján kezdett el vizsgálódni, a kibontakozó nyomozás pedig megállapította, egy brooklyni taxis, Wasim Khalid Cheema 574 alkalommal vetette be a trükköt – egyetlen hónap alatt. A felügyeleti szerv ezután az összes társaság hasonló adatait bekérte. Ezek alapján tárult fel a csalás valódi mérete: New York körülbelül 48 ezer taxisából 36 ezer alkalmazta már a módszert, ebből 3 ezer pedig rendszeresen, azaz több mint száz alkalommal a vizsgált 24 hónapos időtartam alatt. Ez valószínűleg a taxi-ipar valaha feltárt legnagyobb botránya.

A Bizottság is elszörnyedve vette tudomásul az eredményt. „Soha nem láttunk még ilyen átfogó csalást – mondja Matthew W. Daus, a szerv elnöke. – Rendkívül nyomasztóak az adatok”. Az ügyben már a városi nyomozóhatóság vizsgálódik, és maga Bloomberg polgármester is komoly büntetéseket helyezett kilátásba.

A taxisok ugyanakkor azt állítják, nem egyértelmű, hogy csalásról van szó. „Nyilvánvalóan a taxiórák széleskörű meghibásodása okozhatta a problémát. – mondja Bhairavi Desai, a New York-i Taxis-szövetség elnöke. – „Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy majdnem minden sofőr benne lett volna a dologban”.

A NYTimes által megkérdezett taxisok is hasonló véleményt hangoztattak, és hozzátették, az órák apró gombjait egyébként is nehéz eltalálni vezetés közben, mikor annyi dologra kell amúgy is figyelni. A Bizottság azt javasolja a vállalatoknak, cseréljék le óráikat olyanokra, melyek egyértelműen, hangosan közlik a betáplált tarifát, a távlati cél pedig egy olyan rendszer megvalósítása, amelyben nem a vezető határozza meg manuálisan a díjszabást, hanem a kocsiba épített GPS-készülék.

 



2010.03.14. 10:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft