Rádió Taxi őszi gépkocsi-szemle 1. nap

Kiemelt -A-? -A- kategória? -B- kategória? Esetleg -Y-? J)) persze ilyen nincs. Mégis a munkaeszközök kategóriába sorolása izgatta legjobban a kollégákat a szemle előtt.
A megszokott helyszínen a Dunapart csendes parkolójában, a Rómaiparton tartotta 2005 év őszi jármű szemléjét a Rádió Taxi. Ma az első 300 kódon dolgozó kolléga volt hivatalos, egy részletes irat, taxióra, URH adóvevő, és jármű ellenőrzésre.



 még több kép >>>
 Horváth Pál

Horváth Pál [Góré001] vezénylete alatt, egy jól szervezett, gördülékeny szemlének lehettünk tanúi. A Rádió Taxi teljes etikai bizottsága munkában volt, mindenki kapott egy részfeladatot, aminek a felelőse volt. A kollégákat Farkas András [Taxi 374] fogadta, átadta az adatlapot kitöltésre, majd azok kitöltése után ellenőrizte a vállalkozás, a jármű és a gépkocsivezető adatait a bemutatott igazolványok alapján. Ellenőrizte az arcképes igazolványok meglétét is, valamint átvette a gépkocsivezetők igazolványképeit is, amit az adatlaphoz csatolt. 62-es Sanyi és Mártonsofőr szigorú vizsgálata következett, amely járművek külső-belső tisztaságára, esztétikai állapotára, valamint a taxiórákra terjedt ki. A taxiórákból mindenkinek tarifa információt kellett nyomtatni, majd a maga taxióra is átesett plomba, és egyéb sértetlenség ellenőrzésen. Az előre gördülő taxik ezután Mónikához és Gáspár Tamás [taxi 71] érkeztek. Mi Mónikánk egyeztette a központ és a kollégák pénzügyi bizonylatait, majd Tamás ellenőrizte, hogy mindenkinek van-e megfelelő számlatömbje, térképe. Majd segítségével pótoltuk a hiányzó matricákat, és átvettük az újakat. Elérkeztünk a rádiók ellenőrzéséhez. A rádiók technikai ellenőrzését nagy rutinnal Simon Ferenc [taxi 324] végezte. Állandó segítője és fegyverhordozója Soós Tibor [taxi 198], a rádiókkal és a plombákkal kapcsolatos adminisztrációs feladatokat látta el. Az apró munkán túlestünk, és megérkeztünk a legveszélyesebb helyre.


Dudás János [taxi 203] etikai bizottságvezető, és Németh Tamás [taxi 600] marketing igazgató asztalához. Itt dőlt el a taxisok számára legfontosabb, milyen kategóriába kerül az eszköz. Itt azért akadt olyan kolléga, akinek lefelé görbült a szája, mert nem abba a kategóriába került, amire számított. Góré001 topictárs [Horváth Pál] tájékoztatása alapján elmondhatjuk egyetlen kolléga volt, aki a szemléről nagy hévvel távozott, mert a szemlézők kifogásolták a jármű tisztaságát, valamint esztétikai állapotát (sérült autóval, és ecsettel javított fényezéssel jelent meg a szemlén). Összességében a szemle nagyon jó hangulatban zajlott. A tavaly őszi szemle óta jelentősen javult járműparkot láttunk a Rádió Taxi szemle első napján.




Dudás Jánost a Rádió Taxi Etikai Bizottság vezetőjét kérdeztük.

 
 Dudás János [taxi 203] Etikai Bizottság vezetője


-Mik a szemle szempontjai, mi változott az előző óta?


-Szigorodtak a szabályok, különös tekintettel a járművek állapotára, a külső belső tisztaságára, a gépkocsivezetők öltözetére, megjelenésére, valamint a technikai felszerelések szabályszerűségére.

- A technikai felszerelések szabályszerűsége miben nyilvánul meg?

- A taxióra, és az urh rádió ellenőrzésében.

- A taxiórákat miként ellenőrzitek?

- Jó kérdés! Tarifainformációt nyomtatunk, hogy a megfelelő tarifa helyen, a megfelelő tarifa van-e beállítva. Ellenőrizzük a taxióra plombájának és magának a taxiórának a sértetlenségét.

-A rádiók ellenőrzéséről később megkérdezzük, az e feladattal megbízott kollégát. Mit ellenőriztek még?

-Ellenőrizzük az összes taxizáshoz szükséges engedélyek, igazolások meglétét, és érvényességét.

- A fénykép? Miért kértek fényképet a kollégáktól?

-Azonosítás miatt. Készítünk egy fényképes adatlapot, ha reklamáció esetén másként nem megy, ezekből a fényképekből azonosítani lehessen a gépkocsivezetőt.


Köszönjük a tájékoztatást






 
 324-es Feri munka közben

Simon Ferencet a Rádió Taxi URH ellenőrét kérdeztük a rádiók ellenőrzéséről.

-A rádiók ellenőrzésének mi a menete?

-A szabályok a következők: először az antennacsonkon mérünk teljesítményt, majd utána a rádió kimenetén, a kettőt összehasonlítjuk. A kettőt összehasonlítjuk, ha nagyon nagy az eltérés, akkor valószínű külső eszköz, -batyu- van beépítve a taxiba. Ha jó a teljesítmény a rádión 10 watt, és a csonkon is 10 vagy esetleg 9 akkor megdicsérjük, hogy jó az urh szerelője, jól megcsinálta, jól beállította készüléket. Ez többet jelent, mint egy akármilyen "batyu".

-Hivatalosan a Rádió Taxinál Mekkora az engedélyezett adó teljesítmény?

- A Rádió Taxinál 10 watt a rádiók engedélyezett teljesítmény határa. Plusz mínusz 10 százalékos tűrés határral. Ennyi eltérés lehet, ennyi hibát akár a mérőműszer is hozhat. Az mindenestre azonnal kibukik, ha 20 vagy esetleg 50 wattos a rádió.

-Információink, tudod a droszt híradó szerint a Rádió Taxinál annyi lehet a teljesítmény amennyit a rádió tud.

- Így volt régen, másfél, két évvel ezelőttiig. Akkor ez a Frekvenciagazdálkodás fülébe jutott ez a dolog, felszólítás küldtek ennek megszüntetésére és a rádiók visszaállítására. Majd kijöttek ide hat darab autóval és nagyon komoly ellenőrzéseket, végeztek. Azóta igen szigorúak a szabályok nálunk is ebben a tekintetben, az ellenőrzés pedig folyamatos az utcán is. Ezeknek az ellenőrzéseknek a száma vélemény szerint egyelőre kevés, dolgozunk rajta, hogy az ellenőrzések számát jelentősen bővíteni tudjuk.


-Milyen adminisztrációs feladatokkal jár a rádiók ellenőrzése?

- Rádió plombálásokat végzünk, a plombák számát, a rádió típusát és gyártási számát jegyzőkönyvben rögzítjük, hogy a későbbi ellenőrzésekkor megtudjuk állapítani, hogy ez a rádió vett részt a szemlén.


-Eddig nem voltak plombálva a rádiók?

-Eddig is voltak, sőt van kijelölt urh szerelőnk is, akinél kötelező a rádiókat évközben plombáltatni.


-Ha valamelyik kolléga ide a szemlére plomba nélkül érkezik milyen retorzióra számíthat?

-Erős dorgálásra számíthat, és mi itt le plombáljuk, valamint egy fekete pontot helyezünk a neve mellé, és a jövőbeni ellenőrzések folyamán különös figyelemmel kísérjük a rádióját. Hozzá kell tennem, hogy a plombakérdést most azért nem vesszük szigorúbban, mert a tavaszi szemlén használt plombák sajnálatos módon, igen rossz minőségben készültek el, és sok magától leesett. Amit most használunk az egy másik gyártó professzionista terméke, tehát a plombák szigorú ellenőrzését az őszi szemle végeztével tudjuk megkezdeni.




-Köszönjük a tájékoztatást!

 

 

 

2005.10.12. 20:40





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft