Luxusnak számít taxit hívni

Szeged -
Nem a legjövedelmezőbb szakma a taxisoké: ha nincs pénz az emberek zsebében, nem hívják őket. Kiderült, hogy a turisták nem taxiznak, de az elkövetkező napok kánikulája javíthatja az üzletet.

Fuvarra várva a szegedi Széchenyi téren.
Fotó: Karnok Csaba



– Reggel 6 óta itt állok, és még nem volt utasom – ezt a Szeged étterem előtti droszton mondta tegnap délután 2-kor egy szabadúszó taxis. Mögötte a Rádió Taxi autói várakoztak, a sofőrök azt mondták: nagyon sokat kinn kell lenni, alig van utas, és már nem olyan a munka, mint 20 éve. Akkor se dolgoztak kevesen, de volt pénzük az embereknek.

– Napi 8-10 órát dolgozom, a hétfő a szünnap – folytatta egy középkorú férfi. – Az a baj, hogy „le vagyunk öregedve", máshol már nem tudnánk elhelyezkedni. Sokszor arra gondolok: ha kapnék valahol nettó 90-et, itt hagynám az egészet. Ez az idegek harca.

– Kevés az utas, a taxizás luxusnak számít Szegeden – válaszolt lapunk érdeklődésére Sárkány Lukács, a szegedi Rádió Taxi ügyvezetője. – Csak akkor hívnak bennünket az emberek, ha elkésnek valahonnan, vagy ha időseket orvoshoz kell vinni. Ez a forróság talán fellendíti a piacot: ha szélsőséges az időjárás, akkor több a munkánk, ezért például a tél is jobban kedvez nekünk, mint a nyár. Hiába sok a turista a városban, ők a szállodákból pár perces sétával elérik a belvárost, máshová nem akarnak menni.

Szeri István, a Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőségének igazgatója elmondta: a megyében 432 taxisnak adtak ki engedélyt, ebből Szegeden 347-et tartanak nyilván. Bobkó Attila, a Taxi 3 ügyvezetője, a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamra közlekedési osztályának elnöke azzal egészítette ki az információkat, hogy a szegedi taxisok 6 társasághoz tartoznak. Utoljára 2 évvel ezelőtt emeltek tarifákat, holott azóta egekbe szökött a benzin ára. Mindegyik társaság az önkormányzat által meghatározott maximált tarifaárak alatt dolgozik. – A fizetőképes kereslet Szegeden nem nulla, hanem mínusz – fogalmazott Bobkó Attila. – Csak az hív taxit, akinek hirtelen nagyon kell az autó.
Az átlagos alapdíj 400, a kilométerdíj 300, a várakozás percenként 50 forint körüli. Kiderült: mindegyik társaságnál van törzsutaskedvezmény, ezzel próbálják magukhoz kötni az utasokat.

Vannak-e hiénák Szegeden? Sárkány Lukács szerint nem hiénák, hanem taxitársasághoz nem kötődő szabadúszók dolgoznak, mintegy 20-25-en, az állomáson vagy a Széchenyi téren várakoznak. Nem tekintik őket konkurenciának, hiszen a rendelések 95 százalékát telefonon kapják a társaságok.

Feltételek

Az autókra vonatkozó előírások olyanok, hogy a korszerű járművek ezeket már könnyen teljesítik, például 3 ajtónak kell lennie az utas- és egynek a csomagtérben, kötelező a 2 visszapillantó tükör, a tolatólámpa, a fékrásegítő, és a hátsó ülésen is kell lennie biztonsági övnek. A klíma még nem elvárás. Feltétel viszont az egyszínű és rozsdafoltmentes karosszéria, a megfelelő környezetvédelmi besorolás. Ezeken felül pluszkövetelmény többek között a Taxi feliratú fényjelző berendezés, a sárga rendszám, a hitelesített viteldíjjelző készülék, a díjtáblázat az utasoldalon elöl, valamint a jobb hátsó ablakon. A taxisnak engedélyre, szaktanfolyami végzettségre, szakvizsgára, pénzügyi fedezetre, utasonként 25 ezer forint biztosításra is szüksége van.

Fekete Klára - Délmagyarország napilap - 2013.07.25.


2013.07.27. 08:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft