New Yorkban taxiztam (1. oldal)

The city that never sleeps. A város amelyik soha nem alszik.
Így nevezik New Yorkot az amerikaiak. Az Egyesült Államok legnépesebb városa. Az országon belül és világviszonylatban is az egyik legjelentősebb politikai, üzleti és kultúrális központ. Több félszigeten és szigeten, illetve részben a szárazföldön fekszik az Atlanti-ócean nyugati partján.



 
 Helytakarékos parkoló

8 millióan élnek itt, de az év minden napján rengeteg túrista van a városban. New York nem olcsó, talán a behajtási árakon is érzékelhető ez már az első pillanatban, hiszen mindegy melyik hídon, vagy Tunnelben (alagút a víz alatt) közelítjük meg a várost, a fizetőkapuknál az elejen 8-10 dollár a jegy. Némi vígasz, hogy a kihajtás már ingyen van. Ha sikerült behajtanunk a végelláthatatlan dugókba, akkor sincs okunk a boldogságra, mert parkolóhely sajnos alig van. Az idelátogatók gyakran keresnek 1-2 órán keresztül parkolóhelyet, ami felettébb drága. Manhattanben sikerült 8 dollárt dobálni a parkolóórába fél órára, a Földrajzi Múzeumnál  a látogatás idejére 27 dollárt kellett fizetni a parkolásért. Rengeteg a metróvonal, viszont buszjárat alig van, talán ezért is használnak rengetegen naponta taxit. 13-15 ezer taxi közlekedik New Yorkban, amit cirka 45-50 ezer sofőr hajt a nap 24 órájában. És ezek csak a sárgataxik (yellow cab amik általában Ford Crown Victoria tipusúak), és akiket csak az utcai leintős módszerrel tudunk megállitani, sokszor hosszú perceket várva, mert itt bizony fű, fa, mindenki integet, és szinte minden taxi foglalt, de erre még visszatérek kicsit kesöbb, hogy nekem mennyi idő alatt sikerült taxit fognom egy interjúra.

 
 Ford Crown Victoria


 
 Lincoln Town Car (Ezeket lehet rendelni)

Ha valaki kicsit puccosabban szeretne utazni, telefonon rendelhet magának limuzint , ezek egy kicsit drágábbak ugyan, de (nem mindíg) jobb kinezetű, kényelmesebb autók. Fekete vagy aranymetál Lincoln Towncar-ok. Pár fényképen látható, hogy ezek sincsenek a legjobb állapotban. Azért írom, hogy ezek, mert a sárga taxik szinte kivétel nélkül sérültek valahol, de láthatóan nem törődnek vele. A taxik jó része ütközővel van felszerelve mind az első, mind a hátsó lökhárítóján, amiket bizony használnak is, ha nem tudnak haladni. Az óvatosabb, autójukat féltő autósok, ütközésgátló gumit vesznek az autójuk hátsó lökhárítójára, ami megvédi a parkolásokból adódó koccanásoktól, és a taxisok nem mindennapi vezetéstechnikájától.

 
 Mercedes extrákkal


Óriási forgalom mindenütt, dugóban állás folyamatosan, hosszú-hosszú mérföldeken keresztül, mégis behajtanak, mert ez állítólag hozzá tartozik a városképhez New Yorkban.

  tovább

2008.06.07. 00:28





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft