2018-as év Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának Etikai Szabályzata
A jövőnk!?
Ma, miután magamba zuhantam, leültem egy kicsit és végiggondoltam az elmúlt 15 évet, amit ezen a pályán töltöttem. Látom a „fejlődést”, érzem mi vár ránk. Majd gondoltam egyet és gyorsan megfogalmaztam egy képzeletbeli jövő etikai szabályzatát.



 

Előre szeretném leszögezni, hogy amennyiben ezt átveszi valamelyik cég, akkor a szerzői jogdíjra igényt tartok!:-)



Budapesti Taxisok EB szabályzata!

Érvényes 2018. Szeptember 1-től visszavonásig!!!

I.) A munkavégzés szabályai

1.1 A gépkocsi

A gépkocsik kategória besorolás alá esnek. /A, B, C, D, E, F kategória/.

A gépkocsi vásárlásnál kötelező figyelembe venni, az utas kényelmét, még annak kárára is, ha a vezetőoldali ülés kisebb helyet foglal el! Jelentősen befolyásolhatja az Etikai Bizottság (továbbiakban EB) kategóriára vonatkozó döntését, ha az autóból történő ki és –beszállás kényelmesen, a legkisebb akadállyal történhet meg.

A gépkocsi színe az egységes padlizsán lila szín lehet csak. Amennyiben a gépkocsi színe ettől eltér, a Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának (továbbiakban BTFT) fényezőműhelyében lehet a megfelelő színre fújatni 178.200 Ft. + Áfáért!
A gépkocsiban és annak 100 méteres vonzáskörzetében dohányozni TILOS!!!


1.2 A gépkocsiban elhelyezhető tárgyak

Kizárólag csak a munkavégzéshez szükséges felszerelést lehet az autóban elhelyezni! TV, vagy bármilyen műsorszóró berendezés használata szigorúan tilos! Újságot csak a csomagtartóban lehet elhelyezni, és olvasni csak a fuvarra várakozás közben lehet!
Az újságot úgy kell megválasztani, hogy abban nem szerepelhet önálló vélemény kialakulását előidézhető cikk, esetleg fotográfia.

1.3 Felségjelzések, reklámanyagok

A cégnél fuvart teljesítő gépkocsikon csak a szerződésben foglalt matricák, reklámanyagok, neon reklámok és a 2 méter X 3 méteres tetőcsomagtartón elhelyezett hirdetőtábla lehet!!!
A gépkocsivezetők (továbbiakban munkások) a ruházatukon, esetleges karórájukon semmilyen reklámanyagot, feliratot nem viselhetnek!

1.4 Technikai feltételek

Minden gépkocsihoz a BTFT árul URH készüléket (325.000+Áfa), amit a munkásnak havonta ellenőrzésre be kell hozni a szervizünkbe. Az ellenőrzés díja 7.600 Ft. + Áfa!
A készülék 20 napos garanciával rendelkezik, amennyiben ezek után meghibásodik minden költség a munkást terheli!

II. A Gépkocsivezető

1.1 Személyi feltételek, okmányok

Minden munkásnak 170 és 180 cm közötti magassággal kell rendelkeznie, súlyhatár 85kg, ez alól kivételek az EB tagok! Kötelező munkavégzés előtt a BTFT által üzemeltetett közfürdőben lemosakodni (Belépő ára 1600 Ft.+Áfa) és az itt kapott igazoló cédulával EB tagnál jelentkezni!

1.2 Öltözködési, megjelenési előírások

Minden gépkocsivezető köteles a BTFT által varrt-szőtt öltönyt viselni. Az ing hagyományos, kalocsai mintás, állig gombolhatós lehet csak. Cipő zárt (nem kopogós!!!), a zokni pamut, színe: fehér!

III. A rádió-forgalmazás és címfelvétel rendje

1.1 Éterfegyelem

Az URH készülék munkavégzésre, az utasok kiszolgálására szolgáló készülék. Magánbeszélgetés, köszöngetés, esetleg kritikai észrevétel hangoztatása az URH készüléken SZIGORÚAN TILOS!!!...még kikapcsolt állapotban is!

2.1 A diszpécser megszólítására azonnal jelentkezni kell, ez alól kivétel, ha orvosi igazolása van a munkásnak, hogy épp kórházban tartózkodott és ezen belül is altatásban részesült! A diszpécser megszólítása:

Nőnemű diszpécser esetében : Őnagysága
Hímnemű diszpécser esetében: Méltóságos uram

Más munkásokról történő beszámoló alatt, a munkás megnevezése a kódja!!! Tilos nevet használni, mint például: Béla, Zoli, Kálmán

A diszpécser esetleges szóbani utasítására a következő válasz adható:

1, Értettem, teljesítem
2, Mélységesen sajnálom, de kérem megismételni, majd ezek után az 1-es pont lép életbe!

2.2 Reklamáció

1, Az utas megtalálására mindent el kell követni mielőtt reklamációval él a munkás!

a, Kaputelefonon felszólni
b, A lakóktól érdeklődni
c, Cím és név alapján a telefonos tudakozó felhívása
d, Népesség nyilvántartóval való kapcsolatfelvétel
e, Szócső használata

2, Mikor lehet reklamálni

A címfelvételtől eltelt 30. percben, amennyiben az 1-es pontban leírtakat teljesítette a munkás.

3, A reklamálás módja

Az URH készülék 67-es csatornáján egyszeri bejelzés, majd várakozás. A bejelzést 15 percenként lehet megismételni!

3.1 Beszélgető csatorna használata

A csatornán elhangzottak felvételre kerülnek, amit egy erre a célra fenntartott testület folyamatosan figyel!

A következő témákról lehet beszélgetni:

a, A cég pozitív megítélése
b, Az utasok dicsérete

IV. Rendelés

1.1 A diszpécser mondata után elsőként azok a munkások jelezhetnek, akik a VIP tagsággal rendelkeznek (havi plusz 30 ezer + Áfa tagdíj) és befizették már a 14. havi tagdíjat is! Amennyiben ilyen munkás nem jelez az első feldobásnál, úgy a további munkások jelezhetnek a mikrofonon található gomb egyszeri, óvatos lenyomásával!

2.1 Címreérkezés szabályai

Mielőtt a címre érkezik a munkás, kötelező mosolyt varázsolni az arcára! Szükségszerű a kapualjat, bejáratot, a lehető legközelebb megközelíteni, hogy a kedves utas minél kényelmesebb beszállása biztosítva legyen.

3.1/ XVI

Előrendelések

1.1
Minden olyan utast, aki telefonon előrendelést ad le, kötelessége minden munkásnak a legnagyobb tisztelettel és alázattal kezelni. A címkiadás a megrendelt idő előtt 7 órával történik. A munkásnak kötelező a címen tartózkodni végig, és 90 fokos szögben, mosollyal az arcán várakozni. A címet elhagyni TILOS!!!

V./ 882735/ LK / 34 / XXXDMIII

Általános magatartási szabályok

1. Utasokkal szembeni magatartás

Az utas fizet, igaza csak neki lehet, ez az első és a legfontosabb szabály!
1.1

A címreérkezés után amennyiben az utas már kint várakozik (ilyenkor a telefonos hibázott, mert nem ígért nagyobb idővallumot, hogy ne a kedves várjon a rideg utcán, hanem a munkás a száguldó forgalomban) ki kell szállni, köszönteni a munkaadónkat, az esetleges csomagot elvenni és az erre szolgáló helyen elhelyezni, miközben ajtót nyitunk és mély meghajlás mellett besegítjük a kedves megrendelőt.

Útközben beszélgetést kezdeményezni szigorúan tilos, ezzel elkerülve az esetleges véleménykülönbségeket! Amennyiben az utas kezd beszélgetést, a témájától eltérni nem szabad, az esetleges humoros megjegyzésein, nem hangosan, de nevetni KÖTELEZŐ!!!

VIIIIII/ 463 / KJHLL

Esetleges támadás esetén való viselkedés

Igyekezni kell minél hamarabb megsérülni, nehogy a kedves megrendelő az ütlegelés közben elfáradjon, esetleg megsérüljön. A munkásból kicseppenő vér nem szennyezheti be a támadója ruházatát, mert ezért azonnali kizárás jár!!!

A támadás után, amennyiben nem óhajtja az utas tovább igénybe venni a szolgáltatást, ki kell segíteni, majd egy törzsutas kedvezményes kártyával el kell látni!!! Abban az esetben, ha a munkás az ügyes és erős utas miatt olyan súlyosan sérül, hogy elájul, vagy meghal, akkor erről az általa előre megnevezett munkásoknak kell gondoskodniuk!

XXXXXXXXX/ 1

A Munkások jogai

Minden kritikai észrevételt, ami a cég előbbrejutását segítheti, szívesen veszünk. Ezt 8 példányos úgynevezett jelentési űrlapon teheti meg a munkás, maximum 25 szavas terjedelemben!

Minden kedves alkalmazottnak kívánunk jó munkát, és sikerekben gazdag évet!



Budapesti Taxisok Fuzionális Társaságának Etikai Bizottsága

Budapest 2018-08-02


 

 



 


2007.05.02. 21:16





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft