Logan kombi -MCV

Technika
A Logan limuzinhoz hasonlóan a Logan MCV-t is a robusztusságra és egyszerűségre való törekvés jellemzi. Átvették a limuzin egy darabból készült műszerfalát, melynek köszönhetően elmaradnak az illesztési hézagok, és időtállósága is jó. Hasonlóképp egy darabból készültek az ajtók burkolatai. Kívül is a Logannál megismert védőelemeket alkalmazták, a karosszéria üregeibe fecskendezett viasz pedig szavatolja a lemezek belső megóvását. Az utastér külső elemeinek illesztéseinél tömítőmasszát alkalmaztak, illetve megerősítették az alváz kőfelverődés-elleni védelmét.



Várhatóan a Logan MCV-nek még sokoldalúbb felhasználási körülményeknek kell megfelelnie, a Dacia mérnökei magasabb szintű védelemmel kívánták ellátni. Ebből a szempontból a Logan Steppe Concept tanulmányautó tette lehetővé egyes megoldások tesztelését. Ennek megfelelően a Logan MCV új, szélesebb oldalsó védőléceket kapott az ajtókra, melyek az autó vonalvezetését is befolyásolják, és robusztusságát hangsúlyozzák. A Logan MCV motorblokkját alsó védőlemez, a sebességváltót és az erőátviteli elemeket pedig újonnan kifejlesztett szigetelés óvja a por behatolásától.

Az európai szabványhoz képest 20mm-rel magasabb (155mm-es) hasmagasságnak és a hosszú rugóútnak köszönhetően a Logan MCV bátran megküzdhet a legkülönfélébb úttípusokkal. A hőkomfort szintén egyaránt megfelel a meleg és hideg éghajlatú országok időjárási viszonyainak. A műszaki megoldások egyenletes hőérzetet szavatolnak valamennyi ülőhelynél az optimalizált légbeömlő nyílásoknak és a limuzinhoz képest 40kg/órával megnövelt légszállításnak köszönhetően.


Csakúgy, mint a Logan, a Logan MCV is a Szövetség B-platformjára épül, így természetes módon az aktív biztonsági elemek minden előnyét élvezheti. A háromszög lengőkaros, pseudo-McPherson típusú első futómű a Clio II-ből származik. Az azonos alvázra épülő gépjárművekhez hasonlóan, a megerősített H-alakú hátsó felfüggesztés deformálódó profilú és programozott karakterisztikájú. Az alkalmazott csavarrugóknak és a megnövelt úttal rendelkező függőleges lengéscsillapítóknak köszönhetően az autó a legrosszabb minőségű utakon is megállja a helyét. Az első és hátsó rugók merevségének vizsgálata lehetővé tette a karosszériamozgás, így többek között az imbolygás csökkentését. Az alváz elülső stabilizátora a limuzinhoz hasonlóan széria-felszerelés.

A fékezést elöl tárcsafékek, hátul dobfékek szolgálják. Az ABS-szel szerelt változatokat a Bosch 8.0 rendszer legújabb generációja egészíti ki, EBV elektronikus fékerő-elosztóval, mely azonos a Mégane II-ével.
A passzív biztonság szempontjából a Logan MCV megfelel az európai szabványoknak, négy légzsákkal is felszerelhető. A szériafelszereltség részét képező két frontlégzsák nyílásai szabályozzák a zsákok belső nyomását, és ütközés esetén enyhítik az utasokra nehezedő nyomást. A későbbiekben opcióként két oldallégzsák is rendelhető lesz. A légzsákok kiegészítik az oldalütközés esetén programozottan deformálódó karosszéria által nyújtott biztonságot. Az utasvédelmi rendszernek természetes tartozékai a hárompontos biztonsági övek és a fejtámlák minden ülőhelynél, beleértve a harmadik üléssor üléseit is a 7 személyes változatnál.

Mindezzel párhuzamosan a Logan MCV a Renault mérnöki szakértelmének elismert tapasztalataira is építhet az ütközéssel szembeni ellenállás és a mozgási energia elnyelésének területén. Frontális ütközés esetén a motortér elrendezése lehetővé teszi a mechanikai elemek egymásra csúszását. A műszerfal is a védelmi berendezések fontos részét képezi. Méhsejt-szerkezete polipropilénből, egy nagy energiaelnyelő képességű anyagból készült, mely ütközésnél csökkenti a térdek sérülését. Alsó íve és a kesztyűtartó ajtaja a sípcsontok vonalát követi, így az erőbehatást elosztja a lábszárak és a boka között. Felépítésüknek köszönhetően az ülések ütközés esetén megfelelő helyzetben tartják az utasok medencéjét. A vezető- és utasoldali betétek a lábak alatt az utasok alsó végtagjait óvják. Oldalirányú ütközésnél a B-oszlop szerkezete megvédi a medencét, és kiegészíti az ülések oldalirányú ellenállását.

A hátsó ütközésekre hasonló gondot fordítottak. Az üzemanyagtartály például a padlólemez alá került, a hátsó futóműtől távolra, így csökkenti az alvázelemek, illetve a futómű behatolásának veszélyét.

A Logan MCV-nek a limuzinhoz képest 27cm-rel megnövelték a tengelytávját. Elöl a váll- és könyöktér megegyezik az M1 szegmens (a Renault Mégane szegmense) személyautóinak méreteivel. A legjobbat azonban hátul kínálja a Logan MCV. A 7 személyes változatban is kapható Logan MCV-ben ugyanis kényelmesen utazhat három felnőtt a második üléssorban és két másik a harmadikban. A harmadik sori két ülés tökéletesen megfelel méretileg a népesség 95%-ba tartozó felnőtteknek.

Az ajtók közötti 1421mm-es, illetve 1287mm-es távolságnak, valamint a 170mm-es és 174mm-es lábtérnek köszönhetően a második és harmadik sorban utazók kényelmesen elférnek. A magasságban rendelkezésre álló szabad teret is méltányolni fogják, hiszen a tető alatti magasság egészen kivételes, a második üléssorban akár 934mm. Következésképp az üvegezett felületek is nagyméretűek, és elegendő napfényt engednek az utastérbe. A résre nyitható háromszögablakoknak köszönhetően a harmadik sorban utazók is részesülhetnek a beáramló levegőből. A beszállás is igen egyszerűen történik a harmadik üléssorba. Az utasok a hátsó ajtón szállnak be, és a háttámla felső részén elhelyezett karral könnyedén előredönthetik a második sori ülést. A művelet megkönnyítése érdekében a fejtámla kivehető.


Az autó rakodókapacitása is rekord értékeket kínál: az 5 személyes változat 700 literétől egészen a 2 személyes verzió 2350 literéig, ez utóbbi elsősorban a Logan MCV figyelemre méltó variálhatóságának köszönhető. Hét utassal a fedélzetén a Logan MCV csomagterének térfogata még mindig közel 200 liter.

Az autó sokoldalúságát a hosszanti csomagtartó rudak növelik, és emellett vonzóbbá is varázsolják a Logan MCV vonalait. Teherbírásuk eléri akár a 100kg-ot is (szemben a 80kg-os európai szabvánnyal).
A Logan MCV variálhatósága tovább növelhető a széles tartozék-kínálattal, mely már az autó bevezetésekor rendelkezésre áll, s melynek részét képezi többek között a vonóhorog, a síléctartó, a keresztirányú csomagtartó rudak, a sárfogók, a riasztó.

A motorválaszték három benzines (1.4 és 1.6 MPI; 1.6 16V) és egy dízelmotorból (1.5 dCi) áll.


forrás: http://www.ujautokereso.hu

 


2006.11.28. 12:00





Oldal nyomtatása

Hozzászólás a cikkhez

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  





     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft