Mercedes hibridek a közeljövőben
A jövő útja
Lassan a Mercedes is csatlakozik a közeljövő meghatározó motorépítési trendjéhez és közel az időpont, hogy a legrégibb autógyár is szériában gyártson hibridhajtású modelleket.


A Mercedes a motorjai károsanyag kibocsátásának közeljövőben való drasztikus csökkentését határozta el. A cél, ahogy a gyáriak fogalmaznak, hogy "a benzinmotorok legyenek olyan hatékonyak, mint a dízel, a dízelesek pedig olyan tiszta üzeműek, mint a benzines."



Az S-osztályban debütál?



Ennek a célnak megvalósulását pedig a hibridtechnológia alkalmazásában látják. A GM, a BMW és a Mercedes tavaly már aláírtak egy együttműködési szerződést, hogy ezentúl megosztják a hibridek fejlesztése terén szerzett közös tapasztalataikat. A megállapodásnak köszönhetően felgyorsultak a fejlesztések, a Toyota és a Honda után pedig lassan a többi mamutkonszern is felébred álmából, és előrukkol saját hibridtechnológián alapuló fejlesztésével. Bár korábban több európai gyártó hangoztatta, hogy szerinte zsákutca a hibrid technológia, mégis úgy tűnik, hogy a közeljövő egyik fejlődési iránya mindenképp a benzines, vagy dízel és az elektromotor együttes kombinációja.

Habár időben jócskán elkésett, a Mercedes sem szeretne lemaradni, ezért rögtön kétfajta hibrid modellel állt elő. A DIRECT HYBRID elnevezés a Mercedes 3,5 literes V6-os benzines CGI (sugárirányított közvetlen befecskendezés) motorjához párosított elektromotor kombinációját takarja, a BLUETEC HYBRID esetében pedig az új S-osztály háromezer köbcentis V6-os dízelmotorját támogatja a villanyos motor.

A BLUETEC egy újszerű kipufogógáz tisztítási technológia, melynek szelektív katalizátor berendezése a nitrogén-oxid kibocsátást 80 százalékkal csökkenti, ezáltal a BLUETEC HYBRID egyben a világ legtisztább üzemű dízelmotorja. De nem csak a környezet kímélésében hatékony: kombinált motorjának teljesítménye 243 lóerő, nyomatéka 575 Nm, így az autó 7,2 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h-ra és végsebessége elektronikusan korlátozva 250 km/h. Átlagfogyasztásnak emellett mindössze 7,7 litert ad meg a gyár 100 km-en, ami 20%-kal alacsonyabb érték az S 320 CDI adatához képest. Az S 350 DIRECT HYBRID sem éppen lassú jármű: 300 lóerős kombinált teljesítményének és 395 Nm-es nyomatékának köszönhetően 7,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra. Ez az erőforrás 8,3 litert fogyaszt vegyes használatban, így 25%-kal marad alatta az S 350 CGI hasonló értékének.

Arról, hogy a Mercedes egészen pontosan mikortól teszi az S-osztály motorpalettájának részévé a hibridhajtású változatokat, még nincsenek információk, de a technológia - mint láthatjuk - már készen áll.

  • 2006.10.07. 10:00





    Oldal nyomtatása

    Hozzászólás a cikkhez

    Oldal küldése e-mailben
      

     

         Keresés

      





         Olvasd mobilon
     

         Képgaléria

         Érdekességek


     


         DUGÓFIGYELŐ


         Hirdetés

    Penta taxi


         Linkek


    Ferihegy érkezés
    Ferihegy indulás flightradar24
    Máv információ
    Útinform 

    Üzemanyagár APEH 
    Jegybanki alapkamat  
    Fővárosi Önkormányzat
     
    BKIK 
    Fórumunk az Indexen 
    Útvonaltervező
    TÉRKÉP 24.hu
    Autójogász



         Etarget
     

     Designed by: NeoSoft