FÓRUM - Hiénák a Keletinél
Fórum » Droszt Híradó » Hiénák a KeletinélSúgó


122 hozzászólás 9 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [3] [4] [5] [6] 7 [8] [9]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

hiénakutya válasz |       2011.05.26. 18:51:31  (32)
Mert van köztük néhány korábbi "hiéna", akik azért szakmailag messze-magasan az import droidok fölé magasodnak. Van ott néhány penge, akiknek nem volt más választása, mint a belépés.
Belépsz, vagy takarodsz.
Ők beléptek.

alelölülő válasz |       2011.05.26. 17:59:59  (31)
Külföldiek valóban gyakran használják a tizen-száz formulát, de hogy a maxosok is...

:-)

hiénakutya válasz |       2011.05.26. 17:47:26  (30)
Annyira nem vágom, de szerintem ez elfogadott. Nem csak olaszoknál tapasztalom.

Rita válasz |       2011.05.26. 17:44:40  (29)
Lám, az öntudatos talján... :-)

puccos válasz |       2011.05.26. 17:43:01  (28)
Tény hogy az olaszok nagyon csapnivalóan szpikelik az inglist.

puccos válasz |       2011.05.26. 17:41:40  (27)
Én nem a piros lámpákról irtam.

hiénakutya válasz |       2011.05.26. 17:25:58  (26)
Használják így a számokat, gyakran előfordul.

puccos válasz |       2011.05.26. 17:19:46  (25)
Kedves Diamond Hawk! Legyen gyanus ha a hazánkban ideiglenesen tartózkodó talján kedves utas hogy a szavaiddal éljek "Twelf hundredet" ajánl fel. Ugyanis ennek nem több a jelentése, mint tizenkettő száz. Ha pontosak akarunk lenni, akkor one thousand and two hundred-et mondunk, ha ezer kettőszázra gondoltál.

alelölülő válasz |       2011.05.26. 15:30:15  (24)
Nem "twelve thousand" volt a maxos árajánlat?
:-))

alelölülő válasz |       2011.05.26. 15:10:36  (23)
Ha elmész a-ból b-be ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a társasággal, akkor se fog pont ugyanannyit várakozni a lámpáknál.

hiénakutya válasz |       2011.05.26. 15:08:41  (22)
Üdvözlöm!

Köszönöm elismerő szavait!

Tájékoztatásul közlöm, hogy "magán taxisok" nem csak a Keletinél vannak, hanem az egész városban.
A Budapest utcáin futó taxik túlnyomó többségét mind a mai napig egyéni vállalkozók üzemeltetik, függetlenül attól, hogy azokon melyik cég logója látható, így valamennyien "magán taxik".

Ön valószinüleg nem túl jó megfigyelő; az öltönyös utasokat ugyanis nem vadássza senki. Itt jellemzően olyan üzletemberekről van szó, akik rendszeresen látogatnak hazánkba, így az árakkal pontosan tisztában vannak. Az esetek túlnyomó többségében valamelyik magas besorolású belvárosi szállodába (tehát kis távolságra) vitetik magukat, az utazásról számlát kérnek, és a taxitársaságok tarifájától eltérő összeget csak nagyon szűk határok között hajlandóak elfogadni. Ezek tehát nem olyan fuvarok, amelyekre bárki is kifejezetten vadászna.
Írását, logikai összefüggések alapján vizsgálva, kijelenthető, hogy valamelyik állítása nem teljes mértékben fedi a valóságot.
Ha elfogadom, hogy a hiénák az "öltönyös" utasokat vadásszák, akkor meg kell kérdőjeleznem azt a kijelentését, hogy az utasaikat gátlástalanul átvágják. Ezeket az utasokat ugyanis egyszerűen NEM LEHET gátlástalanul átvágni. Természetesen kísérletet lehet tenni rá, de ennek óhatatlanul is utaspanasz a vége.
A tevékenység célja pedig nem ez.
Ha viszont az az állítása fedi a valóságot, hogy az utasokat gátlástalanul átvágják, akkor kétségbe kell vonnom az öltönyös utasok vadászatával kapcsolatos észrevételét, hiszen a korábban leírtaknak megfelelően, ez az utazóközönség egyik legnehezebben és legkevésbé átvágható csoportja.
És kétsége ne legyen, hogy ezzel mi pontosan tisztában vagyunk.

A gépkocsivezetők megjelenésére vonatkozó észrevételeivel nem tudok mit kezdeni, hiszen egy ember külsejének megítélése meglehetősen szubjektív dolog.
Ráadásul ez nem egy szépségverseny.

A személygépkocsikkal kapcsolatos megállapításait nem tartom megalapozottnak. Minden taxi-gépkocsi, így a Keletinél hiénázó taxisok járművei is, évente vesznek részt szigorított minősítő vizsgálaton, mely eljárás során nem csak a járművek műszaki paramétereit, hanem az esztétikai állapotukat is górcső alá veszik. A Nemzeti Közlekedési Hatóság -más hatóságokkal közösen- évente legkevesebb két alkalommal tart helyszíni ellenőrzést a város több pontján, és akcióik alkalmával kiemelt fontossággal kezelik a Keleti pályaudvart.

Nem pontosan értem, hogy milyen tapasztalatok alapján jelenti ki, hogy az utasokat gátlástalan módon átvágják.

Önt vágták át gátlástalan módon?

Amennyiben igen, úgy sajnálom, és azt javaslom, hogy az alábbi helyen tegyen bejelentést:

Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének Fogyasztó-kapcsolati Irodája
1052 Budapest, Városház u. 7.
Félfogadás:
Hétfő: 9 – 16.00 óra
Kedd: 9 – 16.00 óra
Szerda: 9 – 16.00 óra
Csütörtök: 9 – 16.00 óra
Péntek: 9 – 13.00 óra

Tel: +36 1 459-4800/ 23025 mellék,
ill. +36 1 459-4800/ 23023 mellék
Fax: +36 1 411 0116
E-mail: fogyved kmf budapest@nfh.hu

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

Panaszához feltétlenül mellékelje a szolgáltatásról kiadott nyugtát, vagy számlát, és a taxi valamelyik azonosítóját! Ez lehet a jármű forgalmi rendszáma, vagy a taxiengedély száma, melyet a jobb első ajtóról olvashat le.

Amennyiben nem Önt vágták át gátlástalanul, abban az esetben arra kérem, hogy általánosító, ugyanakkor személyes tapasztalatokkal, bizonyítékokkal alá nem támasztható kijelentéseitől tartózkodni szíveskedjen!

Felhívom tisztelt figyelmét, hogy az ügyféltoborzás Ön által kifogásolt formáját a törvény nem tiltja, így a rendőrségnek ezzel kapcsolatos teendője nincsen. Ugyanakkor szeretném a tudomására hozni, hogy az utazóközönség egy részének, a szolgáltatás ilyen módon történő reklámozása egyáltalán nem terhes; épp ellenkezőleg, kifejezetten igénylik az ajánlkozó gépkocsivezetők segítségét, mivel a pályaudvar területén egyetlen hordárkocsi sem található.

A vasútőrök a vasút tulajdonát képező vagyontárgyak biztonságára ügyelnek. Ezekben a taxisok nem tesznek kárt, így nincs okuk arra, hogy velük szemben intézkedjenek.

A jegyellenőrök feladata a bliccelők kiszűrése. A pályaudvar területén tevékenykedő taxisokat már jól ismerik, és pontosan tudják, hogy nem áll szándékukban utazni, sem jeggyel, sem jegy nélkül, ezért nincs okuk arra, hogy velük szemben föllépjenek.

Tájékoztatom, hogy a Keleti pályaudvaron összesen 2 db. taxiállomás került kialakításra. A Kerepesi úti oldalon a férőhelyek száma 12, míg a Thököly-oldalon a férőhelyek száma jelenleg nincs meghatározva ugyan, viszont a droszton történő megállásnak fizikai korlátai vannak. Mindezen körülmények ismeretében kijelenthető, hogy a Keletinél lévő drosztokon mindösszesen kb. 20-22 taxi-gépkocsi várakozhat a szabályoknak megfelelően, ezért az Ön által javasolt állapot, mely szerint "minden ma működő taxi társaságnak lenne ott egy vagy két autó helye", még abban az esetben sem lenne megvalósítható, ha a hiénákat különlegesen kiképzett NATO-csapatok hurcolnák el onnan Guantanamora, amire egyébként nyilvánvalóan volna igény.
Hogy értse, csak a komolyabbak, a teljesség igénye nélkül:
City taxi
Főtaxi
Plusz taxi
Taxi4
6x6
Taxi 2000
valamilyen Holding
Mini Mobil
Budapest Taxi
Pali bácsi rádiója
Nemzeti taxi
Penta Taxi

És mintegy 800-1000 független taxis vállalkozó...

Tanácsom az Ön számára a következő:
A Keletiből történő elutazásának valószínüsíthető időpontja előtt 5-10 perccel rendeljen taxit az Ön által preferált fuvarszervező cégtől. Jelölje meg, hogy a taxit a pályaudvar melyik oldalára kéri. Ezt követően, az Ön érkezésekor, a rendelt autó már ott lesz a pályaudvar kijáratánál, és kedvezményes, az utcai tarifánál jóval olcsóbb áron fogja Önt elszállítani.
Ha így jár el, gátlástalan átvágástól sem kell tartania, sőt, ahogy a fentiekben is leírtam, a fuvardíj alacsonyabb lesz, mintha ugyanannak a taxinak a szolgáltatását, a pályaudvari droszton beülve vette volna igénybe.

A Kelenföldi pályaudvaron található drosztot a FŐTAXI sajátította ki; ott működtetik az egyik címkiadó drosztjukat. Oda pont úgy nem állhat be akárki, ahogy a város más pontjain fellelhető "foglalt" drosztokra, mint amilyenek például a Keleti drosztjai.

Remélem megfelelő mennyiségű és minőségű információval járultam hozzá ahhoz, hogy Ön a jövőben is rendszeresen vehesse igénybe a taxi-szolgáltatást, annak kockázata nélkül, hogy gátlástalan átvágás áldozatává váljon!
Bízom benne, hogy elégedett fogyasztóként könnyen és gyorsan kiheveri azt az esetleges traumát, melyet a keletis taxisok látványa, illetve az okozhat, hogy a peronon megszólítják Önt!

Jó utat, kellemes taxizást kívánok!

Diamond Hawk válasz |       2011.05.26. 15:05:39  (21)
Azért az utasokat sem kell félteni ha alkudozásról esik szó.
Minap reggel bezárt a Rio és előttem egy Max-os már nem vitte el az olaszt a felajánlott árért.
Na megnézem mit mondhatott a madár a taxisnak.
Twelf hundred-et a Király utcáig.
Nagyjából ennyi is az ár utcaival odáig a rövidebb úton. Megnéztem mit dob rá útnak a villany térkép, nosza menjünk arra.
1550 lett. Az általa kialkudott 1200 Ft-ra kaptam 50 Ft jattot!:)
Viszont címet akkor pont nem dobtak tehát ezzel is előrébb voltam...

Rita válasz |       2011.05.26. 13:41:11  (20)
A franc se gondolta, hogy 160 forintért is képes reklamálni valaki, de szerintem a lehúzós sofőrök összességében arra játszanak, hogy amennyivel megtolják, az nagyjából olyan összeg legyen, amennyiért az átbaszott utas szégyellné kinyitni a száját. Elvégre sokan vércikinek tartják és röstellik, ha ilyen jelentéktelennek nevezhet különbözet miatt pampognának.
Az utas inkább benyeli és hallgat. Ezzel él vissza a céges taxisok egy része (zöme?)
Na, ez is durva... :-(

baupexim1 válasz |       2011.05.26. 13:40:38  (19)
ugye nem gondolod, hogy eszem ezt?
gondoltam elbeszélgetek ezzel a fasszal

utas20102011 válasz |       2011.05.26. 13:30:55  (18)
Egy külföldi honnan tudja hogy a neki felajánlott ár az valós-e vagy egy kicsi több vagy durván több? Nem abból indulj ki aki Pesti és nagyjából van rálátása a távolság-díj arányra.

[1] ... [3] [4] [5] [6] 7 [8] [9]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft