Üdvözlöm!
Köszönöm elismerő szavait!
Tájékoztatásul közlöm, hogy "magán taxisok" nem csak a Keletinél vannak, hanem az egész városban.
A Budapest utcáin futó taxik túlnyomó többségét mind a mai napig egyéni vállalkozók üzemeltetik, függetlenül attól, hogy azokon melyik cég logója látható, így valamennyien "magán taxik".
Ön valószinüleg nem túl jó megfigyelő; az öltönyös utasokat ugyanis nem vadássza senki. Itt jellemzően olyan üzletemberekről van szó, akik rendszeresen látogatnak hazánkba, így az árakkal pontosan tisztában vannak. Az esetek túlnyomó többségében valamelyik magas besorolású belvárosi szállodába (tehát kis távolságra) vitetik magukat, az utazásról számlát kérnek, és a taxitársaságok tarifájától eltérő összeget csak nagyon szűk határok között hajlandóak elfogadni. Ezek tehát nem olyan fuvarok, amelyekre bárki is kifejezetten vadászna.
Írását, logikai összefüggések alapján vizsgálva, kijelenthető, hogy valamelyik állítása nem teljes mértékben fedi a valóságot.
Ha elfogadom, hogy a hiénák az "öltönyös" utasokat vadásszák, akkor meg kell kérdőjeleznem azt a kijelentését, hogy az utasaikat gátlástalanul átvágják. Ezeket az utasokat ugyanis egyszerűen NEM LEHET gátlástalanul átvágni. Természetesen kísérletet lehet tenni rá, de ennek óhatatlanul is utaspanasz a vége.
A tevékenység célja pedig nem ez.
Ha viszont az az állítása fedi a valóságot, hogy az utasokat gátlástalanul átvágják, akkor kétségbe kell vonnom az öltönyös utasok vadászatával kapcsolatos észrevételét, hiszen a korábban leírtaknak megfelelően, ez az utazóközönség egyik legnehezebben és legkevésbé átvágható csoportja.
És kétsége ne legyen, hogy ezzel mi pontosan tisztában vagyunk.
A gépkocsivezetők megjelenésére vonatkozó észrevételeivel nem tudok mit kezdeni, hiszen egy ember külsejének megítélése meglehetősen szubjektív dolog.
Ráadásul ez nem egy szépségverseny.
A személygépkocsikkal kapcsolatos megállapításait nem tartom megalapozottnak. Minden taxi-gépkocsi, így a Keletinél hiénázó taxisok járművei is, évente vesznek részt szigorított minősítő vizsgálaton, mely eljárás során nem csak a járművek műszaki paramétereit, hanem az esztétikai állapotukat is górcső alá veszik. A Nemzeti Közlekedési Hatóság -más hatóságokkal közösen- évente legkevesebb két alkalommal tart helyszíni ellenőrzést a város több pontján, és akcióik alkalmával kiemelt fontossággal kezelik a Keleti pályaudvart.
Nem pontosan értem, hogy milyen tapasztalatok alapján jelenti ki, hogy az utasokat gátlástalan módon átvágják.
Önt vágták át gátlástalan módon?
Amennyiben igen, úgy sajnálom, és azt javaslom, hogy az alábbi helyen tegyen bejelentést:
Budapest Főváros Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének Fogyasztó-kapcsolati Irodája
1052 Budapest, Városház u. 7.
Félfogadás:
Hétfő: 9 – 16.00 óra
Kedd: 9 – 16.00 óra
Szerda: 9 – 16.00 óra
Csütörtök: 9 – 16.00 óra
Péntek: 9 – 13.00 óra
Tel: +36 1 459-4800/ 23025 mellék,
ill. +36 1 459-4800/ 23023 mellék
Fax: +36 1 411 0116
E-mail: fogyved kmf budapest@nfh.hu
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Panaszához feltétlenül mellékelje a szolgáltatásról kiadott nyugtát, vagy számlát, és a taxi valamelyik azonosítóját! Ez lehet a jármű forgalmi rendszáma, vagy a taxiengedély száma, melyet a jobb első ajtóról olvashat le.
Amennyiben nem Önt vágták át gátlástalanul, abban az esetben arra kérem, hogy általánosító, ugyanakkor személyes tapasztalatokkal, bizonyítékokkal alá nem támasztható kijelentéseitől tartózkodni szíveskedjen!
Felhívom tisztelt figyelmét, hogy az ügyféltoborzás Ön által kifogásolt formáját a törvény nem tiltja, így a rendőrségnek ezzel kapcsolatos teendője nincsen. Ugyanakkor szeretném a tudomására hozni, hogy az utazóközönség egy részének, a szolgáltatás ilyen módon történő reklámozása egyáltalán nem terhes; épp ellenkezőleg, kifejezetten igénylik az ajánlkozó gépkocsivezetők segítségét, mivel a pályaudvar területén egyetlen hordárkocsi sem található.
A vasútőrök a vasút tulajdonát képező vagyontárgyak biztonságára ügyelnek. Ezekben a taxisok nem tesznek kárt, így nincs okuk arra, hogy velük szemben intézkedjenek.
A jegyellenőrök feladata a bliccelők kiszűrése. A pályaudvar területén tevékenykedő taxisokat már jól ismerik, és pontosan tudják, hogy nem áll szándékukban utazni, sem jeggyel, sem jegy nélkül, ezért nincs okuk arra, hogy velük szemben föllépjenek.
Tájékoztatom, hogy a Keleti pályaudvaron összesen 2 db. taxiállomás került kialakításra. A Kerepesi úti oldalon a férőhelyek száma 12, míg a Thököly-oldalon a férőhelyek száma jelenleg nincs meghatározva ugyan, viszont a droszton történő megállásnak fizikai korlátai vannak. Mindezen körülmények ismeretében kijelenthető, hogy a Keletinél lévő drosztokon mindösszesen kb. 20-22 taxi-gépkocsi várakozhat a szabályoknak megfelelően, ezért az Ön által javasolt állapot, mely szerint "minden ma működő taxi társaságnak lenne ott egy vagy két autó helye", még abban az esetben sem lenne megvalósítható, ha a hiénákat különlegesen kiképzett NATO-csapatok hurcolnák el onnan Guantanamora, amire egyébként nyilvánvalóan volna igény.
Hogy értse, csak a komolyabbak, a teljesség igénye nélkül:
City taxi
Főtaxi
Plusz taxi
Taxi4
6x6
Taxi 2000
valamilyen Holding
Mini Mobil
Budapest Taxi
Pali bácsi rádiója
Nemzeti taxi
Penta Taxi
És mintegy 800-1000 független taxis vállalkozó...
Tanácsom az Ön számára a következő:
A Keletiből történő elutazásának valószínüsíthető időpontja előtt 5-10 perccel rendeljen taxit az Ön által preferált fuvarszervező cégtől. Jelölje meg, hogy a taxit a pályaudvar melyik oldalára kéri. Ezt követően, az Ön érkezésekor, a rendelt autó már ott lesz a pályaudvar kijáratánál, és kedvezményes, az utcai tarifánál jóval olcsóbb áron fogja Önt elszállítani.
Ha így jár el, gátlástalan átvágástól sem kell tartania, sőt, ahogy a fentiekben is leírtam, a fuvardíj alacsonyabb lesz, mintha ugyanannak a taxinak a szolgáltatását, a pályaudvari droszton beülve vette volna igénybe.
A Kelenföldi pályaudvaron található drosztot a FŐTAXI sajátította ki; ott működtetik az egyik címkiadó drosztjukat. Oda pont úgy nem állhat be akárki, ahogy a város más pontjain fellelhető "foglalt" drosztokra, mint amilyenek például a Keleti drosztjai.
Remélem megfelelő mennyiségű és minőségű információval járultam hozzá ahhoz, hogy Ön a jövőben is rendszeresen vehesse igénybe a taxi-szolgáltatást, annak kockázata nélkül, hogy gátlástalan átvágás áldozatává váljon!
Bízom benne, hogy elégedett fogyasztóként könnyen és gyorsan kiheveri azt az esetleges traumát, melyet a keletis taxisok látványa, illetve az okozhat, hogy a peronon megszólítják Önt!
Jó utat, kellemes taxizást kívánok!