FÓRUM - Telefonszám tulajdonosoknak és a hozzájuk tartozó sleppnek az álltalános Taxis hangulatról!!!
Fórum » Droszt Híradó » Telefonszám tulajdonosoknak és a hozzájuk tartozó sleppnek az álltalános Taxis hangulatról!!!Súgó


54 hozzászólás 4 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] 2 [3] [4]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

nazoli válasz |       2009.08.21. 02:03:57  (39)
Végre egy ember, aki számol is, és nagyjából tudja, hogy mit beszél!

Jó a metodika, csak egy kicsit el van nagyolva!

Nem havi 120000 Ft-ot fizetsz, hanem napi – a Te számításod szerint – 5000-et, ami éves szinten 1560000 Ft, ez 120000-el több, mint a heti 120000! A töredék napok miatt, mert nem pont 4 hét egy hónap! És ez a minimum! Tudok ennél jóval drágábbat is. És az Szja-dat sem írtad bele, pedig az is egy 10-15000 Ft/hó!

A sajátomról konkrétumot írok.

A kiadási átlagom az elmúlt 4 évben 280000 Ft/hó. Ez minden költséget tartalmaz, amiket leírtál, a mosástól a tűzőgép kapocsig, de ez nekem a tényleges! Elővettem a naptáraimat – azokba könyvelek minden nap -2005-2008-ig, összeadtam a benne szereplő ősszegeket, hozzáadtam és elosztottam 48-al. Úgy számoltam, hogy benne van a következő autóm vásárlására szánt összeg is, havi bontásban.
Havi 25000-et vettem bele. Ez tény. Az igazsághoz tartozik, hogy nincs lízingem, és nem is lesz. De ha lenne is, az egészet nem lehet kiadásként számolni, mert annak számolod, az autó eladásakor kapott összeg bevételnek számít.

Nem is ez a lényeg.

Egyszerűbben fogalmazott a kollégám, aki szintén autót bérel. Ő úgy számol, hogy neki napi 2 fuvarral kell többet csinálnia, mint egy hasonló módon dolgozó vállalkozónak. Ő heti hetet dolgozik, ami inkább az autóbérlőkre vonatkozik. Én csak 5-6 napot dolgozom egy héten.
Neki a napi 2 fuvar, 2000-es átlaggal számolva napi 4000, havonta 120000, éves szinten 1440000 Ft többletkiadás. Az autót bérlők 80%-a több éve bérel. Számold ki, hogy ez 10 év alatt közel 15 MILLIÓ!!!! Ilyenkor látszik, hogy sok kicsi, sokra megy! Pedig csak napi 2 fuvar! Ez azért már szignifikáns, nem? Úgy is fogalmazhatnék, hogy 15 millió Forint rohadt sok pénz, ami mások zsebébe töltögettek FEJENKÉNT ilyen, vagy olyan okok miatt, kialakítva és hizlalva ezzel egy olyan vállalkozói réteget, amelynek elemi érdeke ennek a helyzetnek a fenntartása! Na ők fognak szakszervezetbe tömörülni, hogy véletlenül se változzon a helyzet!

De mindenkinek a saját élete, ott szarja el, ahol akarja. Az ostobaság nem ismer határokat.

Megint hangsúlyozom: Te egy olyan ember vagy, aki nagyjából tudja, hogy mit beszél, de csak nagyjából! Azért mondom, hogy nagyjából, mert amit írtál, az egy ÖNIGAZOLÁS, ÖNÁLTATÁS féle, hogy nem is járunk mi olyan rosszul a vállalkozókhoz képest! És sokan ezt még el is hiszik, mert még ennyit sem számolnak, mint Te! És sok vállalkozó is elhiszi, mert ők sem számolnak!

Ha ki akartok mászni a saját magatok által okozott szarból, akkor inkább arra bíztasd az autó bérlő sorstársaidat, hogy minél előbb alakítsák olyanná a helyzetüket, hogy ne kelljen autót bérelniük! Azt is jó lenne tudomásul vennetek, hogy az esetek 90%-ában TI, SAJÁT MAGATOK TEHETTEK ARRÓL, HOGY ILYEN HELYZETBE KERÜLTETEK! Vannak persze kivételek, de az az elenyésző kisebbség! És ne akarjátok bemesélni senkinek, főleg saját magatoknak ne, hogy milyen jól jártok a vállalkozókhoz képest!

Nagyon jó cimborám, nem fizet közterheket, nem kap nullás papírokat. Kénytelen bérelni. Megállapodott az APEH-el, adtak neki haladékot, meg részletfizetést. Azt sem teljesíti! Háromszor vette hülyére a hatóságot! Azt mondom erre, hogy jó haver vagy, komállak, de nekem egy szót se többet arról, hogy milyen szar helyzetben vagy! Nem érdekel, megérdemled! Ettől még haverok vagyunk, jókat dumálunk, de kölcsön nem adok neki!

Nem a magas benzinárak, a pénzéhes tulajdonosok, a magas közterhek, meg a Jóisten tudja még mi az okozója a helyzeteteknek! És nincs az a szakszervezet, amelyik ebből ki tudna rángatni benneteket! Aki azt mondja, hogy igen, az hazudik!

Hogyan lehet képviselni képviselhetetlen ál-érdekeket? A közteher mindenkinek egyforma! A tarifába nem lehet beépíteni, hogy valaki nem tud taxizni, semmi köze a szakmához, de neki is meg kell élnie valahogy szegénynek, stb.!

A másik kedvenc téma, a taxisblokád! (Én mondjuk nem vettem részt benne, otthon maradtam, és soha nem értettem egyet vele). Ott is hülyére lettünk véve! Volt egy két hangadó, aki valamiféle szereplési és feltűnési vágyból feltüzelt sok balekot, aki azt hitte, hogy végre valami fontosat és hasznosat tehet. Nem volt semmi értelme, és ezért aztán eredménye sem!Aki az egészet kirobbantotta, úgy viselkedett a Baló kamerája és mikrofonja előtt mint egy megszeppent kisfiú, aki most döbbent rá, hogy mekkora faszságot csinált! És csak a Jóisten mentette meg a taxisokat egy durva retorziótól! És nagyon jól látod, hogy a mai napig szivatnak minket emiatt! Tudod, mindenki lehet 15 percre híres! Hát mi ezt jól megkaptuk!

Szóval én nem lennék erre büszke, és nem gondolnék nosztalgiával arra a helyzetre.

Érdekes a dolog utóélete a fő szervező vonatkozásában. Jellemző a Cucó mai helyzete, a taxisbarát hozzáállása, meg a R.taxi morális állapota!

Hű, most jól megmondtam!

Ne érts félre! Semmi bajom a droidokkal. Csak azzal van tele a …..köm, hogy megy itt a siránkozás, és minden siránkozó a körülményeket, meg mindenki mást okol a saját helyzete miatt. Mindent, és mindenkit okol, csak saját magát nem!

Nem érdekel, ha én leszek az első számú közellenség, akkor is azt mondom: MINDENKI MAGA TEHET A SAJÁT HELYZETÉRŐL, ÉS A SORSÁRÓL! És MINDENKI CSAK SAJÁT MAGA TUD VÁLTOZTATNI AZON!

Ha eddig a gondolatig el fogtok jutni, sokkal közelebb lesz a megoldás mint gondolnátok!

Ha más nem,legalább a 15 millió jusson eszetekbe!

madhukari válasz |       2009.08.20. 21:34:52  (38)
Szia nazoli! Az alábbi írásban sem arról volt szó,hogy veszteségesen dolgoznánk. Valamilyen szinten a jelenlegi helyzet-még- termel nyereséget.A probléma az elosztás milyensége a kiadások,díjak eltúlzottsága,irreális mértékű magasságokba való emelése.
Ma egy átlag bérautón dolgozó taxisnak a kiadásai a következők. Heti 30.000ft-tól egészen heti 45000ft-ig vannak skálán kiadó autók. Nézzük a legolcsóbbat.(30000ft/hét=120.000ft/hó) Fizeti a 4 órás minimális bejelentését ez 17000ft-tól akár 25.000ft-ig elmehet vállalkozója dönti el,de vegyük azalap közepet:20.000ft.Igy az autó és a bejelentéssel együtt havi 140.000ft-ot kell termelni. Mai benzinár mellett átlag napi 200 km futásteljesítmény mellett ez cca 5-6000ft napi üzemanyaggal érhető el.26 munkanapra vetítve=130.000ft-156.000ft az üzemanyag.Ez középáron a kocsi kiadásokkal már 280.000ft/hó kötelező kiadás.Erre jön még a társasági tagdij.
45.000ft-tól egészen 130.000ft-ig van a szórás,vegyünk átlagot mondjuk olcsóbb cégnél:60.000ft.Igy a kötelező kiadások immáron 360.000ft-ot tesznek ki. Ha ezt elosztom a munkanapok számával (360.000ft:26=13.846Ft ameddig a kolléga nullán van/nap.Amit e felett össze bír ütögetni,az a munkabére a napi 12-14órás munkájáért.Ráadásul ez a pénz pont annyira biztos,mint a kutya vacsija villanyoltás után...-))
Ha vállalkozó vagy?Kell egy autódnak lennie.Legalább 80%-ban lizinges.Ez minimum 40.000ft/hó kiadást jelent.Alapra bejelent a könyvelőd,a minimálbér után fizetsz 43700ft járulékot cakk-pakk.Kocsid kötelezője:8000ft/hó,kocsid cascója:10000ft/hó
könyvelő dija:15000ft/hó,tagdíj átlagban 60.000ft,iparűzési adód átlag 10.000ft/hó
autód javítására min havi 20000ft-ot kell félreraknod,ha talpon akarod tartani.
Kell,hogy gondoskod az elhasznált autó pótlásakor egykor,igy abba az alapba reálisan havi10000ft-ot kéne berakni.Üzemanyag átlagban havi 150000ft. 366.000ft-nál járunk!!! Pont abban a magasságban amit egy általam utált és ledegradált kifejezéssel illetett bérmunkaerő:droid (magam is az vagyok) termel ki havonta. Ezek után akkor felmerül a kérdés.Elveszünk-e valamit is azzal a másik vállalkozóként dolgozó kolléga orra elől,ha csak tesszük a dolgunk?
A számszaki eredményeket figyelembe véve,azt kell,hogy mondjam:NEM. Még akkor sem szignifikáns a különbség,ha fejlesztési alapot és a szerviz alapot nullára vesszük.(-30000ft)
Nem jelentős a differencia vállakozó és droid közt.
Persze,ha olyan vállalkozóként él valaki,aki a kocsija rovására,adómentesen,TB mentesen dolgozik akkor mindez eliekben lehetséges,de most a fair költségek alapján vontunk párhuzamot.Az alkalmazotti lét talán egyetlen előnye,hogy nincs hosszútávű lízing kötelezettség,így ha be akarom dobni a türcsit.idézőjelben mondva bűntetlenül megtehetem. Kocsikulcs vissza,kucióm ki,s megyek utamra,mig vállalkozóként mi lesz a kocsival,adó és TB hátralékokkal?Viszi a házat az apeh?Jön a BAR lista,és járulékos következményei?
Itt a cél az lenne,hogy a kéretlenül ránk lőcsölt indokolatlanul magas terheket lejjeb vegyék,vagy(!) egységes magasabb tarifát alkalmazhassunk (mindenkori benzinárnak megfelelő ft/1 km) Az lenne a lényeg,ha a költségeinket úgy tudnánk kitermelni,hogy ne 50 és 100 ezer ft közt maradjon meg nekünk havonta a 14 órás munkánk eredményeképpen,hanem a mindenkori bruttó bevételünk legalább 55%-a.Ez a mai viszonyokat tekinve nagyon jó esetben korrektül fizetgetve mindent 12-22%!
Ezért fontos az egység a szakszervezet,mert ameddig nem adunk a szándékainknak erőteljes nyomást addig úgysem fognak senkit komolyan venni.Nézzük a blokádot: Összefogtunk.Néhány sztrájktörőt leszámítva egységesek voltunk és elértünk valamit. Igaz,hogy azóta is fenyítve vagyunk,de ott és akkor....(!) Erre kéne emlékeznünk,vagy átadni azoknak,akik akkor még nem voltak ott.Ültünk az autóinkban hallgattuk a segélyközpontot,nyitottunk és zártunk ahogy kérték a hidakon és tárgyalások folytak.Eredményesen.
A taxisok helyzete az ellehetetlenülés szintjére süllyedt.Mindegy hogy bérautón vagy vállakozóként dolgozol, a terheid ugyanakkorák,csak azokat máképp hívják.Kinek így,kinek úgy,de attól azok még terhek.Mint ahogy a bérautón dolgozó kolléga is ember-taxis- akik közt van jó ember és van rossz. Ahogy a vállakozók közt is van jó és van rossz.
Nem a droid léttől lesz valaki rossz vagy jó,hanem az élethelyzettől,amit vagy így vagy úgy,de nem tud másképpen megoldani. Senki nem született becstelennek.Mindenkit a társadalom formált ilyenné vagy olyanná. Ahogy cseperedtünk úgy folyt a szocializálódásunk.Kinek kisebb kinek nagyobb a tolerancia küszöbe és a deviancia hányadosa.
Aki hevesebb mérsékletű előbb hajlamos a kitörésre a szembe fordulásra.A türelmesebje inkább kivár. Egyik sem rossz,csak van ami akkor és ott az adott helyzetben nem vezet célra.A kivárós várja,hogy más lépjen a lépő meg elvárja,hogy a kivárós elinduljon. A különbség nem a szándékban van,hanem a kockázat vállalási képességben. Ha meg tudjuk magyarázni,hogy az értelmes kockázat nem jár teljes bukással,akkor a kiváró fajta is elkezd gondolkodni,majd lépni.Lassabb folyamat,de szükséges az egységhez.
Sziasztok

nazoli válasz |       2009.08.20. 17:05:36  (37)
Teljesen komolytalan a dolog! Ha valaki úgy taxizik, hogy ráfizet, már pedig ez jön le ezekből a hozzászólásokból, akkor az azt jelenti, hogy több a kiadása, mint a bevétele. Ha ez így van, akkor otthonról kell pénzt elhozni, hogy még több veszteséget termeljen. Ez felelőtlen magatartás mindazokkal szemben, akiktől, vagy akik elől elhozzuk azt a pénzt. Feleség, gyerek, anyuka stb. Akkor nem tartunk el családokat, hanem a család tart el minket!

Abba kell hagyni!!!!

Olyan munkát kell keresni, ahol legalább havi 1, azaz egy Forinttal többbet keresünk, mint a kiadásaink!!!!

A százmilliós végkielégítéssel nem csak Te vagy így!

beni válasz |       2009.08.20. 05:01:33  (36)
Miért csináljuk?Ha megigéred,hogy én is kapok 100 milliós végkielégítést mint az állami vezetők,azonnal abbahagyom.Szavamon foghatsz.

beni válasz |       2009.08.20. 04:55:19  (35)
Zseniális az irás.A környezetemben a taxisok 95%-a igy él ,és én is.És közben a mi kezünkben is van a változtatás kulcsa.Mégse teszünk semmit.Megvárja mindenki, mig rámegy erre az életmódra az egészsége,a családja ,majd maga is.De akkor már késő lesz.

nazoli válasz |       2009.08.20. 04:37:34  (34)
Hát ha ez ilyen szar, akkor miért csináljátok??????

Annál minden jobb, mint, hogy otthonról elhozzátok a pénzt, és beleölitek valamibe, ami csak tönkretesz benneteket!

Abba kell hagyni!!!!!!

sipi válasz |       2009.08.19. 20:00:34  (33)
Köszönjük írásod egyetértünk.Már több mint a taxisok fele küzd ezen problémákkal. Be kell lépni a szakszervezetbe minél hamarabb,és érvényesíteni az akaratunkat.
Ne felejtse el senki az első tiz taxis tagdíja van benn minden cég induló tőkéjében. Ami utána történt az már közös akarat eredménye. Ezek után alakultak a kft-ék. Kötelességük meghallgatni minket. ÍRATLAN szabály.

inzert válasz |       2009.08.19. 18:28:50  (32)
Aztán keresünk egy még olcsóbb fuvarszervezőt

forest95 válasz |       2009.08.19. 16:45:13  (31)
No comment!

Főbuher válasz |       2009.08.18. 23:16:19  (30)
De!!! Maximálisan egyetértek a cikk írójával.

taxista válasz |       2009.08.18. 20:00:39  (29)
még...

inzert válasz |       2009.08.18. 17:43:59  (28)
Csak a topic nevére utalva mondom szerintem azért nem ez a többség helyzete.

madhukari válasz |       2009.08.18. 01:34:03  (27)
Sziasztok! Alapvetően egyet kell,hogy értsek Apukával,de ettől még a helyzet sajnos nem ennyire egyszerű. Látni kell azt,hogy az évek során a blokád óta mindig minden hatóság és felügyeleti szerv,sőt még a tulajdonosok is mindig csavarnak rajtunk egyet.Mindig csak pont annyit,hogy elveszítsük az életörömünket,hogy a napi robot ne munkahely,hanem kényszerpálya vagy börtön legyen a számunkra. Ez taktika.Addig amíg a taxis (tömeg) el van foglalva a megszerzett kis féltett vagyonkájának (autójának,kéglijének,telkének,bármijének) a védelmével,azaz megtartásával,addig nem fog lázadni,összeverődni és nem lesz forradalom.
Ez a lázadás és gyülekezés elmélete annál a kiemelkedő orosz filozófusnál,akinek a képét alább beszerkesztette valamelyik topic társunk.
Látni kell azt,hogy ha az egyén veszélbyen érzi javait nem fog addig a közért kiállni javai elvesztésének rovására,amig azokat fedezékben nem tudja. Ez az ún:"rókalyuk" elmélete jeles filozófusunknak.Tehát addíg amig az egyén végleg el nem veszíti reményét,munkáját és személyi vagyontárgyait,vagy nem látja azok végleges fenyegetettségét,addig úgy fog gondolkodni,hogy csak szőrmentén lép bármibe is bele,mert van veszíteni valója. Igazán veszélyesek azok az emberek,akiknek már nincsen félteni vagy veszíteni valójuk. Sajnos lassan egyre több ilyen perifériára szorult taxis lesz köztünk velem együtt. Mi és csakis mi fogunk majd tudni eredményeket elérni,hiszen már nincsen vesziteni valónk. Valószínűleg már bérautón dolgozunk,valószínűleg már nem vagy alig köt család minket,s nagy a valószínűsége az albérletnek is már ami a tetőt jelenti a fejünk fölé. Ha nem alszunk,akkor dolgozunk,mert egykor hoztunk néhány rossz döntést,ami minket ide vezetett.Nem kell ehhez játékszenvedéllyel terheltnek lenni,nem kell a tulipánban tolni a gépeket lóvéval. Elég egy baleset,ahol nem fizet a biztosító,vagy egy ellopott munkaeszköz, vagy csak egy karácsonyi ajándékra felvett uzsora kölcsön az ismert áldozatszedőktől,s máris kész a baj. A karácsony elmúlik, jön a január,érkeznek a számlák,majd újabb kölcsön tetézi az előzőeket és máris csúszunk a lejtőn.Pedig csak azt akartuk adni -másoknak- amit akkor adhattunk volna,ha rendes polgári szakmát űzünk.
Szabadjelzővel a fejen születni örök átkot jelent.Szabadságot,pillanatnyi pénzt,pillanatnyi lehetőséget,pillanatnyi illúziókat,majd hosszú órákat magányosan a kocsijainkban,majd ezek hozományaként elárvult,kihűlt párkapcsolatok szélén vergődve,majd elhagyva immáron otthon is magányosan,majd már otthon sem kell,elég egy kecó,ahol alszunk pár órát,majd marad az autó,amitől reméljük a megváltást...,de az nem jön....Jön viszont egy stroke, egy infarktus a minimális kapilláris keringés a sok cigi és az ülőmunka hozományaképpen,majd aki szerencsés,annak egyszercsak jön valaki balról százzal és ott van vége....Búcsúzunk egy fekete lepellel letakart fadoboztól,amiben benne szunnyad egy tönkrement élet.
Ezt akarjuk? Tényleg ezt akrjuk? Igy befejezni valahol, valamikor?
Ébredjetek kollégák!Tudom,hogy még most úgy ahogy meg lehet élni.Még várjuk a szeptembert,majd az októbert,s lassan eltelik egy év,majd kettő,majd az élet,miközben azért dolgozunk,hogy fizethessünk. A kocsigazdának vagy a banknak,fizethessünk a főbérlőnek,vagy a banknak,a cégvezetőnk pénztárának egy rendes minimálbérnyi tagdíjat,s annak néhány hányadát büntibe,mert címhez jutni muszáj bármi áron,még kockáztatás árán is,szabálytalanság árán is,hiszen az a túlélést jelenti.Napról napra.
De jó ez így? Érdemes e így a benzinkutnak,a banknak,a tulajnak,stb dolgoznunk?
Mikor ültél le egy folyó partra nézni a naplementét? (ha éjszakás vagy a markó vagy garibaldi rampán? )mikor mentél el-csak úgy- moziba,színházba,vagy egy jó rock koncertre? (mult héten utasért??? )Mikor ültél le nyugodtan kezedben egy jó krimivel?
Nem hiáynzik az életed? A TE életed! Ez fontos Neked,vagy már belefásultál a 2 vagy 3 perces orosz rulett őrületbe amit a cimre érkezés előtt viszel végbe? Meddig zúzod még át magad,tömegen piroson és záróvonalon,hogy megtermeld ide vagy oda a rád szabott penzumot,amit Te nem is kértél,mégis Rád rakták?
Ezért hát,MOST lenne itt az idő TENNI. Tenni magunkért. Én is azt mondom:irány a szakszervezet.Egységet,erőtnyomást kell képviselnünk.Most.Magunkért.
Sziasztok.

sipi válasz |       2009.08.17. 19:31:14  (26)
426 nem rossz nagyon kevés olvasó van a taxisok között

mew válasz |       2009.08.10. 00:20:00  (25)
Ez a magyar mentalitás. Koszosak az utcák, nagy a szegénység, málék az emberek.

[1] 2 [3] [4]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft