|
|
FÓRUM - Miért kamatoznak a taxisok milliói a a taxiscégeknél?
|
[1] 2
(Új hozzászóláshoz lépj be)
Most, hogy már egyre több cégnél van kártyalehúzó, el lehetne felejteni a csekkeket. Egyszerűen a céges kártyákról lehúznánk a zsét.
A fuvarszervezői díjat pedig a megkötött számláról lehetne utalni havonta. Megszűnne végre a sorban állás, az időveszteség, a felesleges rezsi növekmény. Szívják úgyis a vérünket elegen, legalább a nehezen megkeresett pénzünkhöz juthassunk egyszerűen, és a tagdíj befizetés se a régi kőkort idézze.
Persze ehhez a cégeknek be kellene látni: a taxis is fontos szereplője ennek a körnek. A fuvarszervező cég elsősorban a taxisért van, és nem az utasért. Ennek a köztünk lévő pénzügyi kontaktus fejlesztésében, is meg kellene látszódni, nem beszélve más műszaki újításokról, amik a kulturált, csendes, egyértelmű, automatikus címkiadást biztosítanák.
|
Erzsébetről? 10perc nappal!:D |
|
már párszor kellett kérnem pár kollegát, hogy váltson már be csekkett nekem, mert nincs pénzem tankolni.. ez egy vicc... most két nap alatt, nem mondom hány K pízt vittem be, de napi 10+ _darab_ csekk felett csináltam.. szal a bevétel legalább 80%a csekk... amíg a központ ugye a dózsán/orcyn volt nem volt gáz, de albertfalvára a fene nem fog kijárni naponta csekkezgetni... |
A topic címére válaszolva,AZÉRT,MERT HAGYJÁK!
Tény az,hogy amit viszel csekkes fuvart azt TE már előre kifizetted a cégednek,ahol éppen nyomkodsz.
A cég még annyit sem hajlandó vállalni,hogy az átfutás időre a saját tőkéjét forgassa.
A csekket a saját pénzedből magadnak fizeted és ami bentmarad arra még kamatot sem kapsz.
Ilyen egyszerű |
Ha az összes tagdíjfizető taxist vesszük alapul, akkor kicsit keveslem az általad kiszámolt milliókat. Ezért kérdeztem csak, nem azért, mert nem értettem volna. |
|
jah és a kintlévőségeknél túloztam kicsikét :) ergo hasraütés szám, csak hogy legyen mivel számolni :) |
olvass a sorok között!
nagyon sok taxiszövetkezet van, nem? :o)
átlagosan 600 fővel 60k tagdíjjal. |
|
Csak kíváncsiság: Ezt melyik cégből számoltad ki? vagy az összes taxisra gondoltál netán? mert akkor lécci számolj újra... |
|
azért ez egy vicc, hogy egy 15 éves cég, 20 éves szövetkezet ennyi idő alatt nem tudott felhalmozni annyi likviditási alapot! mennyit is fizetünk be havonta? 30-40 millát... mennyi van kint!? 400-500 milla? akkor max 1 évi tagdíj... hol a többi évé!? persze könnyebb a taxis húzni itt is! |
|
"ajándék, mellyel meglepem
e kávéházi szegleten
magam
magam."
Ha megérjük....
"Az ám,
Hazám!"
|
|
Ezt az indoklást melyik cégnél mondták neked?
Mert a gyakorlati ok: (az öszintébb cégvezetőknél )a megnövekedett csekkes forgalom likviditási problémáinak a kiküszöbölése
Tehát, a 30-90 napos fizetési határidőkre te a taxis meghitelezed magadnak, a csekkekre kifizetendő fuvardijat, hogy ne sírjál, hogy nem fizet a pénztár :-)
|
|
Egyes taxitársaságoknál a belépéskor fizetendő kaució a százezer forintot is meghaladja. Az így beszedett pénzek addig vannak a társaságoknál, amíg az alvállalkozó ott dolgozik. A befolyt kamatokból a pénz tulajdonosa egy fillért sem kap.
Miért honosodott meg ez a szokás?
A hivatalos verzió szerint az utaspanaszokat (pl. repülőgép-lekésés, ruha-bepiszkolódás) ezekből e pénzekből fedezik.
Ezt azonban nevetséges indoknak tartom, mert ilyesmi nem gyakran fordul elő, sőt inkább sohasem. Sokkal gyakoribb a fordítottja: főleg az éjszaka futó autóknál. Az, hogy egyes vígkedélyű utazó egyszerűen belehány, vagy a hamburger salátáját esetleg a rágógumit az ülésre keni. Mégsem kér a taxis az utasától az utazás előtt 50.000 Ft kauciót.
Hihetetlen hogy mennyi bőrt lehúznak rólunk!
|
[1] 2
(Új hozzászóláshoz lépj be) |
|
|
|
|
|