FÓRUM - A Budapest Airport meghirdette a ferihegyi taxi tendert
Fórum » Hírek fórumai » A Budapest Airport meghirdette a ferihegyi taxi tendertSúgó


53 hozzászólás 4 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] 2 [3] [4]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

tomajer válasz |       2006.05.27. 13:29:21  (38)
Ez teljesen természetes.
Nem hiszem, hogy a Reptér ne adna számlát.

De számolgassunk tovább.
A száz darab reptéri fuvar, az barátok között is ötezer kilóméter. Szerényen húsz Ft./Km-el számolva 100.000.-Ft.
A százszor 350.- az 35.000.-Ft
Az öt kiló Áfája, Kb 50.000.-
Gyaníthatóan, nem kevés tagdíjat fog kérni a győztes pályázó a vállalkozóktól, mondjuk 50.-100.000.-Ft között.
Tb. Szja. 35-50.000.-Ft
Kötelező, Casco, 20.000.-Ft ?


Ez barátok köt is, 340-400.000.- Ft
És persze gondolom, rengeteg mindent nem írtam bele. Nem fizettem törlesztőrészletet, nem javíttattam autót, stb.
Rá kellett jönnöm, hogy ha lehetőségem lenne, sem akarnék, "Repteres Taxi" lenni!

kettőötkilenc válasz |       2006.05.27. 12:22:05  (37)
Ezek szerint a "pacsiról" ad számlát a BA és adózik is utánna,a taxis pedig elszámolja költségként- / ?? /Mert,úgy illenék a "fenenagy rendcsinálásban"!

tomajer válasz |       2006.05.26. 19:52:40  (36)
Van még benne érdekesség.
Minden darab fuvar, bizonyíthatóan regisztrálva.
Szamoljunk egy picit.
Napi öt fuvar, mondjuk öt forintjával, az huszonöt forint.
Havi húsz nappal számolva az öt kiló!
Tehát évi hat milla bizonyítható bevétel.
Szerintem nagyon szerény voltam:-(

tomajer válasz |       2006.05.26. 19:38:11  (35)
Taxiállomás használati engedély!
El ne felejtsük:-)

Sas882 válasz |       2006.05.26. 19:31:18  (34)
most akkor tagdijat is fizet majd a nyertes cég alvállalkozója, meg a fuvarért is/db
még valami lehuzás?

tomajer válasz |       2006.05.26. 18:47:54  (33)
Hé urak!
Ez egy sajtótájékoztató volt, és nem egy szakmai tanácskozás, ahova véletlenül befurakodtam:-)
Ezek arrol híresek, hogy kérdezni lehet, és nem arról, hogy kiselőadást tartani.
Mellékesen tárgyalt a cégek vezetőivel, és ott ült mellette a "Főkamarás", a "mi" képviseletünkben. Gondolom beszélgettek ezekről a kérdésekről.
Sem lehetőségem, sem igazán rutinom nem volt ilyen témák "kérdésbecsomagolásához" mert biztos lehetett volna úgy kérdezni, hoy abban állítok, de bocsássátok meg nekem, hogy ennyire "profi" nem vagyok:-)))
Azért tettem be szöveghűen a tájékoztatót, hogy lássátok mi zajlik!

Sas882 válasz |       2006.05.26. 18:10:57  (32)
bizony úgy lett feltüntetve, hogy az autókat valamint a szervizelésüket s még a sofőrök esetleges kiképzését(angol nyelv) is mintha a cégek állnák, az igazgatót nem tájékoztatta senki, hogy milyen formában működnek a fuvarszervező cégek???
Szerintem fogalama sincs róla...........
tomajer igazán rávilágithatott volna a kérdésre, repi kaja és cigizés helyett:)

ez ugyanis a leglényegesebb pontja a dolognak
igaz erre a pályázó cégek - ha lesz ilyen - biztosan ki fognak térni, hiszen nem tudják garantálni ezeket a feltételeket.

Bbetyár válasz |       2006.05.26. 17:31:32  (31)
Maxxximálisan egyetértek

Csumi válasz |       2006.05.26. 17:02:06  (30)
Elolvastam a beszámolót, köszönjük. De.. nem értem!! ezt az embert az igazgató urat,( és most nem az "áll az alku"ra gondolok)még senki nem homályosította fel, hogy saját autó nélküli cégekkel tárgyal? beszél itt a cégek mély zsebbe nyúlásáról, hogy venniük kell megfelelő autókat, biztosítaniuk megfelelő sofőröket, szervízhálózatot, megt tudom is én még miket.... HALLLLÓÓÓÓ! Ilyesmiről itt szó sincs a cégek ilyet nem tudnak, és fognak tenni, most sincs 1 önnálló taxi gk.-juk sem, kivéve a Taxi 4-et, de az ő saját kocsiparkjuk meg a reptér kritériumainak nem felel meg! Kivéve a kevés darabszámú új Vectrát. Antal úr jól tájékozottságát is jellemzik válaszai, gőze nincs hány cég van, hány új, hány régi... De Tomi! Te tudod, hogy hányas a kabát, miért nem szólaltál fel, hogy rosszak a kérdések, és rosszak a válaszok, hisz ez is, az is nagy létszámú saját gk.-val rendelkező "céget" feltételez, amilyen cég ma Budapesten nem létezik! Vagy fantom cégek fognak versenyezni? Sejtettem már az elején (pár hozzászólásomban meg is említettem) hogy az igazgató úrnak fogalma sincs az itthoni dolgokról!!!! A reptéri "hiénák" kiűzésével pedig pár évet elkésett, már nem az a "kaszálós" brigád dolgozik onnan sem (kivételek persze mindenhol vannak) Ez az egész csak a reptér fuvaronkénti 350-Ft-os pacsijáról szól! (szerintem) Ha valóban az utasok érdekeit néznék, nem akarná sorba állítani, és még plusz várakozásra kényszeríteni (hisz már 1x vártak az útlevélkezelésnél, vámnál, poggyász átvételnél) őket a taxi vócserért....no comment

tomajer válasz |       2006.05.26. 16:06:35  (29)
Dehogy haragszunk!
Ideje volt, hogy megszólaltál.
Remélem mostantól már szinesíted a lapot, és szélesíted a látókörünket folyamatosan

ui: Felkerült, a tegnapi sajtótájékoztatóról, a szubjektív, és részletes beszámoló!

kettőötkilenc válasz |       2006.05.26. 15:34:59  (28)
Bizony-bizony! A "látszólagos káosz"mögött rend van,s működik a dolog.a "kocsiparkjuk" is az átlag felett van.Szerény véleményem szerint,talán nem is kéne megbolygatni a társaságot.

6ker válasz |       2006.05.26. 15:11:27  (27)
Ez igy korrekt.

Nemtudom akkor mi a pontos helyzet, de jelenlegi touristos baratok szerint azert telen kicsit necces volt a helyzet fuvar szempontjabol.Azert a napi betevo megvolt.A visszfuvarokrol meg azt mondtak, hogy a radio azert legyen felhuzva.
De hat mindenhol igy van.Hiaba a szemlek meg az ellenorzesek.
Szvsz a szamok a te szamaid es az ovek koze tehetok.Mert jelenleg azert ucsorognek ok is 1-2-3 orat a ketrecben majd a sorban.Majd azert egy budai fuvar megvan 1 ora, es nemkapsz rogton fuvart ujra.
A voucher rendszert ok is jonak tartjak es tapasztalatok szerint az egyeb ceges kollegak hienaznak gyakran a kulso koron...

egy volt repteres válasz |       2006.05.26. 14:52:50  (26)
Sziasztok!
Eddig nem szóltam hozzá a témákhoz csak olvasgattam a honlapot (ami szerintem nagyon jó és hiánypótló). Viszont most lenne néhány megjegyzésem. Hoszzú évekig dolgoztam az Airport taxinál, majd közel két évet a jogutód Tourist taxinál is. Akik most olyanokat írna, hogy télen a 150 kocsira kb autónként két kanyar jut az téved. Véleményem szerint a reptér (taxis szempontból is) egy aranybánya ami évről évre jobb lessz a forgalom növekedésével.
Mikor én eljöttem volt olyan nap, hogy reggel 9-tól 10-,11-ig akár 10 is tudtál fordulni, ami 5000-6000 közti fix tarifával számolva azért nem olyan rossz pénz és akkor még a vissz. fuvarokról nem is beszéltem.(Amúgy szerintem ezek a transzfer árak korreketek és nem íreálisan magasak ahogy azt a sajtó harsogja.De ha ti másként gondoljátok cáfoljatok meg) De télen is meg lehetett csinállni a napi 4-5 kanyart + a vissz. fuvarok.Nem tudom ki lessz a tender nyertese (bár tippem van) de ahogy így olvasgattam a tender kiírást ényegében a Tourist taxi álltal bevezetett fuvarszervezési rendszert akarja tovább működtetni a reptér is (kissebb - nagyobb módosításokkal). Amin nem is csodálkozom hiszen szerintem a rendszer jól működött. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a Tourist is fix tarifával dolgozott (Pest belváros 5200, Buda 5800, perem kerület 6800) és nem folyt olyan lehúzás amiről időröl - időre a sajtóban cikkeztek. Ezeknek a hiénázásról szóló híreknek max a 90-es évek közepéig volt valóság tartalma. Utána a cégvezetés komoly ellenőrzési rendszert vezetett be. Többek között megszüntette az órával történő fuvarozást és bevezette (az országban elsőként)az ellenőrizhető fix tarifát.Ami annyit tesz,hogy amikor kilyon az utas a terminálból odalép a kijáratnál lévő dispeacher pulthoz ahol kap egy az uticéljának megfelelő díjú vouchert , a diszpeachertől. Így előre tudja mennyit fog majd fizetni. A diszpécser pedig a voucher sorszámozott tömbjére feljegyzi a taxis számát aki az adott utast vitte , így a taxis probléma esetén visszakereshető. Nos ahogy olvastam a reptér ezt a jól bevállt módszert is meg akarja tartani. (persze problémás sofőrök minden cégnél voltak, vannak, leszenek akiket még így se lehet vissza tartani a trükközéstől)
És végezetül még egy megjegyzést fűznék a témához. Szerintem akárki akármit mond a reptéren most REND van. Persze nem volt ez mindig így. De az elmúlt 5 évről szerintem ez elmondható. Van egy cég aki ott áll a kijáratoknál és korrekt módon fuvaroz. Azt mindannyian tudjuk, hogy ha csak úgy érkezési sorrendben Budapest összes taxisa felálhatott volna a "drosztra" akkor óriási káosz lett volna a reptéren. Eddig a taxis szakma azt kifogásolta, hogy miért van az ,hogy csak 1 cég autói állhatnak ott? Miért csak telefonos hívásra jöhetnek a többiek? Nos. Véleményem szerint ez a probléma az új a tenderen győztes cég esetében is fent fog állni. Vajon akkor is probléma lessz,hogy csak 1 cég autói állhatnak fent? És vajon ha történetesen a győztes nem (az egyébként elég jó autóparkal rendelkező) Tourist lessz akkor az a jelenleg közel 200 eddig ott dolgozó taxis veszi a kalapját és szépen bemegy a városba (jóval kevesebb pénzért) taxizgatni? Szerintem nem. Két választásuk van. Vagy belépnek a győztes céghez és szép lassan újra megszervezik önmagukat (más cég logo alatt), vagy ha ez nem történne meg akkor a terminálokból fognak dolgozni , soron kívül (mint ha mondjuk saját utast várnának) és közben meg a nyertes cég elöl fogják elcsippenteni az utasok jó részét,akiket immár nem fix áron hanem ilyen-olyan órával fognak fuvarozni és akkor tényleg káosz lessz a reptéren. Nem csak az utasokkal, hanem a volt touristosok és az új cég sofőrjei között is. Mert aki ott taxizik 10 éve ismeri az összes hordárt, rendőrt, minibuszost, stb. akkor is meg fog éllni a reptérről ha nem a sorból fuvaroz, és a zsíros vidéket v. külföldet a hordár neki fogja kitolni.
Ennyit akartam mondani, ne haragudjatok ,hogy ilyen hosszúra sikeredett. :)

Csumi válasz |       2006.05.26. 14:44:57  (25)
Jaaa, és ez az autó 2 millió forint, kora ellenére lizingelhető... mennyi is egy hasonlóan felszerelt dízel Octavia?...

Csumi válasz |       2006.05.26. 14:41:15  (24)
állapotban. Mint látjuk, ez egy behozott kinti taxi volt...ennél tényleg kényelmesebb mondjuk az Oktávia (köztudottan, hosszabb úton kényelmetlen) hátsó űlése... betegek ezek...


[1] 2 [3] [4]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft