„
E táblázat azért született, mert kedves utasaink nem - és néhányan közülünk sem - látják tisztán, hogy milyen költségeinkre kell fedezetet nyújtani a taxiban fizetendő viteldíjnak. Nem említve - minden vállalkozás célját -, a profittermelést. …”
A kedves utasaink igenis jól látják.
Egy vállalkozás célja a profittermelés.
Csak a kedves utasok látásmódjának irányával van baj.
Ugyanis a kedves utas úgy fogja fel, hogy a taxizás igénybevétele az számára egy vállalkozás.
Persze, ha a manapság kialakuló jövedelmeket vesszük figyelembe, akkor a taxizás az utas részéről felér egy vállalkozással.
Ebből kifolyólag a kedves utas felfogása érthető, hogy az utazás távolságával arányosan, vagy aránytalanul, ez most teljesen mindegy, de Ő profitáljon az utazásából nyereséget.
Ha, ebből a felfogásból indulunk ki, akkor a profittermelésnek vannak tisztességes határai, amit mindenki elfogad.
Viszont vannak olyan túlzások, amiket nevezhetünk extra profitnak, vagy hétköznapi nyelven szólva tisztességtelen jövedelemnek.
Nos, hogy miért fejtegetem a gondolataimat?
Csupán azért, mert engem, ha kicsit többet számlázok az utasnak, mert állítólag „városnézésre” vittem, mert az utas ezt állítja, akkor megbüntetnek.
Holott nem tettem egyebet csupán nagyobb haszonra tettem szert, vagyis egy kis „extra” profitot termeltem.
Ilyenkor mindenféle hatóság elkezd vizsgálódgatni. Most nem sorolom, hogy kik és mikor.
De, hogy visszatérjek a kedves utasok által termelt profitra.
Az még egyetlen hatóságnak nem jutott az eszébe, hogy a kedves utasok „profit” termelése már olykor a tisztességtelen nyereség határait feszegeti?
Jó, tudom, nem lehet Hlusztvisnyák Gothárdot elkapni, és megbüntetni azért, mert például egy 2/A kerület —> Airport2 viszonylatban legalább 4.000,-Ft tisztességtelen profitra tett szert. Sőt, tovább megyek ezt a jövedelmet még a NAV előtt is eltitkolja. Tehát nem adózik utána.
Na, most engem nem ez zavar, hogy nem adózik. Az Ő lelke szárad rajta.
De, az már nagyon zavar, hogy ez
nekem okozza a veszteséget. (
Ez még csak tavalyi adatokkal dolgozik.)
Valamint az is zavar, hogy nekem egy nyomott tarifával kell dolgoznom, mert a hatóság ezt állapította meg.
Továbbá az is nagyon zavar, hogy az állítólagos fuvarszervezők még különböző trükkökkel a hatóságilag megállapított árak alá mennek csupán azért, hogy nekem sok fuvart tudjanak biztosítani.
Hangsúlyozom nem jövedelmet, hanem sok fuvart.
Mert sajnos sokan vannak közöttünk olyan taxisok, akik azt gondolják, hogy nekik azért jó ha veszteséges áron dolgoznak, mert akkor az nekik jó, ha sok fuvarjuk van.
Érdekes egy felfogás.
De a minap bementem a henteshez, mert előző napom nagyon jó volt, és sok fuvarom akadt.
No nem a bevételt illetően, hanem darabszámilag.
Gondoltam kipróbálom és vásárolni próbálok a fuvarszámok alapján.
Nosza, bevittem magammal az előző napi órazárásomat, és csak próba képen kértem 10 deka párizsit.
Őszintén megmondom, nem nagyon értékelték az ötletemet.
Vagyis értékelték, mert két segéd, az egyik egy bárddal, a másik egy csontozó késsel a kezében udvariasan felkértek az üzletből való távozásra. Az ember fia mit tehet ilyenkor, amikor ilyen udvariasan szelíden megkérik valamire.
Bizony eleget tesz a kérésnek.
A baj csupán az, hogy a gyomrom korgása az továbbra sem akart megszűnni.