[1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [9] ... [49]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Jól értem? Ha fekete a kilincs és a tükör, akkor azokat nem kötelező besárgítani? Ez benne van a rendeletben? |
Bontott=bontót
A frankért nem lehet szerkeszteni? |
|
" Bonusz:
bontóból szerezni fekete kilincset és tükröt -
azt nem kell fóliázni = spórolás)"
Hát bontott is nyitottál ?
|
|
Ujjé!
Megvan a helység, ahol majd mérnek.
Neonfényes
Már ha csak ott mérnek, és nem fognak az udvaron is.....
Hamarost lesz fénykép is. |
Köszönöm a kimerítő választ!
Tagadhatatlanul sötét alagútban járok ezzel az egésszel, és bizonyosan lesznek még kérdéseim. Már csak azért is, mert feltett szándékunk, hogy megtudakoljuk a rendeletalkotótól: vajon tudja-e, hogy mit csinál(t).
Rögtön itt az első: az általad elküldött választ tekinthetjük-e egyfajta szakvéleménynek, és felhasználhatjuk-e a jövőben?
A másik: ha kiállítunk egy autót, amely a színmegfelelőség tekintetében úgy van lefóliázva, hogy azt etalonként vehetjük, és mellé teszünk egy olyat, amelyiken az általunk ismeretlen mérőműszer a megadott "képlet" szerinti toleranciaértéket minimálisan meghaladó eltérést mér (tehát már nem szabályos a BKK szerint) , akkor ez a színeltérés szabad szemmel milyen mértékben érzékelhető?
Ezt befolyásolja-e, ha az autókat 2-5, vagy éppen 10 méterről nézegetjük?
Előre is köszi! |
|
Végre egy témába vágó kérdés. És nem is egyszerű. Sőt, szerintem a legnehezebb:
A fő probléma ugyanis pont az, hogy nem tudjuk, hogy HAJSZÁLPONTOSAN mit jelent a RAL1023. Ez ugyanis egy festék neve, amit éppen egy speciális szinkoodináta rendszerben megadott tolerancia értékekkel próbálunk összehasonlitani. (Almát a helikopterrel...) Sajnos a RAL szineket nem lehet matematikai úton átváltani Lab szinskálára, sőt semmi másra sem nagyon: ahány weboldal van, annyi definiciót találhatunk a RAL-ra. Igy aztán a toleranciát nem nagyon lehet értelmezni a szinhez képest, csak önmagában:
A ΔE=4 nagyon, nagyon kicsi érték. A fóliagyárban a labor ΔE=2-t még szinazonosnak fogad el.
A deltaE érték egyébként a másik három értékből számitható. Akit bővebben is érdekel, a Wikipédia mindet tud erről is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_difference
Az Lab szinrendszer egyébként úgy működik, hogy az L a szin világosságát definiálja, mig az a és a b érték a sárga-kék, zöld-magenta tengelyen való elhelyezkedését. Tehát a megadott tolerancia értékek azt mutatják, hogy a BKK a szin világos-sötét helyességét szigorubban veszi mint azt, hogy kissé eltérő valamelyik szinirányban.
Ez nagyon szűk tolerancia, nem lesz egyszerű ennek megfelelni, se fóliának, se fényezésnek.
Komáromi úrnak nem is kell véleményt nyilvánitania második kérdésben külön, mert azt az első kérdéssel megoldották: bármilyen fólia (festés, akármilyen egyéb megoldás) megfelelő amelyik átmegy az adott autón a BKK mérésén.
Ez persze nem nagy segitség konkrét esetben, mert ugye nem lehet tudni, hogy a BKK mit és hogyan mér, tehát még ha az adott műhelynek lenne is egy mérőműszere, akkor sem tudna biztos választ adni, hogy az adott megoldás átmegy-e vagy nem, az adott autón.
Általánosságban elmondható, hogy a vékonyabb fólia mellett nem sok minden szólhat (konkrétan az áron kivül semmi), és mit már többször leirtam: nem a fóliától drága a fóliázás, hanem a munkától. A vékonyabb fólia pedig többnyire nehezebben telepithető ezért összességében aligha lehet sokkal olcsóbb a végösszeg.
Viszont ami ellene szól:
- ha nem kimondottan jármű bevonásra lett kifejlesztve, akkor a komplikált 3D-s görbületeket nem lehet szépen, megbizhatóan megoldani.
- nem garantált az eltávolithatósága - súlyosan károsithatja a lakkot is, illetve jelentős költséget jelenthet később
- a vékonysága miatt nem ad mechanikai védelmet a lakkozásnak.
- az UV védelme szintén alacsonyabb
- a szinfedő képessége valószinüleg rosszabb - bár ez a fentiek alapján akár mindegy is lehetne
- a gyártási technológiától függően a mérettartása is lehet a szükségesnél sokkal rosszabb
Amitől jelentősen olcsóbb lehet egy vékony fóliával a végösszeg az pont amit valaki lentebb belinket: vacak kivitelezés. Erre sajnos biztos millió példa lesz. És nem mindig a kivitelezők hibájából: ha a megrendelő a létező legolcsóbb megoldást kéri, és elfogadja az ezzel járó kompromisszumokat, akkor bizony sokat lehet spórolni - ilyen áron.
Ez persze nincs ráirva a kocsira és a sofőr sem fog büszkélkedni vele, tehát akár egy jónevű műhely kezei közül is kikerülhet ilyen autó (ha belemegy egy ilyen kérés teljesitésébe),
(Sporolási ötlet alternativa: ha egy nagyobb csoport rendeli meg egyszerre a fóliázást, igy kedvezményesebb árat lehet elérni - ez még mindig igaz, pedig a kapacitások kezdenek vészesen fogyni, van olyan partnerünk, aki már novemberre vesz fel csak rendelést... Bonusz: bontóból szerezni fekete kilincset és tükröt - azt nem kell fóliázni = spórolás)
|
|
Már megy a szekér, minek jönne ide? |
|
Valaki segítene, aki járatosabb a témában?
Esetleg Miszter Safex? :-)
Azt, hogy a RAL 1023 nagyjából milyen színt takar, azt már tudjuk, de ahhoz képest mekkora eltérést jelent-jelenthet, ha magyarra fordítjuk a következőt:
ΔE=4, L=±5, a=±8, b=±9
Köszönöm!
És, még egy laikus, de talán nem felesleges kérdés: mivel Komáromi nem hajlandó az 50, illetve 100 mikron vastagságú fóliák kapcsán az állásfoglalásra....fehér, vagy világos alapszínű autó esetén a fenti képlet alapján szóba jöhet-e a vékonyabb fólia? |
Gondolom az Asztalos. S. utcában is lesz fóliázó cég!!!
|
Majd jön a tél a fagyás olvadás!? Lefagyott motorháztető mikor elkezdi melegíteni a motor hője!? |
Loptam, de saját szememmel is láttam már hasonlót, pár hete a Margit szigeten, egy city toyota corolla verso-n.
|
|
A minősített mellé kéne egy olyan matrica is, pár nyelven, hogy kérem óvatosan szálljon be, nehogy lejöjjön a fólia!
:) |
|
Ki volt ez?
:)
Mi lesz ezzel a minőséggel pár hónap múlva?
Stb....
:) |
[1] [2] [3] 4 [5] [6] [7] [8] [9] ... [49]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |