FÓRUM - A 2012-es T/6044. számú törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról.
Fórum » Hírek fórumai » A 2012-es T/6044. számú törvényjavaslat a személyszállítási szolgáltatásokról.Súgó


7 hozzászólás 1 lapon hozzászólások sorrendje:

1

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

smokie09 válasz |       2012.04.22. 09:33:39  (7)
És tiritarka az összes. Azt se tudod, hogy helyközi járat jön...
Droidosítás jön, ez a cél. És meg is csinálják.
Valahonnan az önkormányzatnak is bevétel kell, ha már mindent elvettek tőlük, és a taxi ugye! nagy üzlet.

vapi válasz |       2012.04.22. 09:07:20  (6)
Most vásárol a BKK 8 éves Hollandiában leselejtezett buszokat.Akkor miről tárgyalnak?

tomajer válasz |       2012.03.06. 14:31:09  (5)
Országgyűlési krónika (személyszállítás - expozé, vezérszónokok)
MTI 2012. március 6., kedd 12:17

Egységes menetrend, valamint jegy- és bérletrendszer bevezetését, a közösségi közlekedés hosszú távú és kiszámítható finanszírozásának megteremtését tartalmazza az új személyszállítási törvény - mondta Fónagy János, a fejlesztési tárca államtitkára kedden a javaslat általános vitáját megnyitó beszédében, az Országgyűlésben. A Fidesz szerint az indítvány rendet tesz a közlekedésben, az MSZP viszont úgy látja, az előterjesztés semmitmondó.

Fónagy: hatékony együttműködésre ösztönzik a közösségi közlekedési szolgáltatókat

Egységes menetrend, jegy- és bérletrendszer, valamint egységes szolgáltatási és minőségbiztosítási követelmények bevezetését tartalmazza az új személyszállítási törvényről szóló javaslat - mondta expozéjában Fónagy János.

Az államtitkár szerint az előterjesztés szabályozási, irányítási és finanszírozási eszközökkel ösztönzi a közösségi közlekedési szolgáltatókat a hatékony együttműködésre, megteremti a közösségi közlekedés szervezésével kapcsolatos megrendelői és tulajdonosi hatáskörök centralizációját, az érintett vállalatok egységes szakmai és tulajdonosi irányításának lehetőségét.

Javaslatot tesznek a közösségi közlekedés hosszú távú és kiszámítható finanszírozásának megteremtésére, meghatározzák a lakosságnak biztosítandó szolgáltatások minimális követelményeit, tisztázva a közszolgáltatás tartalmát - folytatta.

Kitért arra, hogy az indítvány külön nevesíti, hogy közlekedési közszolgáltatások létesíthetőek a határokon átnyúlóan is és hangsúlyozta az egységes intézményi modell kialakítását. Külön figyelmet fordít a javaslat a Budapesti Közlekedési Központ hatékony működésének jogszabályi támogatására - jelezte Fónagy János.

Újdonságként említette a taxi- és különcélú menetrendszerinti buszszolgáltatások szabályozását, a menetrendek összehangolását és a közlekedési szolgáltatók kötelezettségeinek rögzítését. A jegyvizsgálati rendszereket egységesen definiálják, és a megfigyelési szabályokat szigorítják - mondta.

Az államtitkár szavai szerint a fő cél, hogy kiszámítható szabályozási környezetet biztosítsanak az érintetteknek. Hangsúlyozta: a közösségi közlekedés jelenlegi szervezeti és működési keretei nem alkalmasak arra, hogy a mobilitási igényeket az elvárható hatékonysági szempontoknak megfelelően ellássák. A közlekedés irányítási rendszere rendkívül széttagolt, az ágazati szabályozás nem egységes, a követelményrendszer nem egyértelmű és közérthető, számos alapfogalom meghatározása hiányzik, nincs hosszú távú és következetesen végrehajtott stratégia a közlekedési szolgáltatások és infrastruktúra területén, már 3-5 évre tervezhetetlen a finanszírozás - sorolta a problémákat, fenntarthatatlannak nevezve a több évtizeddel korábbi szociológiai viszonyokkal és a közlekedéspolitikai elvekkel ellentétes elemeket tartalmazó kedvezményrendszert. A közösségi közlekedés társadalmi megítélése eközben évtizedek óta romlik - jegyezte meg.

A munkavállalói érdekvédelem sok esetben cél- és szereptévesztésbe került a pártpolitikai érdekekhez köthető megnyilvánulásokkal - mondta Fónagy János, aki szerint a változtatás a szakmának és a gazdaság irányítóinak visszatérő igénye, követelése volt.

Fidesz: a törvény rendet tesz a közlekedésben

A Fidesz vezérszónoka, Manninger Jenő szerint a benyújtott törvény nagy előrelépés a közösségi közlekedés megfelelő színvonalra emelése szempontjából, rendet tesz a közlekedésben, felszámolja "azt az anarchiát, amelyet az előző két kormányzat a neoliberális politikájával" létrehozott. Az Orbán-kormány által megörökölt állapotok annak is betudhatók, hogy a szociálliberális kormányzatok a piac mindenhatóságában hittek - vélekedett.

A jogszabály előírja a közlekedésszervezők meglétét, megerősíti a BKK-t, amivel források takaríthatók meg. Néhány százalékos hatékonyságjavulás pedig akár milliárdos nagyságrendű megtakarítással is járhat - hívta fel a figyelmet, majd kitért arra is: támogatják, hogy a taxis cégek pontos szabályozása az önkormányzatok kezében legyen.

A vasúti szolgáltatás kiváltásának lehetőségéről szólva Manninger Jenő azt mondta: ez egyáltalán nem hasonlítható a korábbi neoliberális kormányzati intézkedéseket, mert a javaslat szerint ezt csak akkor lehetne végrehajtani, ha az nem járna például környezetvédelmi károkkal vagy az utasoknak hátránnyal.

Előrelépésnek tekinteni - folytatta - a minimális alapszolgáltatás biztosításának meghatározását, amely a települések legalább tíz százalékának előrelépést jelent.

A fideszes politikus végül kiemelte az iskolabuszok és a közösségi közlekedés járatainak koordinációját, az egységes fejlesztés fontosságát és az elektronikus jegyrendszer mihamarabbi bevezetését.

MSZP: a jogszabály semmitmondó, és félreérthető megoldásokat tartalmaz

Az MSZP-s Szekeres Imre úgy értékelt: a személyszállítási törvény javaslata semmitmondó, és félreérthető megoldásokat tartalmaz, alapvető problémákra nem ad érdemi választ, így például arra a helyzetre, hogy a közösségi közlekedés finanszírozása fenntarthatatlanná vált.

A politikus megítélése szerint a javaslat megteremti a lehetőséget az utazási kedvezményrendszer drasztikus megnyirbálására, valamint arra is, hogy nyereséges vonalakat szervezzenek ki pályáztatás nélkül.

Nem tudni, mi lesz a nemzeti közlekedési holdinggal, a MÁV-val, a BKV-val, vagyis azt, hogy milyen szerkezetben működik majd a közösségi közlekedés, továbbá az egységes jegyrendszerről sem szól a javaslat - sorolta kifogásait, hozzátéve, hogy a menetrend-előkészítéssel kapcsolatban is egymásnak ellentmondó szempontokat fogalmaz meg a kormány.

Szekeres Imre bírálta az elégséges szolgáltatással kapcsolatban rögzítetteket is, mert szerinte sok helyen ellehetetlenítenék a sztrájk lehetőségét.

Összegzése szerint az indítvány tárgyalhatatlan.

sipi válasz |       2012.02.29. 17:01:44  (4)
Újabb rossz nekünk?

hiénakutya válasz |       2012.02.27. 16:02:38  (3)

csogu válasz |       2012.02.25. 13:41:30  (2)
további követelményeket írjon elő.

Lehet menni tovább kuncsorogni...bocsánat, tárgyalgatni.

tomajer válasz |       2012.02.25. 13:37:41  (1)

1

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft