A bonus-malus rendszer lényege, hogy amennyiben biztosítónknak nem kellett miattunk kártérítést fizetnie a megfigyelési időszakban, vagy az okozott kárt megfizettük, a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződésünket érintő díjkedvezményre (bonusra) válunk jogosulttá. Ha viszont kárt okoztunk, kedvezményünket elvesztjük, és pótdíjat (malust) kell fizessünk: ennek megfelelően szerződésünket egy többlépcsős kedvezményrendszerbe sorolják a biztosítók.
A távértékesítési törvény és az internetes biztosításközvetítői oldalak
Az internetes biztosításközvetítői portálok biztosításközvetítői tevékenységét a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban Ptk.), a biztosítókról és a biztosítási tevékenységről szóló - többször módosított - 2003. évi LX. törvény (a továbbiakban Bit.) és a távértékesítés keretében kötött pénzügyi ágazati szolgáltatási szerződésekről szóló 2005. évi XXV. törvény (a továbbiakban: Távértékesítési törvény) rendelkezései szabályozzák.
Fokozott figyelem a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piacon
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkező járművek száma 2007 végén 3,77 millió volt Magyarországon, közülük 2,56 millió személyautó. A megszűnt MÁV Biztosító ügyfeleivel együtt - óvatos becslések szerint - közel hétszázezer gépjármű-tulajdonos válthat idén biztosítót.