FÓRUM - A KÖKI átépítése és a METRÓ
Fórum » Hírek fórumai » A KÖKI átépítése és a METRÓSúgó


268 hozzászólás 18 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [4] [5] [6] [7] 8 [9] [10] [11] [12] [13]  ... [18]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

kámbi078 válasz |       2009.01.03. 12:56:24  (163)
Folytatódhat a Köki Terminál építése
Független Hírügynökség - ugyelet@mail.index..hu

Az eredeti határidőre, 2010-re befejeződhet a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás melletti intermodális közlekedési csomópont és a hozzá tartozó új üzletközpont építése, áll a beruházó cég keddi közleményében.

Az építkezés az után folytatódhat, hogy a bíróság a napokban hivatalosan feloldotta az építkezés felfüggesztését elrendelő korábbi határozatát, miután a felfüggesztést kezdeményezők visszavonták keresetüket.

A Köki Terminál több tízmilliárd forint értékű beruházást jelent a környék számára, aminek egy jelentős részét közösségi célú fejlesztések, például a teljesen megújuló busz- és metróvégállomás alkotják. A közlekedési fejlesztések mellett háromszintes bevásárló-, és szórakoztatóközpont épül, amelyben több mint 200 üzlet kap majd helyet.

Épül egy új barkácsáruház, de lesznek irodahelységek, ügyfélszolgálatok, éttermek, kávézók és egyéb szórakoztató egységek is. A tervek szerint új gyalogos-felüljáró is épül a területen, az átépített metróállomásról érkező utazókat pedig egy teljesen új, a metró peronjával párhuzamosan elhelyezkedő, fedett autóbusz-végállomás fogadja majd.

A teljes rekonstrukción átesett metróállomás két új gyalogos híddal is bővül. A megújult KÖKI csomópont területén könnyebbé válik a mozgásukban korlátozott utazók közlekedése is, hiszen az akadálymentesség jegyében több lift is épül, a közösségi fejlesztések további eredményeként pedig ötszáz fölé emelkedik a P+R parkolóhelyek száma.

A környék lakóinak képviselői azután vonták vissza az építkezés felfüggesztését kezdeményező keresetüket, hogy a beruházó az elmúlt hetekben és hónapokban több alkalommal is egyeztetett a környék lakástulajdonosaival, házközösségeivel, részletesen tájékoztatta őket a Köki beruházás paramétereiről.

A lakók az egyeztetések során meggyőződhettek arról, hogy a beruházással a Köki és teljes környezete megújul, az itt élők életminősége javul - áll a beruházó keddi közleményben

kámbi078 válasz |       2009.01.03. 12:52:39  (162)
Itt az új KÖKI,felnagyítva talán látható valami.



kámbi078 válasz |       2009.01.01. 21:56:41  (161)
Villámüzlet a metróállomáson

A BKV strómanszerűen készítette elő a Stadionok metróállomás eladását 2006-ban. Megvásárolt egy szomszédos ingatlant, három nap múlva adásvételi előszerződést kötött egy ingatlancéggel, amely aztán az egész épületre jogosultságot szerzett.



A 2006-os önkormányzati választások előtt egy hónappal páratlanul gyors üzletet hajtott végre a BKV. Szeptember elsején Aba Botond vezérigazgató telekalakítással vegyes ingatlan adásvételi szerződést kötött a zuglói önkormányzattal. A BKV a Stadionok metróállomás melletti, az Ifjúság útján található 1371 négyzetméteres ingatlanért nettó 34 millió forintot fizetett. A 12 ezer négyzetméteres 32 533/9 helyrajzi számú zuglói ingatlanegyüttesből azért vásárolt, hogy hozzácsatolja a 32 538/1 helyrajzi számú 6599 négyzetméteres területéhez.

A terület változási vázrajzát még jóvá sem hagyta az építésügyi hatóság, a földhivatal be sem jegyezte az új tulajdonost, amikor három nappal később a BKV a Welt-Stadt Immobilen Kft.-vel (WSI) adásvételi előszerződést kötött friss szerzeményéről. A társaság képviseletében Aba Botond, a WSI részéről a tel-avivi illetőségű Gag El Michael volt az aláíró. Gag El Michael irányítja a Princess pékséget üzemeltető Isar 2000 Sütőipar Kft.-t is. Az Isar a metróállomásokon tizenhat látványpékséget működtet, az egyiket a Stadionok megállóban. Az 1371 négyzetméterért a BKV 2006-ban 37 millió forintot kért, ám a ciprusi offshore cég tulajdonában álló WSI csak az idén áprilisban vette meg negyvenmillió forintért. Egy hónappal Kocsis István, az új vezérigazgató hivatalba lépése előtt, a WSI-nek sikerült a BKV-val együttműködési megállapodást kötnie a metróállomás fejlesztéséről. E szerint a WSI hatvan napon belül megveszi az egész ingatlant, lebontja, és plázát, irodaházat, parkolóházat húz fel a helyén. Az augusztusi megállapodás az ingatlanfejlesztés végéig érvényben marad, a hozzá kapcsolódó szerződéstervezet szerint a WSI 490 millió forintot fizetne az épületért.

A BKV hat szakszervezete feljelentést tett az ügyben, a rendőrség hűtlen kezelés gyanújával nyomozást indított. A BRFK tájékoztatása szerint a nyomozás a dokumentumok beszerzésénél tart.

Zsidai Péter


kámbi078 válasz |       2008.12.19. 18:09:57  (160)
Kilencezer forintba kerül januártól a BKV-bérlet
Tenczer Gábor - tenczer@mail.index..hu

A koalíciós frakciók szavazataival elfogadta a fővárosi közgyűlés a jövő évi közműdíj-emeléseket. A díjak többsége infláció feletti mértékben emelkedik. A BKV tarifái mintegy kilenc százalékkal nőnek.

A BKV átlagosan 8,8 százalékkal emeli tarifáit. A legnagyobb változást az egységes Budapest-bérlet jelenti majd, amellyel a BKV, a MÁV Start és a Volán járatain is lehet majd utazni. Az új havibérlet 9000 forintba kerül január 1-étől. A tanuló-, nyugdíjas- és kismama-bérletek ára 3550 Ft lesz.

Új lehetőség lesz a negyedéves bérlet. A 27 ezer forintos negyedéves bérlet 100 napig lenne érvényes, így az utas 10 százalékot megtakaríthat. (Ennek alapján aki 2009-ben négy negyedéves bérletet vesz, az plusz egy hónapig veheti igénybe a közösség közlekedést.) A vonaljegyek ára húsz forinttal nő, és így 290 forintra emelkedik.

Napi öt utazás fölött napijegyet érdemes vásárolnia az utasoknak. A jegytípus tervezett ára 1500 forint, amely 3,2 százalékkal olcsóbb az ideinél. A kerékpárosok jövőre havi 500 forintért kerékpárbérletet is válthatnak, amelyet a kerékpárszállításra kijelölt vonalakon használhatnak majd.


A települési szilárd hulladék, azaz a szemétdíj 14,1 százalékkal emelkedik. A díjemelés egy családnak (családi házas övezetben) egy 110 literes edény heti egyszeri ürítése mellett a havonta átlagosan 300 forintos kiadást jelent.

A települési folyékony hulladékkezelési díj, azaz a szippantás díja köbméterenként 1578 forintra (+ áfa) lesz január 1-től. Ez 7 százalékos díjemelést jelent. A kéményseprési díj is 7 százalékkal növekedik jövőre. A Budapesti Temetkezési Intézet Zrt. javaslata szerint a kegyeleti díjtételek összességében 2,4-4 százalék között emelkednek jövőre.

A testület délután tárgyalja a csatornadíjra és a vízdíjra vonatkozó emelési javaslatokat. Ha a képviselők elfogadják, a csatornadíj 2009. január 1-től köbméterenként 260,50 forintos (+ áfa) lesz, ami az előző évihez viszonyítva 9,9 százalékos díjnövekedést jelent. A díjemelés háztartásonként 237 forint többletkiadást jelent havonta.

8,4 százalékos vízdíjemelésre tett javaslatot a fővárosi közgyűlésnek a Fővárosi Vízművek Zrt. A javaslat elfogadása esetén 2009. januártól egy köbméter ivóvíz ára 180,50 Ft + ÁFA lenne.


kámbi078 válasz |       2008.12.18. 22:39:52  (159)
2008. december 18., 09:18

A VTDSZSZ aggódik a HÉV jövője miatt. Mi lesz az ára 30 milliárdnak?

Budapest, 2008. december 18., csütörtök (OS) - A metró, HÉV, villamos, trolibusz és központi szakszervezeteket képviselő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) fontos eredménynek tartja, hogy még ebben az évben 10 milliárd forintot juttat az állam a BKV-nak. Ugyanakkor félti a HÉV ágazatot, és az ott dolgozó munkatársakat.


A VTDSZSZ fontos eredménynek tartja, hogy az illetékes minisztériumok, a főváros és a BKV menedzsmentjének több hónapos munkája után 10 milliárd forint azonnali segítséget kap a vállalat.
Ugyanakkor aggódik a HÉV ágazat, és az ott dolgozó mintegy 1000 ember sorsa miatt. A HÉV részbeni, vagy teljes eladása veszélyeztetheti a munkahelyeket, de a BKV anyagi helyzetén sem segít hosszabb távon. Éppen ezért arra kérte a vezérigazgatót, hogy minden részletre kiterjedő és alapos tárgyalásokat folytasson a szakszervezetekkel a HÉV jövőjét illetően.
Amennyiben a menedzsment nem kezeli súlyán ezt a kérdést, úgy ez a közeljövőben súlyos munkaügyi konfliktushoz vezethet. A VTDSZSZ véleménye, hogy a menedzsment HÉV ágazattal kapcsolatos magatartása túlmutathat a konkrét ügyön, mert valószínűleg hasonló hozzáállással szándékozik lefolytatni az összes ágazatra kiterjedő vállalatátalakítást.
Gulyás Attila
VTDSZSZ elnökhelyettes
Kiadó: Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége



kámbi078 válasz |       2008.12.18. 20:29:43  (158)
Csak úgy ,csámcsogni...



kámbi078 válasz |       2008.12.18. 20:28:20  (157)



kámbi078 válasz |       2008.12.16. 12:57:34  (156)
A rendőrségen landolt a zuglói BKV-ingatlan ügye

Hírszerző információ
2008-12-15


Rendőrségi feljelentést tett a BKV hat szakszervezete a Stadionok metróállomás fölötti ingatlan egy részének eladása miatt. Az érdekképviseletek vitatják a telephelynek minősülő ingatlan értékesítésének jogszerűségét. A terület többi részére a szombathelyi bejegyzésű cégnek elővásárlási joga van, értesüléseink szerint a befektető iroda- és bevásárlóközpontot tervez építeni.

Ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt tett feljelentést a VII. kerületi rendőrkapitányságon a BKV hat szakszervezete a Stadionok metróállomás fölötti ingatlan egy részének értékesítésével kapcsolatban - értesült a Hírszerző. A feljelentésről az érdekképviseletek levélben tájékoztatták Kocsis Istvánt, a társaság vezérigazgatóját.

Amint arról a Hírszerző beszámolt: az ingatlan egy részét - körülbelül egyhatodát - a BKV egy 2006-ban kötött előszerződés alapján 2008. április 22-én 40 millió forint plusz áfáért adta el a szombathelyi bejegyzésű Welt-Stadt Immobilien Kft.-nek, amely elővásárlási joggal rendelkezik az ingatlan többi részére is.

Mikor adták el?

A BKV szakszervezeteinek egy része korábban levélben fordult a cég vezérigazgatójához; álláspontjuk szerint ugyanis a terület augusztusban kelt el. A BKV vezetése május 27-én állapodott meg a szakszervezetekkel többek közt abban, hogy szeptember 30-ig nem ad el telephelyet, ezt a megállapodást ősszel december 15-ig meghosszabbították.

A BKV álláspontja szerint az ingatlan eladása jogszerűen történt, mivel az adásvételre még a szakszervezetekkel kötött megállapodást megelőzően került sor.

Az érdekképviseletek azonban egy korábbi megállapodásra hivatkozva továbbra is vitatják a terület eladását. A közlekedési vállalat előző vezetése 2007. december 14-én írta alá azt a megállapodást, amelynek köszönhetően végül elmaradt a buszos szakszervezetek egy része által december 17-re meghirdetett munkabeszüntetés.

Telephelynek minősül

A megállapodás harmadik pontjának egy bekezdése így szól: "Amennyiben a társaság hatékonyságjavító projektjei keretében 2008. évben telephely racionalizálásra, teljesítménycsökkentésre, alvállalkozó bevonására kerül sor, a munkáltató a munkavállalók élet- és foglalkoztatási körülményeit érintő kérdésekben egyeztet".

A szakszervezetek állítása szerint a társaság vezetése nem egyeztetett velük az ügyben, jóllehet az alapító okirat szerint a Stadionok metróállomás fölötti irodaépület központi telephelynek minősül, a fenti megállapodás tehát vonatkozik rá.



kámbi078 válasz |       2008.11.18. 08:50:19  (155)
Megszegte a megállapodást a BKV? - A szakszervezetek hozzájárulása nélkül kelhet el egy telephely
A BKV szerint az eladás nem érinti a szakszervezetekkel kötött megállapodást

Király Dávid
2008-11-10 19:28.


Bár a BKV menedzsmentje december 15-ig vállalta, hogy nem ad el telephelyet, a szakszervezetek állítása szerint a cég augusztusban mégis értékesítette egyik ingatlanának egy részét. A Stadionok metróállomás fölötti irodaház helyére információnk szerint egy ingatlanberuházó bevásárló- és irodaközpontot tervez. Úgy tudjuk, a BKV menedzsmentje vizsgálatot indított az ügyben.


Egy a BKV tulajdonában lévő ingatlan eladása ellen tiltakozik a közlekedési vállalat szakszervezeteinek egy része. Az érdekképviseletek szerint a cég megszegte a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között május 27-én megkötött, majd október elsején meghosszabbított megállapodás egyik pontját, amely rögzíti, hogy december 15-ig nem lehet eladni a cég telephelyeit.

A vaskerekes szakszervezetek hétfőn levélben fordultak a BKV vezérigazgatójához, amelyben azt írják, hogy a vállalat augusztusban eladta a Hungária körút 46. alatti ingatlan egy részét. Ez az ingatlan a Stadionok metróállomás fölötti irodaház, amelyben a BKV mintegy 300 munkatársa dolgozik, s amely a Hírszerző információi szerint az alapító okiratban központi telephelyként szerepel, tehát a megállapodás lejártáig nem eladható.

Az érdekképviseletek levelükben a szóban forgó ingatlan tulajdoni lapjára hivatkoznak, eszerint a terület egy része augusztus végén került a Welt-Stadt Immobilien Ingatlanberuházó Kft. tulajdonába. A szakszervezetek nyolc napon belül várnak írásos tájékoztatást az ügyben, ellenkező esetben a hatóságokhoz fordulnak; az eredeti állapot visszaállítását, vagyis a bejegyzett tulajdonjog töröltetését akarják elérni.

Felújították, most lebontják?

Úgy tudjuk, a BKV a Hungária körúti ingatlan körülbelül egyhatodát, az épület előtti parkolót adta el a közelmúltban. A Szombathelyen bejegyzett ingatlanberuházó kft.-nek elővásárlási joga van az ingatlan többi részére. Információink szerint a BKV és a beruházó megállapodásában az áll, hogy a parkoló megvételét követően 60 napon belül a kft. az egész ingatlant megveszi, ennek határideje azonban október elején lejárt.


Ha lebontják az épületet, a Stadionok állomást le kell zárni.

BKV-s forrásunk szerint ugyanakkor az ingatlanrész eladása nem érinti a szakszervezetekkel kötött májusi megállapodást, mert az értékesítésről már azt megelőzően döntés született.

A Hírszerző úgy értesült, hogy a beruházó a BKV-irodaházat lebontaná, helyére többszintes bevásárló- és irodaközpontot építene. A beruházás miatt azonban egy időre valószínűleg le kellene állítani a Stadionok metrómegálló forgalmát. Ez azért is érdekes, mert az állomást a BKV nemrég újította fel, többek közt új lifteket épített be az épületbe, s ha azt bontják, nyilván a liftekhez, s más egyéb felújított részekhez is hozzá kellene nyúlni.

A terület eladása ráadásul már 2006 óta napirenden volt, akkor kötöttek előszerződést az ingatlanfejlesztő céggel. A vállalat tehát úgy költött pénzt az állomásépület felújítására, hogy tudta: az épületet később jó eséllyel eladják, annak sorsa pedig a bontás lesz.

Vizsgálat indul

A szakszervezetek mindemellett attól tartanak, hogy az ingatlan túl alacsony áron kel majd el, s a költöztetés, a metró pótlása és az egyéb költségek miatt a vállalatnak gyakorlatilag nem maradna semmi. Úgy tudjuk, a beruházó vállalta, hogy a BKV irodái visszaköltözhetnének majd az új épületbe, azt azonban nem tudni, hogy a beruházó milyen feltételekkel biztosítana helyet a közlekedési vállalat dolgozóinak.

Az érdekképviseletek már két hete jelezték a menedzsmentnek, hogy kifogásaik vannak az ingatlan eladásával kapcsolatban, információink szerint a vezérigazgató vizsgálatot indított az ügyben.

A Hungária körúti telephely értékesítésével kapcsolatban a Hírszerző pénteken tette fel a kérdéseit a BKV-nak, válaszokat azonban mindeddig nem kaptunk. Amennyiben a közlekedési vállalat reagál a fent leírtakra, álláspontjának természetesen felületet biztosítunk.




kámbi078 válasz |       2008.11.18. 08:47:50  (154)
Ez jó !!!
Csak most vettem észre, bocsi ! :)

taxista válasz |       2008.10.23. 17:28:33  (153)
Ezekben a nehéz időkben a férfi kollégák természetesen önfeláldozóan vállalják a fázós kolleginák melegítését...


kámbi078 válasz |       2008.10.14. 19:31:20  (152)
Kabátban vacognak a metrósok a Kökin
Tenczer Gábor - tenczer@mail.index.hu
| 2008. 10. 14., 07:13 | Frissítve: 2 órája
A metróvezetők nem tudják kihasználni a pihenőidőt a Kőbánya-Kispesti metróvégállomáson, mert fáznak a hiányzó fűtés miatt. A BKV szerint napokon belül helyreállítják a fűtést.

Szabó László, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének titkára az Indexnek elmondta, hogy amióta nyáron egy daruskocsi leszakított a Köki átjárójánál egy tartóoszlopot, és emiatt el kellett zárni a túloldali kazánháztól induló közművezetékeket, nincs fűtés és hűtés a metróvégállomás helyiségeiben.

Ez különösen reggelente zavarja a dolgozókat, mértek már 4-5 Celsius fokot is az első hideg beköszöntekor. Szabó László hozzátette, hogy egyes helyiségekbe ugyan beállítottak egy-egy olajradiátort, viszont egyáltalán nincs fűtés az öltözőkben, a vécékben és a zuhanyzókban, ami megnehezíti például a metróvezetők pihenését.

Szabó László szerint már régen fűteni kellene, ám a BKV nem megfelelő szerződést kötött a Kökin bevásárlóközpontot építő beruházóval. A majdani fűtőközpont ugyanis azért nem épül, mert hatósági intézkedés miatt a beruházás is áll, a BKV pedig Szabó szerint tehetetlenül szemléli az eseményeket.
Júliusban egy darus kocsi megrongálta a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi út felett átívelő felüljáró szerkezetét, amit egy statikus életveszélyesnek talált és lezáratott. A felüljáró alatt húzódott a közművezeték is, amit Szabó László szerint akkor el is zártak. Hozzátette, sokan azt sejtik, hogy a baleset nem véletlen volt, hanem a beruházó és a felüljárón levő üzletek tulajdonosainak vitáját zárta rövidre.

A BKV sajtóirodáján az Indexnek elmondták, hogy a helyreállítási munkálatok folyamatban vannak, és várhatóan október 15-ére helyre is áll a hőszolgáltatás a BKV Zrt. szolgálati helyiségeiben. A közlekedési vállalat addig is a dolgozók érdekében olajradiátorokat szerelt fel a női- és férfiöltözőkben egyaránt.

Az Index úgy tudja, hogy a metróállomás mellett levő vasútállomáson hasonló problémák vannak, mert oda is az elzárt cső szállította a meleget.

Az R-CO ingatlanforgalmazó Zrt. az Indexnek küldött közleményében tudatta, hogy a szerencsétlen baleset, amelyben a gyalogos felüljáró megrongálódott, az építési területen kívül, közúton történt. A közlemény szerint alaptalan minden olyan, sajtóban megjelent nyilatkozat és feltételezés, amely a KÖKI Terminál beruházóját összefüggésbe kívánja hozni a sajnálatos esettel. A beruházó az üzletek kiürítési ütemének, vagyis az eredeti terveknek megfelelően irányozta elő a gyalogos felüljáró bontását, aminek feltétele természetesen az, hogy a bérlők megegyezzenek a kiköltözésről a tulajdonos BKV Zrt-vel.



kámbi078 válasz |       2008.10.13. 13:43:12  (151)
Azért szerencsére a védőangyalaink ezerrel gyakorlatoznak és el kell ismernem metrós mentésben (is) nagyon profik. Azért vagy így,vagy úgy,de kihoznak a felszínre. :)))


kámbi078 válasz |       2008.10.13. 13:16:49  (150)
. . . és végleg elköltözött a KÖKI-ről.


kámbi078 válasz |       2008.10.13. 13:16:01  (149)
Aztán megint összepakolt . .


[1] ... [4] [5] [6] [7] 8 [9] [10] [11] [12] [13]  ... [18]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft