[1] ... [4] [5] [6] [7] 8 [9] [10] [11] [12] [13] ... [18]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Folytatódhat a Köki Terminál építése
Független Hírügynökség - ugyelet@mail.index..hu
Az eredeti határidőre, 2010-re befejeződhet a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás melletti intermodális közlekedési csomópont és a hozzá tartozó új üzletközpont építése, áll a beruházó cég keddi közleményében.
Az építkezés az után folytatódhat, hogy a bíróság a napokban hivatalosan feloldotta az építkezés felfüggesztését elrendelő korábbi határozatát, miután a felfüggesztést kezdeményezők visszavonták keresetüket.
A Köki Terminál több tízmilliárd forint értékű beruházást jelent a környék számára, aminek egy jelentős részét közösségi célú fejlesztések, például a teljesen megújuló busz- és metróvégállomás alkotják. A közlekedési fejlesztések mellett háromszintes bevásárló-, és szórakoztatóközpont épül, amelyben több mint 200 üzlet kap majd helyet.
Épül egy új barkácsáruház, de lesznek irodahelységek, ügyfélszolgálatok, éttermek, kávézók és egyéb szórakoztató egységek is. A tervek szerint új gyalogos-felüljáró is épül a területen, az átépített metróállomásról érkező utazókat pedig egy teljesen új, a metró peronjával párhuzamosan elhelyezkedő, fedett autóbusz-végállomás fogadja majd.
A teljes rekonstrukción átesett metróállomás két új gyalogos híddal is bővül. A megújult KÖKI csomópont területén könnyebbé válik a mozgásukban korlátozott utazók közlekedése is, hiszen az akadálymentesség jegyében több lift is épül, a közösségi fejlesztések további eredményeként pedig ötszáz fölé emelkedik a P+R parkolóhelyek száma.
A környék lakóinak képviselői azután vonták vissza az építkezés felfüggesztését kezdeményező keresetüket, hogy a beruházó az elmúlt hetekben és hónapokban több alkalommal is egyeztetett a környék lakástulajdonosaival, házközösségeivel, részletesen tájékoztatta őket a Köki beruházás paramétereiről.
A lakók az egyeztetések során meggyőződhettek arról, hogy a beruházással a Köki és teljes környezete megújul, az itt élők életminősége javul - áll a beruházó keddi közleményben
|
|
Itt az új KÖKI,felnagyítva talán látható valami.
|
Villámüzlet a metróállomáson
A BKV strómanszerűen készítette elő a Stadionok metróállomás eladását 2006-ban. Megvásárolt egy szomszédos ingatlant, három nap múlva adásvételi előszerződést kötött egy ingatlancéggel, amely aztán az egész épületre jogosultságot szerzett.
A 2006-os önkormányzati választások előtt egy hónappal páratlanul gyors üzletet hajtott végre a BKV. Szeptember elsején Aba Botond vezérigazgató telekalakítással vegyes ingatlan adásvételi szerződést kötött a zuglói önkormányzattal. A BKV a Stadionok metróállomás melletti, az Ifjúság útján található 1371 négyzetméteres ingatlanért nettó 34 millió forintot fizetett. A 12 ezer négyzetméteres 32 533/9 helyrajzi számú zuglói ingatlanegyüttesből azért vásárolt, hogy hozzácsatolja a 32 538/1 helyrajzi számú 6599 négyzetméteres területéhez.
A terület változási vázrajzát még jóvá sem hagyta az építésügyi hatóság, a földhivatal be sem jegyezte az új tulajdonost, amikor három nappal később a BKV a Welt-Stadt Immobilen Kft.-vel (WSI) adásvételi előszerződést kötött friss szerzeményéről. A társaság képviseletében Aba Botond, a WSI részéről a tel-avivi illetőségű Gag El Michael volt az aláíró. Gag El Michael irányítja a Princess pékséget üzemeltető Isar 2000 Sütőipar Kft.-t is. Az Isar a metróállomásokon tizenhat látványpékséget működtet, az egyiket a Stadionok megállóban. Az 1371 négyzetméterért a BKV 2006-ban 37 millió forintot kért, ám a ciprusi offshore cég tulajdonában álló WSI csak az idén áprilisban vette meg negyvenmillió forintért. Egy hónappal Kocsis István, az új vezérigazgató hivatalba lépése előtt, a WSI-nek sikerült a BKV-val együttműködési megállapodást kötnie a metróállomás fejlesztéséről. E szerint a WSI hatvan napon belül megveszi az egész ingatlant, lebontja, és plázát, irodaházat, parkolóházat húz fel a helyén. Az augusztusi megállapodás az ingatlanfejlesztés végéig érvényben marad, a hozzá kapcsolódó szerződéstervezet szerint a WSI 490 millió forintot fizetne az épületért.
A BKV hat szakszervezete feljelentést tett az ügyben, a rendőrség hűtlen kezelés gyanújával nyomozást indított. A BRFK tájékoztatása szerint a nyomozás a dokumentumok beszerzésénél tart.
Zsidai Péter
|
Kilencezer forintba kerül januártól a BKV-bérlet
Tenczer Gábor - tenczer@mail.index..hu
A koalíciós frakciók szavazataival elfogadta a fővárosi közgyűlés a jövő évi közműdíj-emeléseket. A díjak többsége infláció feletti mértékben emelkedik. A BKV tarifái mintegy kilenc százalékkal nőnek.
A BKV átlagosan 8,8 százalékkal emeli tarifáit. A legnagyobb változást az egységes Budapest-bérlet jelenti majd, amellyel a BKV, a MÁV Start és a Volán járatain is lehet majd utazni. Az új havibérlet 9000 forintba kerül január 1-étől. A tanuló-, nyugdíjas- és kismama-bérletek ára 3550 Ft lesz.
Új lehetőség lesz a negyedéves bérlet. A 27 ezer forintos negyedéves bérlet 100 napig lenne érvényes, így az utas 10 százalékot megtakaríthat. (Ennek alapján aki 2009-ben négy negyedéves bérletet vesz, az plusz egy hónapig veheti igénybe a közösség közlekedést.) A vonaljegyek ára húsz forinttal nő, és így 290 forintra emelkedik.
Napi öt utazás fölött napijegyet érdemes vásárolnia az utasoknak. A jegytípus tervezett ára 1500 forint, amely 3,2 százalékkal olcsóbb az ideinél. A kerékpárosok jövőre havi 500 forintért kerékpárbérletet is válthatnak, amelyet a kerékpárszállításra kijelölt vonalakon használhatnak majd.
A települési szilárd hulladék, azaz a szemétdíj 14,1 százalékkal emelkedik. A díjemelés egy családnak (családi házas övezetben) egy 110 literes edény heti egyszeri ürítése mellett a havonta átlagosan 300 forintos kiadást jelent.
A települési folyékony hulladékkezelési díj, azaz a szippantás díja köbméterenként 1578 forintra (+ áfa) lesz január 1-től. Ez 7 százalékos díjemelést jelent. A kéményseprési díj is 7 százalékkal növekedik jövőre. A Budapesti Temetkezési Intézet Zrt. javaslata szerint a kegyeleti díjtételek összességében 2,4-4 százalék között emelkednek jövőre.
A testület délután tárgyalja a csatornadíjra és a vízdíjra vonatkozó emelési javaslatokat. Ha a képviselők elfogadják, a csatornadíj 2009. január 1-től köbméterenként 260,50 forintos (+ áfa) lesz, ami az előző évihez viszonyítva 9,9 százalékos díjnövekedést jelent. A díjemelés háztartásonként 237 forint többletkiadást jelent havonta.
8,4 százalékos vízdíjemelésre tett javaslatot a fővárosi közgyűlésnek a Fővárosi Vízművek Zrt. A javaslat elfogadása esetén 2009. januártól egy köbméter ivóvíz ára 180,50 Ft + ÁFA lenne.
|
2008. december 18., 09:18
A VTDSZSZ aggódik a HÉV jövője miatt. Mi lesz az ára 30 milliárdnak?
Budapest, 2008. december 18., csütörtök (OS) - A metró, HÉV, villamos, trolibusz és központi szakszervezeteket képviselő Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) fontos eredménynek tartja, hogy még ebben az évben 10 milliárd forintot juttat az állam a BKV-nak. Ugyanakkor félti a HÉV ágazatot, és az ott dolgozó munkatársakat.
A VTDSZSZ fontos eredménynek tartja, hogy az illetékes minisztériumok, a főváros és a BKV menedzsmentjének több hónapos munkája után 10 milliárd forint azonnali segítséget kap a vállalat.
Ugyanakkor aggódik a HÉV ágazat, és az ott dolgozó mintegy 1000 ember sorsa miatt. A HÉV részbeni, vagy teljes eladása veszélyeztetheti a munkahelyeket, de a BKV anyagi helyzetén sem segít hosszabb távon. Éppen ezért arra kérte a vezérigazgatót, hogy minden részletre kiterjedő és alapos tárgyalásokat folytasson a szakszervezetekkel a HÉV jövőjét illetően.
Amennyiben a menedzsment nem kezeli súlyán ezt a kérdést, úgy ez a közeljövőben súlyos munkaügyi konfliktushoz vezethet. A VTDSZSZ véleménye, hogy a menedzsment HÉV ágazattal kapcsolatos magatartása túlmutathat a konkrét ügyön, mert valószínűleg hasonló hozzáállással szándékozik lefolytatni az összes ágazatra kiterjedő vállalatátalakítást.
Gulyás Attila
VTDSZSZ elnökhelyettes
Kiadó: Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége
|
Csak úgy ,csámcsogni...
|
|
A rendőrségen landolt a zuglói BKV-ingatlan ügye
Hírszerző információ
2008-12-15
Rendőrségi feljelentést tett a BKV hat szakszervezete a Stadionok metróállomás fölötti ingatlan egy részének eladása miatt. Az érdekképviseletek vitatják a telephelynek minősülő ingatlan értékesítésének jogszerűségét. A terület többi részére a szombathelyi bejegyzésű cégnek elővásárlási joga van, értesüléseink szerint a befektető iroda- és bevásárlóközpontot tervez építeni.
Ismeretlen tettes ellen, hűtlen kezelés miatt tett feljelentést a VII. kerületi rendőrkapitányságon a BKV hat szakszervezete a Stadionok metróállomás fölötti ingatlan egy részének értékesítésével kapcsolatban - értesült a Hírszerző. A feljelentésről az érdekképviseletek levélben tájékoztatták Kocsis Istvánt, a társaság vezérigazgatóját.
Amint arról a Hírszerző beszámolt: az ingatlan egy részét - körülbelül egyhatodát - a BKV egy 2006-ban kötött előszerződés alapján 2008. április 22-én 40 millió forint plusz áfáért adta el a szombathelyi bejegyzésű Welt-Stadt Immobilien Kft.-nek, amely elővásárlási joggal rendelkezik az ingatlan többi részére is.
Mikor adták el?
A BKV szakszervezeteinek egy része korábban levélben fordult a cég vezérigazgatójához; álláspontjuk szerint ugyanis a terület augusztusban kelt el. A BKV vezetése május 27-én állapodott meg a szakszervezetekkel többek közt abban, hogy szeptember 30-ig nem ad el telephelyet, ezt a megállapodást ősszel december 15-ig meghosszabbították.
A BKV álláspontja szerint az ingatlan eladása jogszerűen történt, mivel az adásvételre még a szakszervezetekkel kötött megállapodást megelőzően került sor.
Az érdekképviseletek azonban egy korábbi megállapodásra hivatkozva továbbra is vitatják a terület eladását. A közlekedési vállalat előző vezetése 2007. december 14-én írta alá azt a megállapodást, amelynek köszönhetően végül elmaradt a buszos szakszervezetek egy része által december 17-re meghirdetett munkabeszüntetés.
Telephelynek minősül
A megállapodás harmadik pontjának egy bekezdése így szól: "Amennyiben a társaság hatékonyságjavító projektjei keretében 2008. évben telephely racionalizálásra, teljesítménycsökkentésre, alvállalkozó bevonására kerül sor, a munkáltató a munkavállalók élet- és foglalkoztatási körülményeit érintő kérdésekben egyeztet".
A szakszervezetek állítása szerint a társaság vezetése nem egyeztetett velük az ügyben, jóllehet az alapító okirat szerint a Stadionok metróállomás fölötti irodaépület központi telephelynek minősül, a fenti megállapodás tehát vonatkozik rá.
|
Megszegte a megállapodást a BKV? - A szakszervezetek hozzájárulása nélkül kelhet el egy telephely
A BKV szerint az eladás nem érinti a szakszervezetekkel kötött megállapodást
Király Dávid
2008-11-10 19:28.
Bár a BKV menedzsmentje december 15-ig vállalta, hogy nem ad el telephelyet, a szakszervezetek állítása szerint a cég augusztusban mégis értékesítette egyik ingatlanának egy részét. A Stadionok metróállomás fölötti irodaház helyére információnk szerint egy ingatlanberuházó bevásárló- és irodaközpontot tervez. Úgy tudjuk, a BKV menedzsmentje vizsgálatot indított az ügyben.
Egy a BKV tulajdonában lévő ingatlan eladása ellen tiltakozik a közlekedési vállalat szakszervezeteinek egy része. Az érdekképviseletek szerint a cég megszegte a BKV menedzsmentje és a szakszervezetek között május 27-én megkötött, majd október elsején meghosszabbított megállapodás egyik pontját, amely rögzíti, hogy december 15-ig nem lehet eladni a cég telephelyeit.
A vaskerekes szakszervezetek hétfőn levélben fordultak a BKV vezérigazgatójához, amelyben azt írják, hogy a vállalat augusztusban eladta a Hungária körút 46. alatti ingatlan egy részét. Ez az ingatlan a Stadionok metróállomás fölötti irodaház, amelyben a BKV mintegy 300 munkatársa dolgozik, s amely a Hírszerző információi szerint az alapító okiratban központi telephelyként szerepel, tehát a megállapodás lejártáig nem eladható.
Az érdekképviseletek levelükben a szóban forgó ingatlan tulajdoni lapjára hivatkoznak, eszerint a terület egy része augusztus végén került a Welt-Stadt Immobilien Ingatlanberuházó Kft. tulajdonába. A szakszervezetek nyolc napon belül várnak írásos tájékoztatást az ügyben, ellenkező esetben a hatóságokhoz fordulnak; az eredeti állapot visszaállítását, vagyis a bejegyzett tulajdonjog töröltetését akarják elérni.
Felújították, most lebontják?
Úgy tudjuk, a BKV a Hungária körúti ingatlan körülbelül egyhatodát, az épület előtti parkolót adta el a közelmúltban. A Szombathelyen bejegyzett ingatlanberuházó kft.-nek elővásárlási joga van az ingatlan többi részére. Információink szerint a BKV és a beruházó megállapodásában az áll, hogy a parkoló megvételét követően 60 napon belül a kft. az egész ingatlant megveszi, ennek határideje azonban október elején lejárt.
Ha lebontják az épületet, a Stadionok állomást le kell zárni.
BKV-s forrásunk szerint ugyanakkor az ingatlanrész eladása nem érinti a szakszervezetekkel kötött májusi megállapodást, mert az értékesítésről már azt megelőzően döntés született.
A Hírszerző úgy értesült, hogy a beruházó a BKV-irodaházat lebontaná, helyére többszintes bevásárló- és irodaközpontot építene. A beruházás miatt azonban egy időre valószínűleg le kellene állítani a Stadionok metrómegálló forgalmát. Ez azért is érdekes, mert az állomást a BKV nemrég újította fel, többek közt új lifteket épített be az épületbe, s ha azt bontják, nyilván a liftekhez, s más egyéb felújított részekhez is hozzá kellene nyúlni.
A terület eladása ráadásul már 2006 óta napirenden volt, akkor kötöttek előszerződést az ingatlanfejlesztő céggel. A vállalat tehát úgy költött pénzt az állomásépület felújítására, hogy tudta: az épületet később jó eséllyel eladják, annak sorsa pedig a bontás lesz.
Vizsgálat indul
A szakszervezetek mindemellett attól tartanak, hogy az ingatlan túl alacsony áron kel majd el, s a költöztetés, a metró pótlása és az egyéb költségek miatt a vállalatnak gyakorlatilag nem maradna semmi. Úgy tudjuk, a beruházó vállalta, hogy a BKV irodái visszaköltözhetnének majd az új épületbe, azt azonban nem tudni, hogy a beruházó milyen feltételekkel biztosítana helyet a közlekedési vállalat dolgozóinak.
Az érdekképviseletek már két hete jelezték a menedzsmentnek, hogy kifogásaik vannak az ingatlan eladásával kapcsolatban, információink szerint a vezérigazgató vizsgálatot indított az ügyben.
A Hungária körúti telephely értékesítésével kapcsolatban a Hírszerző pénteken tette fel a kérdéseit a BKV-nak, válaszokat azonban mindeddig nem kaptunk. Amennyiben a közlekedési vállalat reagál a fent leírtakra, álláspontjának természetesen felületet biztosítunk.
|
Ez jó !!!
Csak most vettem észre, bocsi ! :) |
|
Ezekben a nehéz időkben a férfi kollégák természetesen önfeláldozóan vállalják a fázós kolleginák melegítését... |
|
Kabátban vacognak a metrósok a Kökin
Tenczer Gábor - tenczer@mail.index.hu
| 2008. 10. 14., 07:13 | Frissítve: 2 órája
A metróvezetők nem tudják kihasználni a pihenőidőt a Kőbánya-Kispesti metróvégállomáson, mert fáznak a hiányzó fűtés miatt. A BKV szerint napokon belül helyreállítják a fűtést.
Szabó László, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének titkára az Indexnek elmondta, hogy amióta nyáron egy daruskocsi leszakított a Köki átjárójánál egy tartóoszlopot, és emiatt el kellett zárni a túloldali kazánháztól induló közművezetékeket, nincs fűtés és hűtés a metróvégállomás helyiségeiben.
Ez különösen reggelente zavarja a dolgozókat, mértek már 4-5 Celsius fokot is az első hideg beköszöntekor. Szabó László hozzátette, hogy egyes helyiségekbe ugyan beállítottak egy-egy olajradiátort, viszont egyáltalán nincs fűtés az öltözőkben, a vécékben és a zuhanyzókban, ami megnehezíti például a metróvezetők pihenését.
Szabó László szerint már régen fűteni kellene, ám a BKV nem megfelelő szerződést kötött a Kökin bevásárlóközpontot építő beruházóval. A majdani fűtőközpont ugyanis azért nem épül, mert hatósági intézkedés miatt a beruházás is áll, a BKV pedig Szabó szerint tehetetlenül szemléli az eseményeket.
Júliusban egy darus kocsi megrongálta a Ferihegyre vezető gyorsforgalmi út felett átívelő felüljáró szerkezetét, amit egy statikus életveszélyesnek talált és lezáratott. A felüljáró alatt húzódott a közművezeték is, amit Szabó László szerint akkor el is zártak. Hozzátette, sokan azt sejtik, hogy a baleset nem véletlen volt, hanem a beruházó és a felüljárón levő üzletek tulajdonosainak vitáját zárta rövidre.
A BKV sajtóirodáján az Indexnek elmondták, hogy a helyreállítási munkálatok folyamatban vannak, és várhatóan október 15-ére helyre is áll a hőszolgáltatás a BKV Zrt. szolgálati helyiségeiben. A közlekedési vállalat addig is a dolgozók érdekében olajradiátorokat szerelt fel a női- és férfiöltözőkben egyaránt.
Az Index úgy tudja, hogy a metróállomás mellett levő vasútállomáson hasonló problémák vannak, mert oda is az elzárt cső szállította a meleget.
Az R-CO ingatlanforgalmazó Zrt. az Indexnek küldött közleményében tudatta, hogy a szerencsétlen baleset, amelyben a gyalogos felüljáró megrongálódott, az építési területen kívül, közúton történt. A közlemény szerint alaptalan minden olyan, sajtóban megjelent nyilatkozat és feltételezés, amely a KÖKI Terminál beruházóját összefüggésbe kívánja hozni a sajnálatos esettel. A beruházó az üzletek kiürítési ütemének, vagyis az eredeti terveknek megfelelően irányozta elő a gyalogos felüljáró bontását, aminek feltétele természetesen az, hogy a bérlők megegyezzenek a kiköltözésről a tulajdonos BKV Zrt-vel.
|
Azért szerencsére a védőangyalaink ezerrel gyakorlatoznak és el kell ismernem metrós mentésben (is) nagyon profik. Azért vagy így,vagy úgy,de kihoznak a felszínre. :))) |
. . . és végleg elköltözött a KÖKI-ről. |
|
Aztán megint összepakolt . . |
|
[1] ... [4] [5] [6] [7] 8 [9] [10] [11] [12] [13] ... [18]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |