Felhívnám a kedves kollégáink figyelmét
"30 éves tapasztalattal bíró" :-) Dióslaki Gábor véleményére amit a Taxisok Világa 2011 májusi számában osztott meg velünk a 4. oldalon,mint az Ő nevével fémjelzett tanulmány....
(tegyük hozzá igazából szerintem semmi köze a taxizáshoz,de kivételesen 1-2 dolgot jól lát)
Íme:
-A problémát egyértelműen az állami adóhivatal idézte elő azzal,hogy nem lép fel a törvények által neki biztosított eszközrendszerrel és határozottsággal a FIZETÉSKÉPTELEN FUVARSZERVEZŐ IRODÁKKAL és taxisokkal szemben. Így gyakorlatilag elősegíti, sőt támogatja e cégek vagyonelemeinek(gépek,berendezések) átmentését újabb cégekbe.Ennek következményeként ezek bármeddig háborítatlanul folytathatják a kötelező és elvárható társadalmi közteherviselés alól kibúvó, piacromboló tevékenységüket. Az adóhivatali "támogatás" következtében a piacról nem tűnnek el az életképtelen cégek és vállalkozók,sőt egyértelműen előnyhöz jutnak a becsületesekkel szemben.....
.......Ma már több olyan fuvarszervező társaság is működik például a fővárosi taxipiacon, amely az elmúlt 5 év alatt már a második vagy a harmadik cégbe menti át a fizetésképtelen cégből kivett, akár több tízmillió forint értéket is képviselő vagyonelemeit...
.... Piaci hírek szerint 2010-ben 3 olyan fuvarszervező társaság is volt a budapesti taxipiacon , amely már évek óta szerepel az APEH tartozólistáján ,de a szándékosan leürített bankszámlájuk megterhelésén kívül semmilyen érdemi behajtási cselekmény sem volt velük szemben.
még egy szösszenet...
2010 rosszabb időszakaiban napi 12-16 órát is elérte. E megnövekedett munkaidővel azonban nem arányosan nő a bevételük, a költségeik viszont folyamatosan nőnek, vagyis összességében egyértelműen a taxisok csökkenő jövedelmezőségről kell beszélnünk...
ill....
....néhány éve elkezdődött, az infláció ellenére szinte lefeleződött taxi-árindex kialakulásában a piac által köztudottan adócsaló és már nyilvánosan is fizetésképtelenné vált cégek árképzése jár az élen..
Na Urak!!! Ezután érdemes lenni beszélni arról,hogy miből fogják visszafizetni a törvénysértő módon szedett és használt kauciókat( Ami cégenként eléri a 30- akár 100 millió forintot is)
Mi a büdös francnak fizetünk ezeknek 50-70 000 forintokat fuvarszervezésre?
A fuvarszervezés definiciója...mostanság:
Ígérj alá a másik cég által ajánlott,szerződött összegnek, NE törődj !!! azzal, hogy a taxisnak már nem éri meg ennyiért fuvarozni..( végül is a fuvarszervezőnek tök mindegy mennyiért szaladgálunk)
Miért velünk fizettetik ki a GVH által kirótt büntetéseket? (reklám, marketing költség, matrica pénz... mindegy melyik cég... valami baromságot mindig kitalálnak, hogy milyen néven szedjenek be újabb milliókat... ami nekik ajándék pénz...) |