Kedves Budapesten taxizni szándékozó Utasok!
2013 szeptember 1. egy siralmas korszak lezárásának a napja. Amikor sok évvel ezelőtt a valamikor szebb napokat látott Horváth Pali agyából kipattant a „Taxi kártya” ötlete, nem is gondolta, hogy taxis történelmet ír. Az meg végképp nem tudhatta, hogy családok százainak megélhetése kerül veszélybe. Az egész várost ellepte a kedvezményt adó kis lapocskáival és természetesen hozzá a taxisokat a szegénységbe taszító olcsóbb tarifával. Boldog-boldogtalan kapott a „vírusból” aki csak egyszer beült egy taxiba és lassan az összes társaság kénytelen volt követni, ha nem akarta az utasait elveszíteni. Akadt olyan cég, amelyik közel 25% engedményt adott a kártyára. Csak fel kellett mutatni, vagy akár megemlíteni, és a taxis már kapcsolta is az olcsóbb tarifát.
Ment is ez egy ideig, amikor az egyik Fuvarkufár cég kitalálta, hogy legyenek még olcsóbbak. És lettek, a több utas reményében. Sajnos a csordaszellem és a kényszer vitte a többit is magával. 150 Ft/km már a lejtő legalja volt. Akadt azért aki lejjebb merészkedett (126 Ft/km), az csak az igazán nagyoknak járt. Pl: A Királyi Televízió munkatársainak. Valami kompenzációt kapott utána a taxis, de az a hideg vízre se volt elég.
A taxisok felélték az autóikat és a tartalékaikat, sokan tönkre mentek, de akár hova mentek volna dolgozni a nyomott áraktól nem tudtak szabadulni. A vezetőkre nem számíthattak, mert azok is egymástó igyekeztek elvenni a meglévő „húst”.
Végül a Főváros vezetése vette a kezébe a dolgot oly módon, hogy megalkotta a Taxisrendeletet. Természetesen nem ingyen, mert kérte az autók sárgára fóliázását, amiből valószínűleg valami aprópénz lepottyan. Ennek a rendeletnek az első állomásához érkeztünk most, az egységes tarifa bevezetésével.
ENNYI VOLT A MESE ÉS A TÖRTÉNELEM A TISZTÁNLÁTÁS MIATT! A LÉNYEG MOST KÖVETKEZIK!
Szeptember 1-től nincs Törzsutas kártya! Ne is próbálkozzon senki! Adja a gyereknek játszani, a papírral télen gyújtson be, vagy mit bánom Én, csak ne lássuk a kocsiban! Egy tarifa létezik, ami a jól láthatóan ki van írva. A Taxis, ha meg akarja tartani a szerzett anyagi előnyét, akkor nem alkudozik. Ez nem a piac. A benzinkúton neki se adnak olcsó benzint.
Ja, hogy nagyon drága lett az út hirtelen? Akkor nem tesszük szóvá, mikor néhány év alatt a cukor és az élelmiszer 100%-al ment feljebb? Azt minden nap meg kell venni, taxiba meg szórványosan ülünk csak. Na, ez jusson eszünkbe, ha drágájuk a fuvardíjat!
Szeptember 1-től nincs üresen várakoztatás! Amikor megrendeli a kocsit, az érkezik és ESETLEG néhány perc múlva, indul az óra. Tessék a ház előtt várni, mert ezután súlyos forintokba kerül! Nehéz lesz megszokni, de ahogy mondani szokás: „A pénz az Nagyúr!”
Ezen dolgokra a Taxisrendelet lehetőséget ad, és Jómagam ki is fogom használni, mitöbb a taxis kollégáimat is erre biztatom. Itt a lehetőség a kezünkben, ha nem élünk vele, akkor visszasüllyedünk oda, ahol voltunk!
Még valamit szeretnék írni: A borravaló nem kötelező, csak adható. 20-40 forint nem borravaló, hanem sértés. Amikor betérnek egy étterembe, ott se annyit adnak. Legyen az összeg annyi, amiért a másik ember szemébe mernek nézni, vagy inkább kérjenek vissza „koppra”! Még az se olyan sértő, mint amikor kiszúrják a taxis szemét 20 forinttal. Ez különösen a „csekkes” fuvarokra érvényes!
Köszönöm, hogy elolvasta az írásomat és megértette, nem sértődött meg és e dolgok ismeretében utazik a jövőben!
Egy taxis a 7000-ből, lehet, hogy az, akivel holnap utazni fog.
Budapest 2013 Augusztus 29.
|