FÓRUM - Max Taxi
Fórum » Hírek fórumai » Max TaxiSúgó


3859 hozzászólás 258 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [235] [236] [237] [238] 239 [240] [241] [242] [243] [244]  ... [258]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

csogu válasz |       2010.05.02. 09:36:07  (289)
nuova, egy kérdés hozzád.

Szerinted a cégek melyik cselekedetet veszik a legkomolyabban és jár érte azonnali kizárás, szinte minden cégnél?

Szóval mit kell tennie szerinted egy taxisnak, hogy szinte biztos legyen abban, hogy kirúgják?

Segítek, nem a túlszámlázás, mert számtalan példa van arra, hogy ezt ki tudta magyarázni a taxis, illetve elnézték neki...hiszen a cég nem állt olyan helyzetben, hogy minden "pici" megtévelyedésért lemondjon havi X ezer forintról.

Hmmm? :-))

csogu válasz |       2010.05.02. 09:08:29  (288)
Nagyon fáradt vagyok, de a kérdéseid annyira felcsigáztak, hogy nem tudom megállni, hogy ne reagáljak most rá:-)

Én mint utas, nem értem, miért van pl. több tarifa?

Pedig semmi meglepő, illetve szokatlan sincs ebben. Gondolj arra, hogy az élet más területén hány és hány ilyen dologgal találkozol.
Ilyen díjcsomag, olyan díjcsomag (pl. telefonnál, internet előfizetésnél).
Amennyiben 1x szolgáltatás igénybevételéről beszélünk, akkor a legmagasabb az ár… a mi esetünkben ez a „beülős” utas. Aki nem cég hű, hanem csak úgy „beesik” az utcáról. A cégek ezeket az utasokat értékelik a legkevésbé, mondhatni egy magasabb tarifával büntetik, hogy a későbbiekben törzs utast tudjanak belőlük NEVELNI!
Amennyibe a taxizó lakosság elég nagy arányát tudják ilyen módszerrel telefonos megrendelővé változtatni, sok-sok taxist tudnak rávenni arra, hogy az Ő fuvarközvetítő szolgáltatását vásárolja meg hónapról-hónapra. Miközben még különböző szabályokat is ráerőltet, kihasználva a taxis kényszerű helyzetét.

Mert azt remélem senki sem tagadja, hogy a taxizásnak 2 igen fontos szereplője van:

Taxis és Utas. Utas és Taxis.

Ezekre épülnek rá a kisegítő szolgáltatások, mint pl. egy taxis cég.

Vagyis volt ez így régen, nagyon régen.

Mára már ez így néz ki.

Cég és Utas. Cég és Utas.

Nem, nem elírás, nem véletlenül írtam mind a 2x a céget előre. Mivel a cégek mára már nem csak a taxist szabályozzák, NEVELIK, hanem az utast is.

Különböző kategorizálások vannak.
Van utas, fontos utas, és a húhafontos utas, hogy lefordítsam neked „utas nyelvre” a lényeget.

Persze azért az utas sokkal fontosabb mint a taxis, hiszen az utas teremti a taxist és nem fordítva, így ha Te mondjuk holnap betelefonálsz a céghez, aminek én megvásárolom a szolgáltatását, akkor engem berendelnek (figyeled…a vevőt berendelik), majd NEKEM kell bizonyítanom az ártatlanságomat és nem fordítva.

Teljesen abszurd, de el kell fogadnunk, hogy ez ilyenné alakult ki, ez mára a szokás, az elfogadott.

Ezeket a „vizsgálatokat” etikásoknak nevezett taxisok tartják.

Milyen a jó etikás?

Nehéz kérdés.

Amennyiben túl humánus, taxis párti vagy, akkor maguk a taxisok csinálnak ki.
Ellenkező esetben idő kérdése és kicsinálnak. Talán az utolsó kemény etikás, akinek hatalma töretlen maradt, az a félkezű volt.
Azóta vannak úgynevezett kiskirályok, de mind elbukik, idő kérdése.

A jó etikás, szerintem, de ha nincs igazam majd a kollégák kijavítanak, bizonyos szabályokon belül mozog, de nem mereven kezelve azokat, hanem először magát az embert nézi és utána az ellene felhozott vádat.

Magammal kapcsolatban mondok 2 példát.

1, Az utas azzal a panasszal telefonál be, hogy fuvarközben zaklattam, 2értelmű célzásokat tettem és a combjára tettem a kezem. Természetesen hölgy utasról van szó:-)

A jó etikás, aki ismeri a cégénél dolgozó taxisokat, azonnal elveti a vádat, mivel ismerve engem tudja, hogy ennek esélye szinte nulla…maximum egy kávézás közben négyszemközt rátereli erre a témára a szót, ezzel bizonyosságot szerezve arra, hogy mekkora esélye van enne még is.

2, Utas betelefonál, hogy vidékről hazatérve a csomagjában jófajta disznótorossal beszállt hozzám, majd amíg pénzt vett ki az automatából, egy kolbász eltűnt a csomagból és a sofőrnek feltűnően csillogott a szeme, amikor visszaült.

Na egy jó etikás ekkor engem komolyan elővesz és kérdőre von:-)

Viszont minél nagyobb egy cég, minél nagyobb egy cégnél a fluktuáció, erre az etikásnak egyre kevesebb lehetősége van. Nem is lehet ezt egy embertől elvárni.

Pontosan ezért van egy nagyobb cégnél jelentős mennyiségű etikás…a baj az, hogy sok köztük, aki csak megélhetési etikás( a kedvezményekért, a hatalomért vállalta a funkciót), illetve olyan szintű rivalizálás van jelen, ami megöli az érdemi munkát.

Rivalizálás az miatt van, hogy bebiztosítsa hatalmi (kedvezményes) pozícióját.

Miért szidja mindenki a központi irányítást?

Pontosan ezért írtam le azt, amit előbb írtam, hogy némi ízelítőt kapj egy cég felépítéséről, ami hatalommal (és sajnos erre kényszerül) tartja fent a „rendet”.
Ez miatt van ez az ellentét, azon felül, hogy üzleti ellentét is van taxis és a cég között.

Taxis azt szeretné, ha egyedül lenne a címekre és jó drágán fuvarozhatna.
A cég azt szeretné. Ha sok taxis lenne, akik alacsony áron fuvaroznak, ezzel minél több utast csábítva a megrendelésre.
…és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy már azt is előírják, hogy milyen zokniban lehetsz…Te…mint vevő…

Képzeld el azt a szitut, hogy megintesz engem. Szeretnél utazni, szeretnéd igénybe venni a SZOLGÁLTATÁSOMAT!
Erre én mérlegelném, hogy milyen ruhában vagy…A, B,C kategóriásban és ennek megfelelő szolgáltatást nyújtanék…de…és itt a lényeg, az A és a C kategóriásnak is ugyanazon az áron!
Jelentős minőségi különbséggel.

Igazságos ez szerinted?

…és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy mit szólnál ahhoz, hogy ha beállnál egy drosztra, mint utas jelölt, ahol áll egy ember, aki elveszi tőled a fuvardíjat…majd attól függ, hogy utazol is, hogy jön-e arra taxis, illetve elég ügyes vagy-e ahhoz, hogy fogjál magadnak egyet…ha peched van, akkor fizettél, de nem utaztál.

Ez hogy hangzik?

Mert nálunk ez van a szakmában.
Te a létminimumhoz közeli összegért egy LEHETŐSÉGET kapsz csak….miközben agyonszabályoznak.

Vonzó nem?:-)

Ki van ez találva kérem :-)


Miért van olyan taxis, aki éjjel-nappal dolgozik, pár órára ugrik csak haza, zuhanyozni, átöltözni és egy picit vízszintesben lenni, és nehezen él meg, és miért van olyan, akihez "dől a lé"? Hol a különbség taxis és taxis között?

Erre a kérdésedre a válasz olyan sok lehetőséget ad, hogy nem is lehet rá igazán válaszolni.

Inkább egy példával érzékeltetem:

1, Akihez „dől a lé”!

Egyedülálló, szüleinél lakik és a nagypapa vett neki induláskor egy autót, amit beállított az unokájának taxizni.

2, Akiknek meghalni sincs idejük

Családfenntartók, bérlik az autót és albérletben laknak.

…és minden, ami ezen 2 példa közé befér.

És melyik a legjobb társaság? Ezt mi dönti el?

Az a „jó” cég, ahol elegendő munka jut egy taxisra. Ez függ az alkalmazni kényszerült tarifától is.

Mondjuk egy olyan cégnél, ahol 240 forintos a telefonos tarifa, ott 220 cím/taxisátlag jónak nevezhető.
Egy olyan cégnél, ahol 150 forintos a telefonos tarifa, ott 280 cím/ taxisátlag nevezhető jónak.

Az oka szerintem egyértelmű.

Ha ez a Maxtaxi ilyen jó, miért nem áll ott mindenki sorban, hogy felvételizni szeretne?

Ennek is több oka van.

1, Egy hete még nagyon nem tudtunk róluk semmit
2, Amennyiben így lenne, hogy jöhetne mindenki, akkor már nem lenne jó cég, mivel az előbb említett arány romlana.

Vagyis:

Az a jó cég, ahol ezt az arányt egyensúlyban tartják.


Remélem a kollégák nem fogják azt mondani, hogy nagy hülyeséget írtam és válaszom kielégítő volt számodra :-)

Bao válasz |       2010.05.02. 08:49:57  (287)
Sok sikert!
:)

csogu válasz |       2010.05.02. 08:10:49  (286)
Jó reggelt neked is!

Valóban nagyon jók a kérdéseid és szeretnék is válaszolni rá...hosszabban.

Ma vagy holnap sort kerítek rá ígérem:-)

Érdekes látni, hogy egy kívülállóban milyen gondolatok fogalmazódnak meg, így képet kaphatunk magunkról.

Remélem hogy majd a válaszokból ez viszont is így lesz.

Jókívánságodat köszönöm:-))

csogu válasz |       2010.05.02. 08:03:52  (285)
Olvastad a cikket?
Nem is tehetek mást.
Ha másként tennék, akkor önmagamat hazudtolnám meg. Nem?

Karaj válasz |       2010.05.02. 07:31:22  (284)
Hát ja.Beindult a teherautós munkám és inkább azt csinálom mint ezt.Ha már abban a jó helyzetben vagyok hogy választhatok.Csak nehogy a Csogu írjon egy cikket hogy milyen jó konténerezni...

Bao válasz |       2010.05.02. 07:27:22  (283)
Üdv Karaj!
Mi van veled?
Kiléptél?

Karaj válasz |       2010.05.02. 07:24:48  (282)
Teljesen jók a kérdéseid.Megpróbálok neked szépen sorjában válaszolni.A tarifáról:Sajnos nálunk ilyen a rendszer,mármint hogy az utcai tarifa a drágább mint a telefonos.Az éjszakai tarifa maximált ára ma 336-ft,ám ha jól tudom ezt ma csak a max meri kihasználni és a mezitlábas kollegák.
Az úri passzióról szóló megjegyzésedre az a válaszom:Igen.Fizesd meg ezt a szolgáltatást.
Természetesen nem csak te hanem mindenki aki taxiba ül.Sokan nem fogják fel hogy a taxi nem alanyi jogon jár.A taxi egy szolgáltatás,amit ha van pénzed igénybe veszel ha nincs akkor nem,és ezt sajnos el kell fogadnia mindenkinek.
Tudnának elegendő fuvart összeszedni?
Sajnos nem,bár a max most ezt próbálja megváltoztatni.
Éltalában már nincs "beülős" utas,köszönhető ez a mindenféle kedvezményeket adó törzsutaskártyának,és valljuk be köszönhető ez a minden beülős utast durván megtoló kollegáknak akik így elveszik az emberek kedvét az utcai leintéstől is.Miért van többféle taxis?
Ennek nagyon sok összetevője lehet manapság,de talán elég ha azt írom neked hogy egy átlag taxis ma kb minusz 250e-ft.ról indul minden hónapban.Nos itt elég egyszer hibáznod valamiben és a lejtőn már nincs megállás.Melyik a legjobb társaság?Ezt mindenki egyénileg dönti el,látod Csogu szerint most épp a Max.Miért nem áll ott sorba mindenki?Lehet hogy már jövő héten ott fognak...
Remélem tudtam válaszolni a kérdéseidre,,szép napot neked.

nuova válasz |       2010.05.02. 07:04:45  (281)
Jó reggelt és szép napot mindenkinek! Érdeklődéssel olvasom ezt a fórumot. De meglep, hogy egy ilyen jónak tűnő dolog, minta Maxtaxi, ilyen indulatokat kavarjon.. Én mint utas, nem értem, miért van pl. több tarifa? Nem vagyunk egyformák? És ha nem, miért nem? Vagy az, aki egyszer-egyszer ül be taxiba, mert nem ez a létformája, az fizesse meg ezt az "úri passziót"? Vagy netalántán a taxis tovább adja a pénzét, ha megrendelt fuvart kap? Miért szidja mindenki a központi irányítást? Tudnának elegendő fuvart az utcáról összeszedni?? Ezek a kérdések foglalkoztatnak, mióta olvasgatom ezt az oldalt. Miért van olyan taxis, aki éjjel-nappal dolgozik, pár órára ugrik csak haza, zuhanyozni, átöltözni és egy picit vízszintesben lenni, és nehezen él meg, és miért van olyan, akihez "dől a lé"? Hol a különbség taxis és taxis között? És melyik a legjobb társaság? Ezt mi dönti el? Ha ez a Maxtaxi ilyen jó, miért nem áll ott mindenki sorban, hogy felvételizni szeretne? Csogunak sok sikert az új helyhez!

Karaj válasz |       2010.05.02. 06:43:34  (280)
Ez most komoly?Tényleg átmész?

csogu válasz |       2010.05.02. 06:20:13  (279)
Még valamit erről az X-ről, mert csak piszkál és valahol degradáló.

Szememben ez a X azt jelenti, hogy egy fizetett reklámról van szó, amiért a cikk készítőjét honorálták, vagyis profitál belőle.

Mivel nekünk a hallotaxi nem egy profitot termelő vállalkozás, hanem inkább nevezzük Hobbynak, így a mi esetünkben egy ilyen "X-es" riport nem többlet bevételt eredményez, hanem a honorárium éppenséggel a keresetkiesést fedezi...ha fedezi.

Mondjuk alulülő kollégának abban igaza van, hogy szívesebben tevékenykedem ebben a körben, mint a taxiban.

Így a nyereség lényegében annyi, hogy addig sem kell taxizni.

Szóval én ezért írtam alá, ezért nem tettem ki az X-et, amit gondolom tomajer külső megjegyzés után, pótolt...

csogu válasz |       2010.05.02. 06:12:27  (278)
De természetesen, Te döntöd el, mit írsz.

Szerencsére ez így van, kivéve amikor tomajer nagyon erőszakos:-)

Nézd, ha valami felkelti az érdeklődésem, akkor az beindítja az agyam, majd az ujjam...és akkor írok.

Vegyük pl. a Max Taxit...hogy a konkrét kérdéstől ne térjünk el.

Felhívott Tibor, hogy szeretne a vezetőség egy bemutató riportot, mert vannak tévhitek, amit szeretne eloszlatni.

Hogy képben legyél, ez a telefonbeszélgetésünk közel 1 órásra sikeredett, mivel nekem annyi kevés, hogy gyere és írj.

Egy kis cég, ami még egy éves sincs...fogalmam sincs hogy kik-mik ők, mi a céljuk, mi az üzletpolitikájuk stb..stb...

Ez olyan, mintha neked azt mondanám, hogy gyere ide, van itt egy csaj...

Feltételezem rólad, hogy ez így, ennyi információ kevés lenne ahhoz, hogy beinduljon a fantáziád. Legalábbis egy egészséges kiegyensúlyozott férfinél szvsz ez így működik.

De amint részletekbe bocsátkozunk és bizonyos dolgok megfognak, már hajlandóságot mutatnál arra, hogy jobban megismerd a szóban forgó dolgot, ami az én esetemben a Max Taxi volt.

Ott kaptam el a fonalat, amikor a késéssel kapcsolatos szankciót vázolta fel nekem Tibi.

Itt kezdtem el fantáziát látni a dologban és kattantam rá a témára.

Különben meg ma kicsit un-frankó voltam, ha szabad így fogalmazni, mivel kicsit felmértem pár leendő kollégámat.

Pontosan azért, amit itt is írnak egy páran, hogy hiéna banda, tolvaj bagázs.

Nem szeretnék egy olyan cégnél energiát fektetni bele valamibe, ahol csak az árral szemben úszom.

Mivel a srácok nem tudják, hogy megyek át hozzájuk, sőt, azt sem tudják hogy ki is vagyok, így nekik csak egy sima Taxi2000-es kollégaként tűnök fel, aki leáll velük beszélgetni.

Azt próbáltam ma kideríteni, hogy mennyire működik az, hogy függetlenül attól, hogy a 336-os tarifa az órájukban van, a szerződéses helyeknél a beülősnek a 240 forintost kapcsolják.

5 esetből 1 kollégát tudtam csak besétáltatni a csapdába, ami piszok jó arány!

...és hidd el, jó volt a fedősztori, nem azon múlott.

Nem vagyok naiv, tudom jól, hogy nagy a kísértés az ilyen helyeken, de valahol esélyt látok abban, hogy amennyiben még az elején sikerül csírájában megfogni ezt a dolgot, akkor a sok kezdő, akiknek ez lesz az első nyaruk, egy olyan munka stílusba szoknak bele, az lesz nekik a természetes(!!!), amire hosszútávon lehet majd támaszkodni.

Látsz ebbe kivetnivalót?

csogu válasz |       2010.05.02. 05:47:22  (277)
Jól írod: szokás

A szokások meg változnak, mint minden a világon.

Sok ilyen megrendelt "riport" úgy néz ki, hogy a megrendelő írja, íratja meg és azt leközli a lap.

Na most ez a mi esetünkben nem így néz ki.

Nem egy ilyen X-es riport lett elutasítva, illetve nem megírva.
Még a gyanú árnyékát is kerülni próbáljuk, hogy bértollnoknak tűnjünk. Olyan már van ebben a szakmában, semmi értelme sem lenne ezt az internet világába is beengedni.

Cosi fan tutte válasz |       2010.05.02. 05:40:04  (276)
Igazad van. Valoban alkalmatlan vagyok hogy maxikaki taxis legyek. Nem tudnám hozni a nálatok elvárt bunkósági szinvonalat. A többi taxist kollegának szoktam hivni nem köcsögnek és soha nem ütöttem meg egyiküket se. Hiénaságban és fuvar lopásban sincs semmi gyakorlatom igy méltatlan vagyok arra hogy ennek a tolvaj brancsnak a tagja legyek.

emillio válasz |       2010.05.02. 04:33:37  (275)
Csodapók! Nem szokásom magyarázkodni,de most kivételesen megteszem! (Pusztán a tisztán látásod kedvéért!) Az én munkaeszközöm egy 21 éves Mercedes 124 típusú klímás kombi taxi! Én hat éve vettem egy hotel taxistól, mert náluk kiadták utasításban - csak kerek lámpás lehet hoteltaxi! Előzőleg megkérdeztem az akkor még Budataxi vezetését - ahol mint a Budataxi alapító tagként voltam ismert, hogy mit szólnak a vételi szándékomhoz! A válasz: - Ha szép, jó, klímás, van rá taxi vizsga, akkor cseréld le az Omegádat! Ezek után a fiatalabb Omegámat lecseréltem egy sokkal gazdaságosabb öregebb Mercire, melyet mind a mai napig nem bántam meg! Az utasok szeretik, én is szeretem, és ha megtehetném, akkor sem szeretném lecserélni! Az hogy öreg, az nem azt jelenti, hogy szutyok! Nem hiszem, hogy valaha is koszosan láttak volna vele dolgozni! Persze, - nem hibátlan! De, szerintem ez még mindig Merci lesz, amikor a jelenleg 2 - 3 éves egyéb típusú (nem kívánok senkit sem megsérteni az általuk vett - tartott gk. típusok leherótozásával) Ami a kirúgásomat illeti, a kocsit lakatoshoz vittem a tornyok megerősítésére, és mivel nem tudtam, hogy hol tartják a kocsit, - a szabad jelzőt és a rádiót kiszerelve az előző cégemnél leadtam megőrzésre! A munka végeztével, amikor vissza akartam venni őket, az ott illetékes sajnálattal közölte: - A gazda nem engedi, mert fiatalítani akarja a kocsiparkot! Én nem haragszom rájuk, mi több, a mai napig is jó barátságban vagyok volt csapattársaimmal! Itt a tulaj személyes rosszindulata volt! Mert nálam a tekintély tiszteletet ki kell érdemelni! Remélem, hogy kielégítő volt a válaszom!

[1] ... [235] [236] [237] [238] 239 [240] [241] [242] [243] [244]  ... [258]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft