FÓRUM - Valami nagy baj van a Taxi4-nél!!??????????????
Fórum » Hírek fórumai » Valami nagy baj van a Taxi4-nél!!??????????????Súgó


927 hozzászólás 62 lapon hozzászólások sorrendje:

[1] ... [38] [39] [40] [41] 42 [43] [44] [45] [46] [47]  ... [62]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása

Matróz44 válasz |       2009.02.25. 00:51:06  (312)
Sziasztok!
Hát én is ide jutottam vén fejemre.hogy irogassak...Érdekes hozzászólásokhoz csatlakozva,főleg a fórum inditójával eléggé egy hullám hosszon vagyok gondolatmenetben..Talán cifrázhatnám tovább is..-)
Pl---A nagy etikai bizottságunk köréről nekem is,mint ahogyan nagyon sokunknak,megvan a véleményem..
Bár nem merem névvel vállalni magam,mivel elég öreg vagyok már,és ismer a szakma.Nem sok kedvem van ujra társaságot válltani,hogy őszinte legyek.Bár ha ez a Szankciózás és Bürokrácia véget nem ér,vén fejemmel lépni fogok igy nyugdij előtt is.
Szóval az etikusok etikátlan magatartásáról:
162....Kicsit baromi sokat képzel magáról.Lassan neki is nyugdijban lenne a helye,ehelyett még mindig a droid szerepét kénytelen játszani.Nekem legalább van autóm,és ki is van fizetve.Ő viszont rohadtul nem vitte semmire.Éppen ezért játsza itt a valekit.Ha tudná.hogy mindenki mennyire lenézi..
668...Mi van Tibikém?Alszunk a droszton?Közben semmiféle szankciót nem szabunk magunkra?Nekem a pofámról leégne a bőr,hogy Te a nagy pofáddal tiltogatsz embereket keményen,magaddal szemben nagyon elnéző vagy.És a kocsidat is láttam koszosan nem egyszer..Hogy van ez 668?
Kicsit talán magatokba szállhatnátok.
Itt egy élő péda ..500 Béla.Ha Ő valamit elbaszott,vállalata,és közölte a csatornán.Gyerekek,irjatok be nekem x napot.Ez az ember korrekt.Az én szememben egyenlőre Ő az egyetlen,akinek jogosan helye van a bizottságban.A többi talpnyaló,és csak azért csinállja,hogy kevesebb legyen a tagdija.Hát elég gusztustalan...Csak,hogy tudjátok.Jó lenne magatokba szállni,mert ha a Taxi4-nek vége,ti máshol a nulla alatt lennétek.Itt kaptok csak ekkora hatamat.Talán a közvetlen főnökötök sokmindenről nem is tud.Mert ha tudná,remélem felülvizsgálná a Ti büntgetéseiteket.Ha valamit elvársz egy embertől,talán neked is azt kellene nyujtanod.Mert csak akkor követelhetsz....
Érted?De hatalmas ember,Te nulla!

Tsobi válasz |       2009.02.24. 22:42:10  (311)
Nah,mi ez a nagy csend??
Elapadtak a könnycsatornák? :-))))

Lili válasz |       2009.02.24. 19:33:17  (310)
Mindamellet, hogy tiszteletben tartom azt, hogy kedvenc szórakozásod bizonyos cikkek átalakitása, örömmel venném, ha mondjuk hasonló elmés megfogalmazásban irnál ( de a saját szavaiddal)mondjuk a taxi 4 etikai bizottságának jogkövető működéséről, netán a taxi4 bizonylat fegyelméről, szálaadási kötelezettségéről,szankciók alakalmazásának
jogosságáról, annak jogsértő következményeiről stb.Na ezek biztosan nagy sikert aratnának olvasóid között. Vagy lehet, hogy tévedek? Próbáld ki a kedvemért !

Lili válasz |       2009.02.24. 19:05:59  (309)
Csak ámulok és bámulok . Tényleg ennyire jól megy a Taxi 4-nél ? A fennálló problémáról (mármint a közeledő éhenhalásról) nem jut eszetekbe semmi. Mások tollával viszont kitűnóen
tudtok ékeskedni. A csövön is ez megy .Persze csak egyesek részéről. A folyamatos jópofizás, na és persze a csontig hatoló nyelvcsapások.Ennek persze nagyon tud örülni némely, az egekig sztárolt véglény, de ettől nem lesz elöre haladás, amint azt tapasztalhatjuk a tarifa kérdésben. Úgy érzem ez most fontosabb téma lenne, nem vitatva azt,az elvitathatatlan jogot hogy mindenki azzal foglalkozik amivel akar.

roppant érdekes válasz |       2009.02.24. 17:37:13  (308)
Ez tényleg jó, na de ezt olvasd, beszarol:-)


FIKTÍV


Torkukon akadt a tarifakérdés a TAXI4-eseknek!

2009. február 24., kedd, 14:11

Makacs hallgatás volt az [origo] által megkérdezett tucatnyi TAXI4-es válasza arra a kérdésünkre, hogy mit gondolnak a 184-es tarifáról, és hiába kértük Pásztor Gábort is, hogy adjon engedélyt a taxisok kérdezgetésére. Bár Reif Zoltán menedzser szerint az állomány számára nem létezik tarifakérdés, egy az Etikai Bizottság által is támogatott tanulmány épp ennek az ellenkezőjét mutatta ki.

A civil ruhás, szolgálaton kívüli taxis zavartan matatni kezd a brifkójában. Beássa magát a papír kétszázasok közé, válasz helyett szabadkozik: "Inkább nem". Azt kérdeztük, mit gondol a 184-Ft- akcióról.
"Taxis nem tarifázhat"; a TAXI4-es, aki a cég nevében hatalmat gyakorol, "nem tehet a tarifák között ilyen különbséget" - fektette le a témával kapcsolatos alapelvet Reif Zoltán menedzser még február elején. A kisfőnök véleményének azonban nincs sok köze a valósághoz, inkább a cég vezetés hivatalos álláspontját tükrözi, mint az állomány érzelmeit. Az utóbbi években több kutatás is kimutatta, hogy a TAXI4 berkein belül létezik a rejtett kaszálás.

Az általunk megkérdezett taxis nem válaszolt kérdésünkre, és nem is köteles válaszolni. Zavara pedig jelenthet bármit: hogy nem akar beszélgetni, hogy nem tud olyat mondani, ami ne lenne megbotránkoztató, vagy egyszerűen csak azt, hogy könnyen zavarba jön. A feltűnő az volt, hogy az [origo] riportere által megkérdezett egy tucat TAXI4-es egytől egyig konokul hallgatott a fenti kérdésre.
"Mért kellene nyilatkoznom erről? Nincs személyes véleményem" - hárította el a kérdést két droszton várakozó, lilára fagyott kolléga Erzsébetvárosban. Egy nagypályás csoport tagja a Nyugati pályaudvarnál a TAXI4 felelősségre hivatkozva azt mondta, hogy Pásztor Gábor engedélye nélkül még a személyes véleményét sem mondhatja el. Aztán a belvárosban néhány tutizó megmondta egyenesen: attól tartanak, hogy ha beszélnek erről, a feletteseik beazonosítják őket, és végül rajtuk csattan az egész.

Ezután írásos engedélyt kértünk a TAXI4 teljhatalmú urától, hogy beszélhessünk a TAXI4-esekkel az akciós tarifáról alkotott személyes véleményükről. A TAXI4 sajtóosztálya nem adta meg az engedélyt. Indoklásuk szerint a taxisok nyilvános szereplését az Etikai Bizottság szolgálati szabályzata korlátozza, a személyes véleménynyilvánításhoz azonban mindenkinek joga van. Így a TAXI4 tájékoztatása szerint - ha nem konkrét tarifaakcióról van szó - az állomány tagjai szabadon nyilatkozhatnak. Ezt azonban a taxisok tapasztalatunk szerint vagy nem tudják, vagy nem hiszik, és mivel a TAXI4 vezetése nem adta írásba, és urh-án sem olvasták be mi sem tudtuk nekik bebizonyítani.

Taxisok helyett így csak a Nyugatinál egerésző hiénáktól kaphattunk áttételesen bepillantást abba, hogy mit gondolnak a TAXI4-esekről. A kigyúrt, kopasz Mercis taxis - akinek saját bevallása szerint "körülbelül 300 rendőr haverja van" - azt állította: "mind utálják a TAXI4-eseket"
A hiénák inkább kerülik is a TAXI4-eseket, mert ha velük kerülnek összetűzésbe, azok csak felnyomják őket a Főpolgármesternél, aztán végül még a hiénának lesz baja" - mondta a beszélgetés végére szinte újjászületésen keresztül esett szimpatikus, barátságos, kisportolt teltalkatú, sportos frizurát viselő Hiéna Úr, miközben gravírozott viperáját dörzsölte át fegyverolajjal.

Kimutatható közutálat!

Nem csupán városi pletykák szólnak azonban arról, hogy nem reális a Pásztor Gábor által kitalált 184-Ft-os akció. A Magyar Helsinki Bizottság friss kutatása szerint a fővárosi taxis gyakorlatban egy akciós taxiba ülő utasnak háromszor akkora esélye van arra, hogy lekaszálják, mint egy nem akciózó társaság kocsijában.

A jogvédő szervezet 6 napon keresztül vizsgálta 3 fővárosi taxicég, a Minimobil, a Kék-fehér Rádiótaxi és a TAXI4 gyakorlatát; a taxisoknak minden fuvar után kérdőívet kellett kitölteniük a szolgáltatás körülményeiről és arról is, hogy a taxis szerint a lekaszált utas milyen pofával fogadta a végeredményt - ismertette a kutatást az [origo]-val Kádár András Kristóf, a Helsinki Bizottság társelnöke, a tanulmány egyik készítője. "Ahhoz, hogy egy utas elverjen egy kaszáló akciós taxist, sokkal kevesebb kell, mint 5-600 forintos túlkövetelés" - összegezte a tanulságot. A lakosságon belül 6-8 százalékot kitevő taxiutasokat nem érintette meg a tarifaakció, mivel mint azt az ellenőrzések is bizonyítják az akciós taxicégek fuvarjainak 88 százalékánál 1000-Ft-ot meghaladó, azaz durva túlkövetelések történnek nap mint nap - állapították meg a Budapest VI. kerületében, Kaposváron és Szegeden végzett kutatások.
"Ez valóban azt mutatja, hogy a gyakorlatban egyelőre nem működnek a cégvezetés által megfogalmazott elvek" - mondta Pásztor. A telefonszám tulajdonos szerint ráadásul van az elmúlt hetek ügyeiben egy nagy adag képmutatás is: "Azt nem mondhatjuk, hogy ha a taxis ránéz valakire, nem alakul ki benne egy impresszió arról, hogy milyen fizetőképes körbe tartozik. Ha a taxis meghallgat valakit, nyilván van véleménye arról, hogy 1000, vagy 2000 forintot is képes elviselni pluszban a fuvar végén.
A valódi kérdés az, hogy mindez megjelenik-e az ügy aktájában, vagy befolyással van-e bármilyen módon az eljárásra" - magyarázta.

A Magyar Helsinki Bizottság társelnöke szerint a probléma nagyon régóta benne gyökerezik az akciós taxicégek szervezeti kultúrájában, hisz a nyolcvanas évek végétől az utasok átverése bevett fogalom. Azóta azonban csak néhány tanulmány, így Csepeli György szociológus 1997-es felmérése vagy a Tárki 2005-ös vizsgálata foglalkozott a kérdéssel: ezek mind azt mutatták ki, hogy az akciózó taxicégek taxis állománya egy részében erős a meggazdagodás iránti vágy. A tanulmányok szerint a taxisok többször és durvábban kaszálják a külföldieket, mint honfitársaikat és sokan azt gondolják, hogy "a vérükben van" a bűnözési hajlam.

A cikket az alábbi címen találja az [origo]-ban:
http://origo.hu/itthon/20090224-nem-beszelnek-a-cigany-kerdesrol-de-tesznek-kulonbseget-a-rendorok.html




biznicmen válasz |       2009.02.24. 16:15:01  (307)
hahaha

Ez meg most jött faxon. Fikció, de jó:-)

Ha szeretnél világot látni, de nincs elég pénzed az utazgatáshoz, akkor se keseredj el.
Csatlakozz a TAXI4 mozgalomhoz, és irány a nagyvilág!

Nem kell többet az út szélén integetni.
A módszer a stoppoláshoz hasonló, viszont az utazni vágyóknak nem kell az út szélén fagyoskodnia, online kereshetnek maguknak sofőrt. Azoknak is előnyös lehet ez a rendszer, akik egyetlen forint nélkül indulnának útnak: ha útközben felvesznek egy útitársat, megfelezhetik vele a benzinköltségeket.

Sőt! Egy taxishoz többen is csatlakozhatnak egy út során, így még tovább oszthatóak a költségek és akár a vezetés fáradalmai. Ráadásul az utazás maximálisan rugalmas, az indulási idő, útvonal csak megbeszélés kérdése, ahogyan a költségekről is esetenként állapodnak meg az útitársak.

A carpooling, vagyis telekocsi rendszerek közös elve ugyanis az, hogy van, aki egyedül utazna taxival és van, akinek nincsen pénze, de szeretne eljutni valahova. Az utasok pedig „egymásra találhatnak” a TAXI4 telekocsi-rendszer segítségével.
Kanapészörf: a másik olcsó megoldás
A couchsurfing-ről, vagyis kanapészörfről, mint a legújabb utazási hóbortról már írtunk korábbi cikkünkben. Ennek lényege, hogy a különböző kerületekben élő TAXI4-esek szívességi alapon, ingyenesen vendégül látják egymást.


A „telekocsizás” sok országban kedvelt és elterjedt utazási mód. Az Egyesült Államokban például sok helyen a telekocsit használók számára külön gyorsforgalmi sávot tartanak fenn.

Ha valaki szeretne csatlakozni a mozgalomhoz, elég, ha regisztrál TAXI4 weboldalon. Érdemes a lehető leghamarabb jelentkezni, hogy találjunk magunknak társat a tervezett útra.

Az utazó a honlapon az aktuális utak listáján kikeresi a számára megfelelő utat. Ha nem talál, akkor csinálhat egy előjegyzést, ahol megadja, hogy mikor és hova szeretne utazni. Értesítést kap, ha megfelelő ajánlat érkezik.

A 184-es fővárosi akció sikerén felbuzdúlva, most egy Bécs-Budapest út átlagosan 3-5000 forintba kerül fejenként a TAXI4 új, „MINDENT AZ UTASOKÉRT” akció keretében.

Telekocsi oldalak:

elviszem.com
kenguru.hu
oszkar.com
potyataxi.hu
stoppalsporolj.hu
utitarskereso.hu
e-carpool.eu
mitfahrgelegenheit.de


roppant érdekes válasz |       2009.02.24. 15:40:30  (307)
Ezt most találtam, frissfiktív:-)

Milliárdokat taxiznak el a Budapestiek évente

2009. február 24., kedd, 13:34

Közel kilencmilliárd forintot költenek évente a fővárosiak taxira, állítja egy friss felmérés. Az összeg évek óta stagnál, miközben a szolgáltatás is átalakulóban van. Egyre kevesebb a mezítlábas, míg a legkülönfélébb fuvarszervező cégek egyre több embert foglalkoztatnak.
Mintegy kilencmilliárd forintot költenek évente taxira a fővárosiak, ami a hazai össztermék (GDP) 0,2 százalékát teszi ki. A taxisok száma évek óta gyakorlatilag változatlan a fővárosban: 5-6 ezer körül mozog - derült ki abból a felmérésből, amelyet a statisztikai hivatal készített az Eurostat kezdeményezésére.
A statisztikai adatokból - amelyet először a hallotaxi.hu című internetes konzervatív újság ismertetett kedden - kiderül, hogy a taxisok bevételei az utóbbi években nem nagyon változnak, ami reálértékben mérsékelt csökkenést jelent. Ugyanakkor a szolgáltatás is átalakulóban van. Egyre kevesebb a mezítlábas, míg a legkülönfélébb fuvarszervező cégek egyre több embert foglalkoztatnak.
Legutóbb 2003-ban készült hasonló átfogó felmérés. Akkor a taxisok bevételeit 8,7 milliárd forintra becsülték. Ennek nagyobbik része - 5,5 milliárd forint - a külföldi ügyfelek zsebéből származott. Budapest és az osztrák határ menti vidékek ma is a taxi szolgáltatások Mekkájának számítanak a nyugatiak szemében. A külföldi ügyfelek száma az utóbbi időben ugyanakkor mérsékelten csökken.
A mezitlábas taxizás sorvadása alapvetően a kis taxicégek olcsó tarifái miatt bekövetkezett növekedésnek a következménye - állítja a taxiskamara elnöke, aki egyben a „Kéj kockázat nélkül” nevű civil szervezet képviselője, amely együttműködik a statisztikai hivatallal. A TAXI4-esek áron alul adják el magukat, és ezért lenyomják a többiek árait. Ők ezért inkább a világszerte ismert Kék-Fehér Rádiótaxihoz menekülnek, ahol ugyan még olcsóbb árat hirdetnek, de ezt úgysem tartja be senki." – közölte az elnök.
Brüsszel az Európai Unió összes tagállamát arra ösztönzi, hogy minél pontosabb és átfogóbb képet adjanak hazai össztermékükről, beleértve a fekete gazdaság hatásait is. A taxizás is része ennek, és közismert, hogy ebben az ágazatban nagy összegek forognak.
Budapesten évek óta vita folyik arról is, hogy hivatalosan is engedélyezni kellene a szabadrablást. Az utasok lehúzása jelenleg sem számít bűncselekménynek a fővárosban.


Nevem senki válasz |       2009.02.24. 11:27:59  (305)
Biztosan elírtad:-)

Ha üres a fejed
Itt a helyed:-))

hobbytaxis válasz |       2009.02.24. 10:56:37  (304)
Ezt nem lehet befejezni, már ne is haragudj.
A jövő elkezdődött.

Ha üres a zsebed
Itt a heyed.

málna válasz |       2009.02.24. 10:22:19  (303)
Fejezd már be!

hobbytaxis válasz |       2009.02.24. 10:00:43  (302)
Gyertek dolgozni. Ma csak 19-en léptek be, pedig még akár 50 taxist is tudna a cég foglalkoztatni. Az utasok panaszkodnak, hogy sokára kapnak kocsit. Gyertek, itt nincs belépési díj és adnak minden eszközt ingyen. Ha nem bírtok befizetni egy havi tagdíjat az se gond, lehet részletre is.

Ha üres a zsebed
Itt a helyed.

iceman válasz |       2009.02.24. 01:21:17  (301)
...és ezt mért nekem mondod?
Eszed az megvan hozzá, azt látom... :DD

Azok a szenvedő alanyok, akik a 10%-os akciós árat még tovább csökkentve dolgoznak - most már ~ 25%-al olcsóbban a semmire.

Ez úgy is gusztustalan lenne, ha a tagdíjakat, és a bentiek pénzét is csökkentette volna a Taxi 4.
Ám akkor valamivel együttérzőbb lenne diszpancser állomány, és érzékenyebb a tulajdonosi kör.

ata8 válasz |       2009.02.23. 21:42:37  (300)
Nagyon pöröghet a bolt, ha ennyire ráérsz. Gratula.

biznicmen válasz |       2009.02.23. 18:41:48  (299)
Kösz, én csak pontosítok. Ezeket az anyagokat tomayer tanoncok gyértják:-)
Mint például ez itt. Elég pongyola anyag volt, kicsit gatyába ráztam:-)

Fiktív lapszemle!!!!

Pásztor Gábor: Sokkal kevesebb a siker, mint gondoltam

2009. február 23., hétfő, 13:48

A telefonszámtulajdonos szerint nincs más csomag a placcon, ezért a taxisok bízni fognak válságkezelő programjában. Több mint öt évvel a TAXI4 megalapítása után úgy érzi viszont, hogy egy illúzió rabja volt, és elismeri, hogy sokkal kevesebb sikert ért el, mint azt eredetileg gondolta. A hiéna taxizás melegágyának tartott pályaudvarok ügyében szerinte nem vele kell kardozni, hanem a városvezetéssel. Interjú Pásztor Gáborral.
- A vagyonnyilatkozatából úgy tudom, hogy nincs autója. Nem is vásárolt soha kocsit?

- Dehogynem. Az első autóm egy Skoda 120L típusú sárga kocsi volt.

- Akkor biztosan bele tudja magát képzelni egy olyan helyzetbe, hogy elmegy egy kereskedőhöz, aki azt mondja, itt az autó, egymillió forintba kerül, van benne ötvenezer kilométer, a fogyasztása hat liter, de aztán amikor megvan a kocsi, akkor az adásvételi szerződésből kiderül, hogy az ár valójában másfél millió, ötvenezer helyett százezer kilométer van benne, és hat liter helyett tízet fogyaszt. Visszamenne ahhoz a kereskedőhöz autót vásárolni?

- Legfeljebb akkor, ha kiderülne, hogy a város minden kereskedője ilyen. Márpedig ha jól értem a kérdését, akkor ez a helyzet.

- Tehát a fővárosi taxicégek között nincs egy sem, amelyik korrekten betartaná a meghirdetett tarifát? Merthogy a hasonlat nyilván erre vonatkozott.

- Nézze, olyan erővel akartuk kiszolgálni a megrendelők igényeit nagyon sokáig, mint a szerelmes férfiak, amikor udvarolnak a lányoknak. Az utasok egy része nehezen emészti, hogy bizony az udvarlást követő időszakban kiderül, hogy nem olyan tökéletes a választott pár, mint azt korábban gondolta. De beszélhetünk konkrétan is, ha a képeket nem szereti. Visszagondolok 2003-ra, amikor csendben elindultunk a nulláról. Egyik évben sem volt egyik taxicég sem kellően erős vagy bátor ahhoz, hogy azt mondja, nézzétek, az az igazság, hogy itt máris többen vagyunk a kelleténél. A konkurensek csendben figyelték, hogy évről évre egyre jobbak többek vagyunk. Igaz, a szívem csücske Budataxi a végén csak lehúzta a rolót. De hát ez még a 184-es akció előtt volt jóval.

- Most bejelentett egy újabb programot. Miért higgyenek önnek a taxisok jobban most, mint amikor boldog boldogtalant 202-forintért fuvarozták?

- Elég, ha annyira hisznek, mint amikor 202-vel jártunk. A taxisoknak van lehetőségük hinni egy másik tarifacsomagban, bár kétségkívül nincsenek könnyű helyzetben, mert hát milyen másik csomag van a porondon? 165? 168? 170? Lehet azt mondani, hogy nem bíznak abban az autóban, amelyet én árulok, de tessék mondani, hogy milyen másik autó van most a placcon. (Az interjút a Reformszövetség csomagjának bejelentése előtt rögzítettük - a szerk.)

- Közben viszont minden reformnál fontos az, hogy legyen hozzá támogatottság, vagyis a taxisok is elfogadják azt. Az utóbbi három évben ez nem feltétlenül volt meg, és talán éppen azért, mert ön sokszor ellentmondásba keveredett saját magával.

- A taxisok támogatása és a tarifaprogram olyan viszonyban van egymással, mint a szorzandó és a szorzó. Ha ezek közül bármelyik nulla, akkor a végeredmény is nulla lesz. A TAXI4-nek és vezetőségének van egy támogatottsága, lehet vitatkozni, hogy ez mekkora. Ez egy pozitív szám, és van mögötte egy tagdíjprogram. Ennek az alternatívája az, hogy a TAXI4 fő riválisának nagyobb a támogatása, és egyáltalán nincs mögötte program. Ez a választási lehetőség van Budapesten.

- A hitelesség azonban személyhez is kötődik, és lehet azt mondani, hogy ön ezt egyszer eljátszotta. Persze igaz, hogy ezt vissza is lehet szerezni, de félre is lehet állni és átadni a helyet valaki másnak.

- Két választás között van ennek egy fontos feltétele: hogy az ember tudja azt, mihez nyit utat. Nem lehet tőlem azt kérni, hogy nyissak utat olyan tarifa politikához, amiről két dolgot tudunk: egyrészt azt, hogy akár az ördöggel, a legszélsőségesebb eszmékkel is cimborál, ha abból hatalom következik, - lásd a minimobilt - másrészt pedig azt, hogy itt vagyunk a válság közepén, és a tarifacsökkentést ellenzőknek eddig egyetlen javaslatuk volt, az, hogy csökkentsük a tagdíjat is a tarifacsökkentés arányában. Szerintem aki ezt javasolja, az a hiteltelen.

- Nagyon régóta mondják ők azt is, hogy csökkenteni kell a tagdíjat. Ön ez ellen éveken át tiltakozott, most pedig bejelentette, hogy aki hajlandó számla nélkül is befizetni, annak kicsit kevesebb lesz a havi sarc.

- Nem így van. Most is azt mondom, hogy az elvtelen tagdíjcsökkentés önmagában nem csodaszer. Mi a tagdíjat összességében nem is csökkentettük: egyik helyen csökken, másik helyen nő. A cukrosbácsi politikája az, hogy csak azt a részt mondom el, ami édes. Nekünk kérem költségeink vannak. Nagy ám ez a ház. Télen fűtjük, nyáron hűtjük. Aztán a kert, az se két fillér. Meg a bérek. Igaz nem sok, de hát van ám járulék, csak győzzem fizetni. Őszintén mondom, szinte alig marad valami…

- Tiszta sor, értjük, ne folytassa. Viszont ön egy korábbi, 2008-as interjúban is azzal érvelt, hogy a TAXI200 hiába csökkentette/hűsítette árait, attól nem lett több utas, viszont elvándorolt vagy 50 taxis. Most viszont azt mondja, hogy a tarifa csökkentéssel lehet nemcsak megőrizni minél több munkahelyet, hanem újakat teremteni.

- Azt mondom, hogy ezzel is. Érdemes azonban ebbe belemenni. Nem én mondom azt, hogy nem sikerült növelni 2009. január 1, és január 13 között a munkahelyek számát, hanem ez tényszerű. Erről adataink vannak. Tudjuk, hogy mióta 15 százalékponttal csökkentettük a tarifát, folyamatosan nőtt a foglalkoztatottak száma. Pedig alig több mint 1 hét telt el az akció kezdetétől. A taxisok dolgozni szeretnek, mindegy is szinte mennyiért, csak guruljon a kocsi, legyen sok-sok utas. Én most is azt mondom, balga dolog azt hinni, hogy önmagában a tagdíj csökkentése megoldja a problémáikat. Nincs egyetlen csodaszer. Ha valaki azzal kampányol, hogy egyetlen dologgal, a tagdíj csökkentéssel meg lehet oldani a taxisok problémáit, akkor arra azt mondom, hogy ez hazugság, ez a kollégák félrevezetése.

- Akkor is érdekes, hogy épp most vezeti be ezt a változtatást. A bejelentéskor úgy fogalmazott, hogy "a szándék egyszerű: az, hogy jobban megérje taxival utazni, és jobban megérje munkából keresethez jutni a taxisoknak, mint a játékgépek előtt naphosszat várni a bingót.". Öt évre volt szükség, hogy erre rájöjjenek?

- Nem, de emlékszik, a 2006-os tarifaemeléskor - amelyről többször is azt mondtam, hogy szerintem hiba volt -, az szerepelt, hogy 2007-2008 környékén tarifát kell csökkenteni. Utána tagdíjról minden év decemberében beszéltem, talán emlékszik rá, az akadémián. Már akkor is tagdíjat emeltünk.

- Ehhez képest 2008 áprilisában arról beszélt, hogy középtávon is el kell felejteni a lakosságot súlytó menetrend szerint végrehajtott tarifaemeléseket. Ez az, amit említettem, hogy gyakran ellentmondásba keveredik, még hónapos távlatban is.

- Túl voltunk a holtponton. Hatalmas csalódással. És nem volt gazdasági világválság. Tavaly márciusban azt láttam, hogy a lakosság jelentős része nem vevő kis heherésző csaj reklámjaira. Nem lett több rendelés pedig kényeztettük a fővárost. Plazma tévék, utazások, wellnes, bőrfoci, 1 millió, már nem bírtam tobvább.Végtelenül csalódott voltam magam is, sok szempontból pesszimista. Nem bíztam abban, hogy újra lehet indítani a reformokat ilyen hangulatban. Hadd vitatkozzam magával abban, hogy ismételgeti azt a szokásos vádat, hogy folyton változtatom a véleményemet.

- Pedig ez elég egyértelműen kiderült.

- Miből?

- Menjünk vissza 2008-ig, csak a nyár végéig, 300-forintos benzin, stb. ön akkor azt mondta, hogy tarifaemelés lesz. Nem lett, sőt helyette kapták a kollégák a péntek 13-at. Emelés helyett jöttek a megszorítások. Nem egészen egy éve még azt mondja, középtávon sincs esély tagdíj reformra, most pedig bejelent egy átalakítást, amelyet az utóbbi húsz év tarifa reformjának nevez.

- Szerintem, ha egy telefonszám tulajdonos többet tesz, mint amire korábban lehetősége volt, az rendben van. Ha ön azt mondja a főnökének, hogy az elkövetkező hetekben csak napi hat órát tudok dolgozni, majd fél év múlva közli, hogy tudok tízet is, akkor szerintem jól csinálta. Amit teszek, az függ attól, hogy mit lehet tenni az adott szituációban. Hogy mit engednek meg az utasok, és hogy milyen tarifa alternatívával szemben lehet ezt megtenni. Amikor két csapat kimegy a pályára, akkor van egy taktikájuk, de részben a nézők hangulata, részben a rivális magatartása befolyásolja a játékosokat.

- Több utalás is volt 2009 február 13-ra, és idéznék az akkor elhangzott beszédéből. Azt mondta: "Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált és egy dolog fűtött: visszaadni a taxisainknak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet. (...) Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni." Majd úgy folytatta, hogy "most az adja", mármint a hitet, "hogy történelmet csinálok". Azóta eltelt kicsivel több mint egy hét. Ez az a történelem?

- Hát, nehezebb a kihívás, és jóval bonyolultabb, mint korábban bármikor. Nézze, bármibe lefogadtam volna, hogy Magyarországon, Közép-Európa korábban talán legpolgáriasultabb országában, nem lehet vereséget szenvedni azzal az elképzeléssel, hogy a TAXI4 utasainak csak 202 forintot kell fizetni kilométerenként. Szerintem jól árasítottunk. Kint van a lakosságnál már vagy 200 ezer darab plasztikkártyánk. És mégis. Nem hittem volna, hogy világban utazó egyetemisták - ma már minden második hallgató eljut külföldre ösztöndíjjal - nem értik, hogy a TAXI4 202 forintos akciója sokkal jobb, mint a kék-fehér Rádió taxi 165-forintja. Mert nálam szigor van, következetesség. És tessék. Nem elég, hogy az ár érzékeny nyugdíjasok után a mozgássérültekről voltunk kénytelenek lemondani, már a bimbódzó értelmiség is ezt a maszlagot eszi és még vécére is a kék-fehérekkel jár. Én ezt nem bírom tétlenül nézni. És ha a 184 is sok, akkor majd jön a 160, a 150 és még ki tudja mi. 99-Ft–ig legyártattam az akciós matricákat, mert így egyben olcsóbb volt.

- Még tavasszal készítettem interjút valakivel, akivel - ha jól tudom - ön rendszeresen szokott beszélni. Ő azt mondta, hogy szerinte ha ön őszintén elmondja, hogy mire készül, akkor is nyert volna, és meg is tudta volna csinálni, amit akar. Mit gondol erről?

- A telefonszám tulajdonosok jelentős része a barátom volt. Majd most eldől, hogy ez a barátság mit bír ki. Sajnos némelyikük öntelt lett.

- És ön az lett?

- Azt majd az idő el fogja dönteni. És ez a munka idén még inkább felgyorsul. De nem akarom megkerülni a választ. Volt már olyan, hogy valakire rácsapta az ajtót, és azt mondta neki, menj a francba?

- Persze.

- Senki nem gondolná mégse, hogy önnek ez az alapvető viszonya az emberekhez.

- Én nem a stílusra gondoltam.

- Én sem.

- Ezt a másfél hetet már feláldozták a jövőbeli reményekért, azokból viszont nem igazán lett semmi.

- Amikor arról beszél például a kedvesével, hogy a mi viszonyunk fabatkát sem ért az elmúlt években, és igenis azt akarom, hogy változtassunk, az egy legitim érvelés. Nem azt jelenti, hogy fabatkát sem ért az elmúlt másfél hét, hanem azt, hogy sokkal többet akar, és rá akarja venni a kedvesét, hogy ne azt tekintse mércének. Legyünk tárgyszerűek...

- ...a kérdésem az volt, hogy megérte-e...

- Ennek a tagdíj és tarifa rendszernek a kialakítása, hogy végre lehessen tudni, ki fizet és ki nem fizet tagdíjat még csak most indult el. Tehát nagyon fontos intézkedések voltak ugyan, de igen, én arra akartam rávenni a taxisokat, hogy ezt ne tekintsék soknak, hanem ennél sokkal többet akarjanak. Mármint befizetni hó végén. Azért adok én ám urh rádiót, pos terminált, szabadjelzőt és munkát dögivel. Így ha nekik több van – márpedig mióta a 184-es akcióval megütöttük a főnyereményt bizony hogy több van nekik – akkor csak egy pirinyóval had legyen már nekem is több. Pirinyóval könyörgöm. Mostanában nem tervezek kocsicserét.

chipmunk válasz |       2009.02.23. 15:43:20  (298)
Pár óra szenvedést, idézőjel nélkül is, bármelyik központban intézünk neked! Ugye Riccs?
:DDD

[1] ... [38] [39] [40] [41] 42 [43] [44] [45] [46] [47]  ... [62]

(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft