Hallotaxi fejlesztés avagy hallotaxi 2.0
2014.05.23. 15:34
  Redesign!

Ennyi volt a Városi Taxi....
2012.05.14. 16:00
 

Hirdetés
2014.07.25. 11:00
 
Béke!

Már majdnem egy hete tudjuk, de a média malmai lassan őrölnek, ha .....
Mindegy. Végre megjelent.
Reméljük, legalább akkora publicitást kap mint az eredeti "hír"!
 

osztap válasz |       2014.07.29. 10:47:14  (3065)
 
Diákfuvar Crash
2014.06.28. 11:00
 
Arachnophobia
Szerencsés kimenetelű baleset történt hajnalban, a belvárosban. Egy taxi, illetve egy személyszállító…azaz ez sem, mert egyik feltételnek sem felelnek meg. Szóval egy Diákfuvar égisze alatt szolgáltató fiatal sofőr kiegyenesítette a kanyart.
Egymásnak estek a drosztért a taxisok
2014.06.28. 10:00
  Max <> Plus
Dulakodásra, kiabálásra, majd motorzúgásra riadtak fel álmukból a Nagymező utcában lakók. Több száz taxis gyűlt össze a belvárosi utcában, hogy farkasszemet nézzenek egymással, a Max Taxi és a Taxi Plus sofőrjei álltak szemben egymással.
A BKK visszavonta a Tele 5 Taxi és a MAX TAXI működéséhez szükséges engedélyt
2014.06.23. 11:00
 
 
 




tomajer válasz |       2014.06.23. 11:46:23  (3759)


http://www.bkk.hu/2014/06/a-bkk-visszavonta-a-tele-5-taxi-es-a-max-taxi-mukodesehez-szukseges-engedelyt/

A BKK visszavonta a Tele 5 Taxi és a MAX TAXI működéséhez szükséges engedélyt




A Budapesti Közlekedési Központ visszavonta a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. előzetes igazolását a fővárosi taxirendeletben előírt pénzügyi feltételek hiánya miatt. Budapesten korábban 21 fuvarszervező társaság tevékenykedett, közülük 13 kérelmezte – és 11 meg is kapta – az előzetes minősítést, mivel a 2013. évi mérlegük alapján nem felelnek meg a jogszabályi követelményeknek és így nem végezhetnek fuvarszervezői tevékenységet Budapesten.




A főváros taxirendelete alapján a taxiszolgálat pénzügyi szempontból akkor megfelelő, ha saját tőkéje eléri az 50 millió forintot. A taxiszolgáltatást közvetítő és a fuvarszervező cégek működési feltételeinek előzetes vizsgálata a BKK feladata, mely kiterjed a szolgáltató pénzügyi megfelelőségének vizsgálatára is. A Budapesten korábban tevékenykedő 21 fuvarszervező társaság közül 13 kérelmezte – és 11 meg is kapta – az előzetes minősítést, köztük a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a MAX TAXI (Reklámtaxi Kft.) is.



A fuvarszervezők által benyújtott 2013. évi mérlegadatok alapján azonban a Tele 5 Taxi Hungary Kft. és a Reklámtaxi Kft. nem felel meg a Taxirendelet feltételeinek, ezért a rendelet 4. § (1) bekezdésében foglaltak szerint kiadott előzetes igazolást 2014. június 19-étől visszavontuk. Visszavonjuk továbbá az előzetes igazolásokat azon taxiktól is, amelyek a Tele 5 Taxi Hungary Kft. illetve a Reklámtaxi Kft. (MAX TAXI) szerződéses partnereiként működtek. Ezeknek a járműveknek a pótszemléjét térítésmentesen elvégezzük, ha a taxivállalkozás más fuvarszervezővel köt szerződést, és az új fuvarszervező védjegyoltalom alatt álló logóját, szabadjelzőjét felszereli.



A taxirendeletről



2013. szeptember 1-jén lépett életbe a Fővárosi Önkormányzat által megalkotott új budapesti taxirendelet (31/2013. (IV. 18.) Főv. Kgy.). A rendelet a személytaxival végzett személyszállítási szolgáltatás és a személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálat működtetésének feltételeiről, a taxiállomások létesítésének és igénybevételének rendjéről és a személytaxi-szolgáltatás hatósági áráról szól. Ennek értelmében a taxik az eddigi maximált ár helyett fix viteldíjjal fuvaroznak. Az alapdíj 450 forint; kilométerenként 280 forintot, várakozásnál pedig percenként 70 forintot kell fizetni. A Taxirendelet 5. § (2) bekezdése azt is előírja, hogy a szolgálat pénzügyi szempontból akkor megfelelő, ha saját tőkéje eléri az 50 millió forintot.

A rendelet előírásai betartásának ellenőrzésére – különösen a fix ár alkalmazására – közös ellenőrzést végez a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság, a Budapesti Közlekedési Központ, valamint Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Felügyelősége.



Budapest, 2014. június 23.

Budapesti Közlekedési Központ


tomajer válasz |       2014.06.23. 14:02:38  (3764)
Nna!

Megkérdeztem Komáromi urat, hogy hogyan tovább?

A lényeg: A taxisokat az utcán senki nem fogja csesztetni.

Minden érintett kolléga fog kapni a Bkk-tól egy "behívót" amikorra el kell döntenie, hogy mit akar.
Ha a cég ahova eddig fizetett addigra életre kel, akkor természetesen maradhat ott. Ha a cégnek nem sikerült a minősítését addigra megújítania, akkor vagy visz magával egy szerződést másik cégtől és átmatricázva jelenik meg, vagy mezítlábasként minősítteti magát.

És akkor a cégek: Mindkét cégnél olyan mértékű hiányosságok voltak, hogy nem felfüggesztve, lett az engedélyük, hanem visszavonva. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a teljes minősítési folyamatot elölről kell kezdeniük.

Kértem, hogy tippeljen, ez egy hónap vagy fél év ... nem vállalkozott a válaszra.
Magyarul, inkább a fél év ..... mondom én.


 
 
 
Egy UBER mind fölött, Egy Uber kegyetlen,
2014.06.11. 21:00
 
 



 

Új hozzászólás | A cikk elolvasása
tomajer válasz |       2014.07.31. 19:58:45  (189)
Puff a kirakat! Borravalóért vazze!

WunderCar – avagy egy modern taxi alternatíva

Az elmúlt hetekben tele volt a Facebook üzenőfalam a WunderCar fizetett hirdetésével, hogy legyek a sofőrjük. Ha sofőr nem is akartam lenni, mindenképp felkeltette a figyelmem, hogy míg Európa-szerte óriási viták vannak a közösségi “taxizás”-t kínáló Uber körül, szép halkan az Ubert jócskán beelőzve egy gyakorlatilag ugyan azt a szolgáltatást nyújtó oldal megjelent Budapesten is. Sehol egy taxis tiltakozás – pedig Európa nagyvárosaiban utcára vonultak a taxisok az Uber ellen -, sehol egy kemény beszólás a szolgáltató felé. Egyszerűen csak nagy csend. Olvasva az elmúlt hetek híreit, sok mindent nem dob fel a kereső. Ha még jobban megnézem, gyakorlatilag egy cikk sem szól a WunderCar-ról egyik magyar oldalon sem. Pedig a szolgáltatás elindult, és így első kipróbálás után jelentem: nagyon jól üzemel! De ne szaladjunk ennyire előre, nézzük meg, mit is tudnak ezek az ún. “carsharing” megoldások, és hogyan alakultak ki.


Egyre nagyobb divat a nyugati országokban az ún. sharing economy megoldások térnyerése. Ezek nem szólnak másról, csak a saját tudásunk, eszközeink, időnk másokkal történő megosztásáról, kihagyva az alapvetően régi értelemben vett szolgáltató cégeket (pl.: taxitársaságokat) azáltal, hogy összekötik egy-egy alkalmazással az embereket.

Az Uber, a BlaBlaCar (ami egy francia startup, és az elmúlt idők egyik kimagasló befektetését is ők nyerték el) és a WunderCar is alapvetően ugyan úgy működik. Megnyitod az okostelefon applikációt, látod magad egy térképen elhelyezve (amit természetesen módosíthatsz), és egy gombnyomással megrendelheted a fuvart. Ennek csak egy feltétele van: be kell regisztrálj az alkalmazásba egy fizetési eszközt, ami a WunderCar esetében lehet PayPal, vagy bankkártya. Erre azért van szükség, mert nincs készpénzes fuvar fizetés. Sőt! Igazából – a WunderCar szabályzata szerint – egyáltalán nincs a fuvarnak díja (de erről majd később). A megrendelt fuvarra “rácsap” egy sofőr, aki már jön is érted, és elvisz oda, ahová mondod neki. A megérkezést követően pedig nincs más dolgod, csak értékeled a sofőröd, és beállítod, hogy mennyi borravalót kívánsz neki adni, és vége a fuvarnak. Egyszerű, gyors, és költségkímélő. Hogy mennyire, azt megosztom a saját példámon keresztül.

Időre kellett mennem ma a belvárosba, és gondoltam kipróbálom hogy működik a WunderCar a gyakorlatban. Reggel letöltöttem az applikációt, beregisztráltam a PayPal fiókom, és 11 óra előtt pár perccel úgy döntöttem indulhat a fuvar.
Beléptem az alkalmazásba, pontosítottam a címem (bonyolult helyen lakunk, amit a GPS nem a legjobban lőtt be :) ), ráböktem a “Fuvarrendelés” gombra, és vártam.


Egy világoskék képernyőn láttam, hogy épp kiosztás alatt vagyok, és egy vicces nevű (és vicces profilképpel ellátott) sofőr felvette a fuvart. Innentől a térképemen ő is megjelent, és mutatta, hogy kb. 11 perc múlva érkezik meg hozzám.

http://eztlatnodkell.files.wordpress.com/2014/07/fotc3b3-2.png?w=168&h=300

Érdekes volt látni, ahogy felém tart. Még ha jelenleg – gondolom a kevés sofőrnek köszönhetően – kicsit többet is kell várni rá, mint egy taxira, megnyugtat, hogy látod, merre jár épp. Mielőtt megérkezett volna, a program egy diszkrét rezgéssel jelezte, hogy mindjárt itt a sofőröm.

Egy fekete, tömeg Suzuki Swift jött értem, egy nagyon normális fickóval. Mivel beszédes kedvében volt, gondoltam megkérdem, mi eddig a tapasztalata a WunderCar-ról.

Elmesélte, hogy az elsők közt regisztrált a szolgáltatásra mint sofőr, és egyre többet fuvaroz. Mielőtt belevágott volna, telefonon ellenőrizték őt, és az első napokban általában tesztelők jutottak neki, akiknek a WunderCar biztosít egy keretet a fuvarra, és cserébe ők megfigyelik a sofőrt, valamint a szolgáltatást. Láthatólag kezd a dolog éledezni, mert egyre több a sofőr, és egyre több a fuvar. Saját példáját hozta, miszerint az előző napon már 6 fuvarja volt, akik közül csak ketten voltak tesztelők. Egyedül egy gyenge pontot említett, hogy az alkalmazás zónánként osztja ki a címet, és ez nem mindig működik megbízhatóan. Elsőként a legközelebbi, majd a következő, és az azt követőhöz kerül a cím (feltéve, ha addig senki nem csapott le rá).

Feszegettem azt a kérdést, hogy nem lenne-e jobb, ha kp-ban fizetnék, de ő azt mondta, maradjunk az elektronikus – eredetileg is beállított – fizetésmódnál. Eddig még más ezzel nem próbálkozott nála. Lehet kezd megérni a társadalom? Vagy aki ilyen alkalmazást használ, annak már természetes a PayPal, vagy a bankkártya használat?

Azt a kérdést is feszegettem, hogy nem fél-e attól, hogy valaki elviteti magát Csepelről Békásmegyerre, majd a borravalót 0 Ft-ra húzza. (Ezt a WunderCar ÁSZF-je szerint megteheti.) Szerinte ilyen veszély csak egyszer áll fenn, mert többet az az ember tuti nem rendel a WunderCar-on autót… :) Ez azért szerintem optimizmus, de tény, hogy a legnagyobb szerepe itt a minősítésnek van. Márpedig mivel a sofőr a borravalót látva értékel, vélhetően 1 csillagnál nagyobbat az az utas nem kap, és onnantól tényleg van abban valami, hogy őt senki nem fogja felvenni…
Az idő innentől nagyon gyorsan telt. Dumáltunk mindenről, amiről ilyenkor lehet. Az érzés kicsit a barátságos taxis feelinget hozta.

A végén megérkezve az úti célhoz rányomott a készülékén a “Megérkeztünk” gombra, az enyém pedig feldobta a számított borravalót, amit 100 Ft-onként tudtam módosítani. Amint megvolt az összeg, nyomtam egy “fizetek”-et, értékeltem a sofőrt, és már mentem is. A kocsiból kiszállva rezgett egyet a telefonom, és láttam, hogy ő is értékelt engem. 5 csillagot kaptam, mert gondoltam nem kockáztatom be az ingyen fuvart ;) Nehezen tudom elképzelni, egy utast mi alapján húzna le amúgy egy sofőr.

Ja, és egy gondolat a számított borravalóról (mert ez azért egy lényeges pont). Az utazásra a program 1 844 Ft-ot dobott ki (Zugló -> Belváros). Megnéztem a legnagyobb budapesti taxitársaság oldalán található menetdíj kalkulátorral (amitől én eddig csak többet fizettem ténylegesen a taxisnak), hogy legyen mihez viszonyítani, és az 2 880 Ft-ot hozott ki. Szerintem megérte. :)

Zárásként gondoltam írok pár gondolatot a jogi oldaláról is az egész működésnek. Tegnap beleástam magam a WunderCar ÁSZF-jébe. A lényeg: ők “közösségként” definiálják magukat, és hivatalosan a sofőr, valamint az utas is ennek a közösségnek a része. Szerződés köztük nem jön létre (legalábbis az ÁSZF szerint). Ahogy írtam már korábban, hivatalosan a fuvar díjmentes, és borravalót lehet adni, ami akár lehet 0 Ft is. A dijfizetés során a borravaló előbb a WunderCar “Partneréhez” kerül, akik tovább utalják a sofőrnek a beérkezett összegeket bizonyos időközönként (ezt megtudtam: kéthetente), valamint a WunderCar számára a borravalók 20%-át, ami a sofőrök közösségi díja. Egyébként a közösség tagjainak a WunderCar ún. “Közösségi garanciát” is biztosít. (Ha valakit érdekelnek a részletek, ITT utána olvashat.)

Összefoglalva: Nekem nagyon tetszett ez az egyszerű, költséghatékony megoldás. Flottul, gyorsan, és könnyen működött. Én biztos nem hívok többet taxit, csak WunderCar sofőrt ;)



 
 

Ha már kitört a világbotrány az Uber miatt, mindenképpen kell vele foglalkozni.
A most a piacon jelen lévő androidos alkalmazások, nem taxisellenesek, hiszen fel se merül a lehetősége, hogy a szolgáltatni szándékozók ne taxisok lennének.

Az Uber sajnos más!

Az ő filozófiájuk, hogy a "TAXI NEM MÁS, MINT EGY AUTÓS A SOK KÖZÜL, AKI ÉPPEN MERT NINCS JOBB DOLGA ELVISZI A KEDVES MEGRENDELŐT AHOVÁ KÍVÁNJA NÉMI ZSEBPÉNZÉRT"

Ez csapta ki a biztosítékot a világ taxistársadalmában!

A taxizás, a világ boldogabbik részén komolyan szabályozott feltételek között folyik. Nagyon komoly személyi és tárgyi feltételeknek kell megfelelnie annak aki ezen a piacon szolgáltatni akar. Ez az igénye (elsősorban) az utazó közönségnek, (másodsorban) a taxisoldalnak. Ezzel lehet elérni, hogy Megbízható egyenletes minőségű szolgáltatást, kapjon az utazóközönség, tisztességes áron.

Magyarország ... vagyis Budapest is megtette efelé az első lépést. Nem a legfontosabbat, de a legfájdalmasabbat. Szabályozta a gépkocsik korát, műszaki minimum paramétereit, külső megjelenését, és a tarifát.
Kihagyták sajnos a szabályozásból még a gépkocsivezetők létszámát, ami minden ilyen jellegű szabályozásnak fontos alappillére. A taxis szakma erősen küzd ennek a bevezetéséért is, hiszen ma Budapesten, olyan telített kínálati piac van, ami nem teszi lehetővé, a taxivállalkozások rentábilis működtetését.

Az Uber pont ezt a szabályozottságot használja ki. Ahol túl magasra tették a lécet, (a piacra kerülés feltételei) vagy túl alacsonyra szabták a taxik számát, keresleti piac alakult ki és felmerült az igény a plusz szolgáltatók bevonására "bármiáron"

Budapest, Uber szempontból szerencsés helyzetben van, mert időben értesültünk róla, és éppen egy szabályozási folyamat közepén vagyunk. Tudjuk mi ellen kell védekezni, és tudjuk mit kell tenni. Már csak meg is kell ezt értetnünk a döntéshozókkal.
A készülő szabályokba egyértelműen, (konkrétan deklarálva, kikerülhetetlenül, és ügyvédek által félremagyarázhatatlanul) rögzíteni kell, az összes személyfuvarozás feltételeit!
Nincs kivétel, nincs kiskapu!
Aki díj ellenében személyfuvarozást akar folytatni, arra ugyanazok a személyi és tárgyi feltételek kell hogy vonatkozzanak.

Ezzel a lendülettel lehet végre szabályozni, a gépkocsinak nem minősülő lassú járművekkel (kisvonat, old timernek tűnő MESEAUTÓ és társai) de a motortaxival, riksával, biciklin, de még a gyaloghintón való személyszállítást is. Azonos piacon, azonos feltételeket kell megkövetelni. Tehát pl. aki személygépkocsival szeretne személyt szállítani, annak mindegy ezt milyen szervezeti formában teszi, ugyanazok vele szemben az elvárások.
Ha ezt sikerül normálisan törvénybe iktatni, akkor jöhet az Uber, és egy versenytárs lesz a sok közül.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



TGFSZ. Hivatalos panaszbenyújtás a Bkk eljárási rend hiánya miatt
2014.03.13. 14:00
  2013 szeptember 01-től hatályba lépett fővárosi taxi rendelet egyik pontja az ellenörzésekről rendelkezik melynek eredeti célja az engedély nélküli tevékenység megszüntetése illetve a szabályok maradéktalan betartása.

Azonban azt kellett tapasztalnunk, hogy pont az ellenőrzések lebonyolítása és az ezt követő szankcionálások körül nincs minden rendben.

Többször is jeleztük ezen aggodalmunkat mind a BKK taxidivízió vezetője, mind a város vezetése felé, eredménytelenül!

A probléma orvoslására hivatalos panaszt nyújtottunk be Tarlós István Főpolgármester úrhoz!
Megérkezett a válasz:  
Végső visszaszámlálás! Minisztériumi taxirendelet tervezet 2014 február ..
2014.02.22. 09:51
  Információim szerint, a hónap végén, de legkésőbb márciusban a kormány elé akarják terjeszteni a minisztériumi rendelettervezetet.


 

Aláíróív taxisoknak


Letölt, kinyomtat, aláír, elküld a TGFSZ címére!



Az OTSZ levele a Miniszternek:

A Kormány ./2012. (..) Korm. rendelete a személygépkocsival díj ellenében végzett közúti személyszállításról
2013.04.27. 12:00
 

Tervezet!

Figyelem:  Ez nem az a rendelettervezet, (Főváros) amiről eddig itt és mindenhol máshol vitázgattunk!!! Ez a kormány, tehát a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium rendelettervezete, ami az egész országra fog vonatkozni!!!

A rendelettervezet 2013 áprilisi állapota:

  Sürgősen véleményeznünk kellene!!!

TGFSZ. A 2012. októberi NFM. taxi rendelet véleményezése
2012.11.09. 16:00
 

TGFSZ beszámoló, a 2013. február 7-i megbeszélésről:

 

 

Tisztelt Székely András Úr!
Üdvözöljük a Minisztérium azon szándékát, hogy egy 21-ik századnak megfelelő egyszerű, élhető szabályozási környezetet alkosson. Bár a szándék nemes, valójában az ellenkezője tükröződik ebben a rendelet – tervezetben.

Nyomtatható:

 

Taxiellenőrzési anomáliák 2013 október
2013.10.28. 17:00
  Ki védi meg a taxist az ellenörző hatóság túlkapásaitól, törvénytelenségeitől, netán bűncselekményeitől???

Olvasónk küldte ezt a levelet és jegyzőkönyvet okulásul.

Mellétesszük a BKK ellenőreinek ösztönzéséről szóló vezérigazgatói utasítást, amely talán magyarázatot ad az ellenőrök "bármire képes" hozzáállására.


 
IN MEMORIAM BUDAPESTI MAGÁNTAXI
2012.05.16. 23:00
 

 Jól sikerült!

Köszönjük minden kollégának aki részt vett! 

 

halottaxik.hu
Avagy egy szakma temetése

Bemutatjuk a 200 roncsautót!

A megmozdulásról direkt nem én írtam cikket.  Elfogult vagyok, érthető módon. Csogu szubjektív beszámolóját, itt olvashatjátok:

Az enyémet, a cikkben:-)


Kigyulladt egy taxi
2014.07.03. 08:23
  Az utolsó pillanatban
Nem sokkal 22 óra után segélykérést adott le egy taxis a VI. kerület Nagymező utcában.
Kitüntették a hétéves hőst
2014.06.26. 18:00
  - és a két taxist aki segítségére sietett!
"Ekkor két taxis figyelt fel a segélykiáltásra, és leteperték a férfit. Mint kiderült, a 36 éves P. Sándort emberölés miatt korábban már elítélték, és 14 évet töltött a börtönben, három éve szabadult. A bűnöző a taxisok szorításából is kiszabadította magát, ám a közben megérkező rendőrök végül elkapták. Viktor a támadás másnapján újra találkozott egyikükkel."
Egy gombnyomásnyira a fuvartól!
2014.05.29. 14:00
 
BestTaxi - professzionális mobilalkalmazás taxisoknak és utasoknak
Bérfuvarozás nélkül számos hétköznapi programunk megszervezése nehezebbé válna vagy egyszerűen elképzelhetetlen volna. A taxik épp ezért annyira a hétköznapjaink részei, hogy egyes városok utcaképének emblematikus elemévé váltak, legyen szó New Yorkról, Londonról vagy akár Mexikóvárosról. A személyfuvarozás azonban, messziről bármilyen egyszerűnek is tűnik, nem csak az autók fejlődésével módosul. Az informatika térhódításával ismét egy új alkalmazás jelenik meg a piacon, ami átalakítja a taxizást az utas és a sofőr számára egyaránt.
Kékre festik és megalázzák az utasokat az orosz taxisok
2014.05.27. 16:00
 
Brutálisan megszégyenítik azokat, akik nem akarják vagy nem tudják kiegyenlíteni a számlát.
Nyizsnyij Novgorodban komoly problémát jelentett a taxisoknak, hogy egyre több volt a nemfizető utas. Az ilyen kuncsaftokkal nem tudtak mit kezdeni: bevitték őket a rendőrségre, de ettől még a fuvardíj kifizetése elmaradt.
Százegyszeresére emelkedett a taxisok drosztdíja Bonyhádon
2014.05.10. 06:00
  Abszurdisztán
Hatalmas port kavart és Bonyhádra irányította a hazai sajtó figyelmét a helyi két taxidroszt (állomás) elnyerésére kiírt csütörtöki nyilvános licit végeredménye. Horribilis összegért keltek el a helyek (Fotó: Mártonfai)
Útjára indul új rovatunk, a Mesél a CITY TAXI
2014.05.07. 13:00
  Rusznák András
1989-ben megjelent Lukáts György Mesél a pesti taxi című könyve. Lebilincselő történeteket olvastam benne, s arra gondoltam, hogy 25 év után ismét megszólaltatjuk a sofőröket.

 

Nőknek veszélyes
2014.04.28. 13:00
 

Más európai nagyvárosokhoz hasonlóan Brüsszelben is létrejött egy alternatív taxi társaság, amelyben a sofőrök önálló vállalkozók, saját kocsijukat használják, és a rendeléseket kizárólag mobiltelefonon keresztül veszik fel. Mivel az itt Uber-nek nevezett cégnek gyakorlatilag nincsenek alkalmazottai és lényegében nulla az adminisztrációja, természetesen olcsóbb szolgáltatást nyújt, mint a híres-hírhedt brüsszeli "zöld taxik".

[1/154]
  





Oldal nyomtatása

Oldal küldése e-mailben
  

 

     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft