A Főtaxi néma címkiadó rendszere zanzásítva Azt tapasztaltuk a városban, hogy a kollégáknak halványlilapöttyössegédfingja nincs a többi cég rendszeréről. Ezért megkértük a cégvezetőket, hogy adjanak nekünk, kívülálló taxisok számára is érthető bemutatást a rendszerükről. A sorozat célja, hogy mindanyian lássuk melyik rendszer mit tud, hol tart, és legyen összehasonlítási alapunk a saját rendszerünkhöz képest. Úgy gondoljuk, hogy a rendszerek hiányosságainak kiküszöbölésére, csak lentről, a felhasználók felől lehet nyomást gyakorolni. Erre viszont akkor van lehetőség, ha tudjuk mi minden létezik már, látjuk mi az amit követelhetünk.
Lezártuk a szavazást. Úgy gondolom, 2000 szavazat már elég reprezentatív. A lényeg: A nem támogatók győztek! 6, azaz hat szavazattal. Az állás folyamatosan az egál körül billegett. Volt hogy az igen vezetett pár szavazattal, volt hogy a nem. Mindezt úgy, hogy a néma címkiadórendszerek ma még gyerekcipőben járnak... sőt van ahol járni se tanultak még meg:-) |
Pár szót ejtenék a Főtaxi csendes címkiadó rendszeréről.
A Főtaxinál két fajta tablet került kiosztásra. Én az Overmax Solution 7 -ről írnék, mivel én ezzel dolgozom (ebből van több). Bekapcsolást majd bejelentkezést követően egy nagyon átlátható, egyszerű kezelőfelület kerül elénk. Jól olvasható betűkkel és grafikus kezelőgombokkal írt szoftver van a gépen.
A táblagépnek mind a gsm rendszere mind a gps vevője stabil, nem dobálja le a hálózatot. Annyit azonban észrevettem, hogy sok esetben címre érkezés előtt már kiírja az "UTASSAL" információt a képernyő, de szerintem később ezt az informatikusok korrigálni fogják.
A címeket minden esetben a legközelebbi autónak ossza ki a program, figyelembe véve a valós forgalmi helyzetet. Címfelvételkor felajánlja a gép a navigációt az adott helyszínre amit ha nem kívánok igénybe venni el is lehet utasítani. A rendszer a Google Maps navigációs programot alkalmazza, amit természetesen címfelvétel nélkül is lehet használni.
Címkiadástól számítva 15 másodperc áll rendelkezésre, hogy elfogadjuk vagy elutasítjuk a címet. Elutasítás esetében 1 hibapontot ad a rendszer abban az esetben ha nem kiemelkedően távoli címet kapunk, viszont akkor oda van írva,hogy visszaadható pont nélkül a cím. Tíz pontot lehet begyűjteni 24 órán belül szankció nélkül, ami szerintem humánus és betartható. A program menüjében találhatjuk a szektoronként látható szabad taxik számát illetve statisztikai számítás alapján várható rendeléseket,továbbá üzeneteket, reklamát , kiadott címeket stb.....
A képernyő jobb alsó sarkán lévő három kis pontot megnyomva beléphetünk egy menürendszerbe ahol különböző segédprogramok találhatók,de azonban nem mind funkcionál mint pl. drosztok, igazoló kód.
A felsoroltak működése nem indokolt ezért nincsenek aktiválva. Vegyük sorba a funkciókat. Bal felső sarokban található a "címkiadó" menü ahol ki lehet lépni a menüsorból. Jobbra mellette az üzeneteket találjuk ahol az általánosok illetve a személyre szóló üzenetek jelennek meg.
Tovább jobbra haladva a kiadott címeket találhatjuk, majd mellette az igazoló kód és a beállításokat ahol fényerőt és éjjel-nappali üzemmódot lehet beállítani.
A címkiadó menü alatt a segítség gombot találjuk ami tulajdonképpen a hármas break, mellette navigáció majd e-kártya,
papír csekk.
Legalján jobboldalt a drosztok menü van, ami nem funkcionál viszont tovább haladva megtaláljuk a szektorokat ahol megnézetjük,hogy az adott körzetben hányan vagyunk. Végül a reklamációt találjuk.
A készüléket kijelentkezés nélkül szünetre is lehet állítani.
A táblagép egyéb androidos funkciói nem elérhetők csak a címkiosztó program.
Összegezve véleményem szerint egy jó rendszerrel dolgozunk ami stabilnak és kiforrottnak mondható.
Egy főtaxis a sok közül.
Köszönjük a segítséget.
A fórum a szokásosnál szigorúbban lesz moderálva. Kizárólag a témával kapcsolatos hozzászólásokat kérünk. Minden, magát a néma címkiadást támadó, megkérdőjelező hozzászólás törölve lesz. Ez a felület szóljon arról amire létrehoztuk. Egymás rendszerének megismeréséről, a rendszerek fejlesztéséről, használatáról, használhatóságáról.
Köszönjük a közreműködést és a megértést.
|