FÓRUM - Alkotmányozzunk, taxis testvéreim!
Fórum » Droszt Híradó » Alkotmányozzunk, taxis testvéreim!Súgó


34 hozzászólás 3 lapon hozzászólások sorrendje:

[2] [3]

(Új hozzászóláshoz lépj be)

művészúr válasz |       2011.10.30. 21:42:39  (34)
:-)) De azt úgysem fogod elhinni, hogy a régi autója is ugyanonnan dolgozik, csak az a srác nem áll hátra.

Úgyhogy, mondhatjuk "osztódtak"...

Bár nekem már nem aktuális az a droszt.

művészúr válasz |       2011.10.30. 21:35:09  (33)
"Nekem mondod Pestinek..."

- már vagy fél éve...

:-))

hiénakutya válasz |       2011.10.30. 19:34:53  (32)
Képzeld, a Pisti Kelenföldön "új" autót kapott a segge alá! Láttad már?

művészúr válasz |       2011.10.30. 18:11:42  (31)
Boccs; négyen!

Az már csoportosulás!

:-)

művészúr válasz |       2011.10.30. 18:10:04  (30)
Na, most mi van?
Ennyi volt?Ezért agyaltál ennyit ezeken a dolgokon, hogy a "kelóvágyók" így kicsapják a biztosítékot?
Amikor majd az igazi "felsőbb" seggfejekkel akasszátok össze a bajszot, akkor mi lesz?

Tessék szépen tovább kidolgozni az ötleteket!
( ketten már reflektáltunk, tehát közönség van!)
Gondolat is, vélemény is.

művészúr válasz |       2011.10.29. 13:13:36  (29)
Ahogy elolvastam a 6 x 6 -os topickban amit írtál, rögtön tudtam, hogy én is kapok a pofámra...
...pedig én négy év alatt összesen három fuvart vittem onnan - abból kettő drosztról előrendelés, egy pedig leintős.
És még csak oda sem vágyom...

Mindegy, majd ha megnyugodtál...

hiénakutya válasz |       2011.10.29. 13:07:53  (28)
Nincs miről elmélkedni. Az összes taxis-probléma megoldódik, csak meg kell oldani valahogy, hogy mind a 6200 taxi beférjen a Keletihez, világító szabadjelzővel.

művészúr válasz |       2011.10.29. 12:29:12  (27)
Na, mi újság? Nem elmélkedünk?

Vagy akkora baromságokat írtam, hogy a "fal adta a másikat"?!

:-))

hiénakutya válasz |       2011.10.28. 16:19:49  (26)
Igen, az este folyamán pont ennyivel lettem okosabb... :-D

Lehetőségek:
1. A mezítlábasokra más előírások vonatkoznak, mint a cégesekre;
2. El vagyok maradva;
3. Ti vagytok elmaradva;
4. Az egész ország el van maradva.

Passzolom ezt az egészet, nincs kedvem jogszabályok után böngészni.




művészúr válasz |       2011.10.27. 20:06:19  (25)
A vidéki tarifánál nem tennék különbséget nappali és éjszakai címen.Akkor már csak öt...:-)
Bár a feláras fuvaroknál is inkább hajlanék a fix, egyszeri díjra, független attól, hogy cementet, vagy nagyméretű bőröndöt, vagy - arra alkalmas autóval - plusz személyek szállítódnak.A taxisofőr döntené el, hogy az a fuvar megéri - e neki, avagy nem.
...és már rögtön csak három...:-)
A számlán meg lenne egy külön rovat, hogy mit tudom én : "Extra:...............Ft, azaz........Ft.(pl...)

Bár szívem szerint, én elsősorban a A - ból B - pontba való taxikázás híve vagyok.
Költöztetés, meg ilyesmi, a megfelelő cégek, illetve áruszállítók feladata...

művészúr válasz |       2011.10.27. 19:08:33  (24)
A nappali / éjszakai tarifa váltásának szoftveres vezérlése nagyon elmés ötletnek tűnik.
Kizárná az ügyeskedést is, de azt a vitát is, "hogy amikor indultunk, akkor még csak 21.50 - volt"...

A tarifa díjára szerintem jobb támpont lehetne - figyelembe véve azt a tényt, hogy tömeg, illetve közösségi közlekedésről beszélünk, mely árképzése fővárosi monopolium - a mindenkori bkv jegyár.
1 km = 1 bkv jegy.
(...ez a nyolcvanas években 7 : 1 volt...; de lássák, hogy nem vagyunk nagyra vágyók...)

művészúr válasz |       2011.10.27. 18:56:18  (23)
Majd átolvasom részletesen, de a számla megütötte a szemem:

Eddig egyik általam "kipróbált" cég áfás tömbjében sincs sem km, sem útvonal.
Lehet, hogy a Tied régebbi, de úgy tudom az újabbakban ilyen nincs.

hiénakutya válasz |       2011.10.27. 14:43:26  (22)
Nem akadtam el, nem, a szart nem…
Úgy elakadtam, mint egyszeri taxis a nyári gumikkal, a frissen leesett hóban. :-D

Mutatom:

A Főváros rendeletben határozza meg a területén alkalmazandó viteldíjak mértékét, az alábbiak szerint:

1. A Főváros területén taxi-szolgáltatást nyújtani kizárólag a Főváros által meghatározott tarfával megengedett.

2. A Főváros minden évben, legkésőbb Január 31.-ig megállapítja az alkalmazandó tarifa mértékét.

3. A tarifa megállapításának módja:
2.1. A nappali időszakban, 06:00 - 22:00 között alkalmazandó kilométerdíj megegyezik a dízel-üzemanyag, tárgyévet megelőző évre számított literenkénti átlagárával.
2.2. Az alkalmazandó várakozási díj egy kilométer díjának 25%-a percenként.
2.3. Az alkalmazandó alapdíj egy kilométer díjának 150%-a.

2.4. Az éjszakai időszakban, 22:00–06:00 között, valamint vasár-és ünnepnapokon 0:00-24:00 között alkalmazandó tarifa, a nappali tarifa 120 %-a.


3. A budapesti droszthasználati engedéllyel rendelkező taxi-gépkocsik üzemeltetői kötelesek legkésőbb Március 15.-ig beprogramoztatni a tárgyévi tarifasort a viteldíj-jelző készülékbe.
3.1. A viteldíj-jelző készülék kizárólag a Főváros által engedélyezett tarifasort tartalmazhatja; attól eltérni sem a tarifák számában, sem a tarifakiosztásban, sem pedig a tarifák mértékében nem lehet.
3.2. A Droszthasználati szerződés aláírásakor a taxi-gépkocsik üzembentartói elkötelezik magukat, hogy az általuk taxiként üzemeltetett személygépkocsiban használt viteldíj-jelző készüléket kizárólag a Főváros által engedélyezett tarifasorra állíttatják be.
3.3. A Szolgáltatási szerződés aláírásakor a taxi-gépkocsivezetők elkötelezik magukat, hogy kizárólag olyan taxi-gépkocsin vállalnak munkát, melynek viteldíj-jelző készülékébe a Főváros által engedélyezett tarifasor került beprogramozásra.

4. Fuvarfeladat teljesítésekor a viteldíj-jelző készüléket a napszaknak megfelelő tarifa alkalmazásával működtetni kell.
4.1. Budapest területén lebonyolított fuvaroknál megegyezéses-, vagy transzferár alkalmazása tilos.
4.2. Szigorúan tilos fuvarfeladat teljesítése közben a viteldíj-jelző készüléket megállítani, kikapcsolni, vagy a mérési folyamatba bármilyen más módon beavatkozni.
4.3. Szigorúan tilos a napszaknak nem megfelelő tarifa alkalmazása.
4.4. Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjra rákérni.
4.5. Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjból kedvezményt adni.

Na, amikor eddig eljutottam, akkor megállapítottam, hogy király vagyok, pillanatok alatt végeztem az egésszel, lényegében 10 perc alatt rendberaktam a szakmát.
Kiszálltam a kocsiból, hogy elégedetten elszívjak egy cigit. Közben megérkezett Lajos barátom, a gyönyörűen telibematricázott autjával. Beültem hát hozzá, hogy közösen unatkozzunk tovább. Közben persze szól az URH, hátha elé dobnak valamit, mert hát a foglalkozás célja mégis csak a jövedelemszerzés lenne.
Mit hallok ekkor?
Valaki fölvesz egy bevásárlást, és érdeklődik, hogy ilyenkor mi van. Mondják neki, hogy semmi nincs; bevásárol, elviszi a címre, a megrendelő az órát fizeti, plusz rá kell dobnia egy ezrest. Zsír.
Aztán elkezd dolgozni az agyam. Viszonylag gyorsan rájövök, hogy vannak olyan fuvarfeladatok, melyek során többletszolgáltatást nyújtunk és ezért – joggal – rákérünk az órára. Ez azért nagyon jó, mert nincs tíz perce, hogy leírtam: „Tilos a viteldíj-jelző készülék által mért fuvardíjra rákérni.”
Na most akkor hogy legyen?
Csinálunk rá szabályt! Penge vagyok!

5. A rendelet meghatározza és tételesen felsorolja azon fuvarfeladatok körét, melyek során pótdíj számítható fel. Pótdíjazható fuvarfeladatok:
5.1. 4 fõnél több utas szállítása az arra alkalmas jármüvekben;
5.2. Személyi poggyásznak nem minõsülõ csomagok, tárgyak, áruk fuvarozása;
5.3. Olyan méretü, vagy mennyiségü tárgy, csomag szállítása, mely során a taxi gépkocsi hátsó ülésének legalább részben történõ lehajtása, és/vagy tetõcsomagtartó használata szükséges;
5.4. A taxis által történő minden olyan ügyintézés és kézbesítés, melyet a gépkocsivezető csak az autóját hátrahagyva tud maradéktalanul teljesíteni;
5.5. „Táblázás”;
5.6. Minden olyan bevásárlási megbízás, amelyet a gépkocsivezető bonyolít le, és/vagy amely során az áru ellenértékét a taxis hitelezi meg a megrendelő számára.
5.7. Minden olyan fuvarfeladat, mely során a csomagok gépkocsivezető részéről történő mozgatása a ki- és berakodást meghaladó módon szükséges.
5.8. Pótdíjas szolgáltatás esetében az alapdíj mértékét a rendelet a mindenkori útdíj 200%-ában rögzíti.
5.9. Az emelt pótdíjas tarifák kizárólag a rendeletben meghatározott és részletezett fuvarfeladatok teljesítése során alkalmazhatók.
5.10. Mozgásukban korlátozott utasok segédeszközeinek szállítása, vagy csomagjaik mozgatása során a pótdíjas tarifák alkalmazása tilos.

Rendesen meghatódok attól, hogy mekkora ász vagyok, mire idáig eljutok. Közben rájövök arra, hogy emelt útdíj is szükséges, a vidéki fuvarok lebonyolításához.
Na, nézzük!
1.tarifa: Nappali alap
2.tarifa: Éjszakai alap
3.tarifa: Nappali pótdíjas
4.tarifa: Éjszakai pótdíjas
5.tarifa: Nappali vidék
6.tarifa: Éjszakai vidék.

Teljesen jó - gondolom magamban - kb. 5 másodpercig.
Aztán rájövök, hogy szar.
Az egyik leghangsúlyosabb érvünk ugyanis pont az, hogy a jelenlegi tarifarendszer átláthatatlan, és visszaélésekre teremt lehetőséget. Erre kapásból összehozok 6 tarifát...
Ez így biztos nem jó.

De kell-e egyáltalán 6 tarifa?
Nem, nem kell.
Határozzuk meg az alap-taxiszolgáltatás fogalmát, hogy mi az, ami abba beletartozik, és arra gyártsunk egy nappali, meg egy éjszakai tarifát! Minden más esetben meg engedjük meg a taxisnak, hogy megállapodjon az utassal; taxióra, plusz ennyi, meg ennyi!

Csakhogy…

Az addig rendben van, hogy odaadom a nyugtát az utasnak az óráról, a plusz ezrest meg lekönyvelem borravalóként, mert törvénytisztelő, jogkövető polgár vagyok…

Nade mi van, ha számlát kér?

Erre a taxis válasza az, hogy megírom a számlát, majd hagyom, hogy a különbözet beleketyegjen az órába.
Meg a kis f@szomat, azt!
A számla ugyanis akkor érvényes és szabályos, ha minden ki van rajta töltve. Márpedig a taxi-számlán van egy olyan rubrika, ahol a megtett kilométert kell feltüntetni.
Azt is tudjuk, hogy a nyugtán található adatok, meg a számlán található adatok nem térhetnek el egymástól.
Na most ugye megérkezek a címre, van 2370 forint az órában, megrajzolom a számlát 3370-ről, ez eddig tiszta.
De milyen kilométert írok rá?
Hány kilométer lesz a 3370 forint, mégpedig 100 méteres pontossággal, hiszen a nyugtán valahány egész - valahány tized kilométer lesz olvasható…
Ezen a ponton ki kell mondanunk, hogy a taxi-számlára vonatkozó jelenlegi szabályok szerint, bizonyos fuvarfeladatok esetében, egész egyszerűen nem tudunk szabályos számlát kiállítani.

A rendszerrel szemben támasztott követelmények nálam úgy néznek ki, hogy egyszerre legyen áttekinthető, az utas számára is könnyen értelmezhető, csak minimális lehetőséget adjon a visszaélésekre és feleljen meg magasabb jogszabályi követelményeknek.
Most ott tartok, hogy jelen körülmények között mindezeket együttesen teljesíteni gyakorlatilag a lehetetlennel határos.

Szóval, kell 2 db. tarifa az alap szolgáltatásra; egy nappali, meg egy éjszakai/munkaszüneti. A visszaélés lehetőségét úgy tudjuk kiszedni, ha az óra automatikusan áll át egyikről a másikra, ehhez szoftvercsere kell. Aztán meg kell határozni a pótdíjas tarifák körét és a pótdíjak maximális mértékét. Ezután meg kell változtatni a számlára vonatkozó előírásokat, mert a rendszer jelenleg barkácsolásra kényszeríti a legtisztességesebb, legjogkövetőbb taxist is, tehát úgy szar, ahogy van. Már annyi is bőven elég lenne, ha a jövőben nem kellene feltüntetnünk a megtett kilométereket.
Ennek java része viszont nem önkormányzati hatáskör.
Ebben a pillanatban úgy látom, hogy a tarifa esetében először magasabb szintű jogalkotásra van szükség, és csak ezt követően lehet kitalálni azt, hogy mi történjen a fővárosi tarifákkal.
Szerencsére meghívást kaptam egy ma esti megbeszélésre, ahol lehet, hogy együttes erővel sikerül valami okosat kitalálnunk.
Az biztos, hogy én jelenleg teljesen tanácstalan vagyok.

bemondó válasz |       2011.10.26. 18:45:13  (21)
Hahó, remélem nem akadtunk meg, csak sok a dolgod!! :)

tomajer válasz |       2011.10.24. 20:06:21  (20)

[2] [3]

(Új hozzászóláshoz lépj be)






     Keresés

  




     Olvasd mobilon
 

     Képgaléria

     Érdekességek


 


     DUGÓFIGYELŐ


     Hirdetés

Penta taxi


     Linkek


Ferihegy érkezés
Ferihegy indulás flightradar24
Máv információ
Útinform 

Üzemanyagár APEH 
Jegybanki alapkamat  
Fővárosi Önkormányzat
 
BKIK 
Fórumunk az Indexen 
Útvonaltervező
TÉRKÉP 24.hu
Autójogász



     Etarget
 

 Designed by: NeoSoft