Fórum » Droszt Híradó » VIDÉKI KOLLÉGÁK FIGYELEM!!! Átalakítják a TAXI fuvarozói jogszabályokat. ( MEGSZIVATNAK ) ORSZÁGOS TAXIRENDELET! | Súgó |
1 [2] [3] [4] [5] [6] ... [597]
(Új hozzászóláshoz lépj be)
A kormányrendelet-tervezet egyik, nem végleges változata
érdekessége, hogy a dokumentumon még 2012-es év van megjelölve viszont a link címében 2012-2014 szerepel.
összehasonlítottam a 2012 novemberben a kormány honlapján megjelent változattal és van néhány változtatás benne.
De ha a kormány által a részünkre átnyújtott 2014-es tervezetet nézem, akkor a kettőnek nincs sok köze egymáshoz.
azért érdemes végig mazsolázni.
a mellékletben például a 2012-es változatban és ebben is a tanfolyam és vizsgakötelezettség résznél kétszer szerepel a személytaxi meghatározás, ahol tévesen a személygépkocsis személyszállító kellene legyen.
további eltérés a taxibérlésre vonatkozó rész.
2012-ben megjelent tervezetben nem ez volt leírva.
Mindenesetre (ismerve az eredeti 2014-es tervezetet) -ezt csak felületes- tájékozódási célból érdemes megsasolni. |
Azért ezt tisztázzuk, ha ők engedéllyel rendelkező közúti személyszállítók, akkor NEM IS LEHET fehér rendszámuk.
hetvenhét |
|
http://www.diakfuvar.hu/content.php?pagename=Tarifak
Ők még csak arra sem adnak, hogy fehér legyen a rendszámuk. Sárga rendszámmal járnak most már bármelyik napszakban!
De elismerem az fontosabb, hogy a sárga taxin ne legyen félkocka! |
|
csak tudnám miért mindíg ai ún "taxiscég" (ami fuvarszervezőcég valójában) az alap mértékegysége a taxis szakmának ???
|
Megkezdődött az "alapozás" ....
Vidéken sokkal több taxi van a kelleténél
Kevésbé szabályozott viszonyok és jelentős túlkapacitás jellemzi a vidéki taxipiacot. Előfordul, hogy kétszer annyi jármű szolgáltat, mint amennyit a kereslet alátámasztana.
A vidéki taxipiac kevésbé szabályozott, mint a fővárosi, viszont Budapesthez hasonlóan vidéken is sok a taxi, számuk körülbelül duplája a szükségesnek – mondta a Napi Gazdaságnak Tamás Miklós, a City Taxi elnöke. A City franchise rendszerben több városban jelen van, mindenütt önálló vállalkozás keretében. Az elnök megállapítását két város taxis cégének vezetője is alátámasztotta.
Néhány évvel ezelőtt még 10-11 taxitársaság működött a mintegy 200 ezer lakosú Debrecenben, mára azonban letisztult a piac és két cég maradt – a Főnix és a City –, amelyeknek vállalkozásonként 120–140 szerződött partnere van. Ezek mellett körülbelül hatvan szabadúszó (fuvarszervezőhöz nem csatlakozott) vállalkozó végez taxiszolgáltatást a városban – tudtuk meg Tisza Tibortól, a Főnix-Intertaxi Kft. tulajdonos ügyvezetőjétől. Debrecenben így körülbelül 300–350 taxis dolgozik, számuk az utóbbi időben emelkedik, más lehetőség hiányában ugyanis többen választják ezt a munkát – tette hozzá. Ugyanakkor a debreceni taxis piacon is több az eszkimó, mint a fóka, a város 200–250 taxist tudna eltartani. A debreceni piacot a szolgáltatások és az árak versenye határozza meg, a díjtételek lényegesen nem különböznek a budapestitől, a Főnix Taxi – kedvezmény nélkül – kilométerenként 260 forintért szállítja az utasokat, a kedvezményes tarifa pedig 220 forint. (A fővárosban a tavaly ősszel életbe lépett taxirendelet szerint 280 forint a kilométerdíj.) Az árak mellett a szolgáltatásban versenyeznek egymással a vállalkozások – tette hozzá Tisza Tibor. Debrecenben nincs egységes színük a taxiknak, a Főnix ügyvezetője részben előnyösnek tartja a budapesti taxik sárga színét, ami ezáltal egységes megjelenést biztosít, hátránya viszont, hogy összetéveszthetők a szereplők. Tisza szerint Debrecenben a helyi viszonyok miatt megfelelő az URH rendszer (a taxisok Budapesten kénytelenek átállni a csendes címkiadást biztosító GPS-es rendszerre). A fővároshoz hasonlóan Debrecenben is inkább hétvégén ugrik meg a forgalom, ami részben az egyetemi ifjúságnak köszönhető. A Főnix taxi utazóközönségének meghatározó részét a magán utasok adják, bár a céges ügyfelek száma sem elhanyagolható, ami jórészt az ipari parknak, illetve a város multinacionális cégeinek köszönhető – tette hozzá Tisza.
A fizetőképes kereslethez viszonyítva Szegeden is több a taxi, mint amit a piac indokolna – mondta lapunknak Bobkó Attila, a Taxi3 Kft. ügyvezetője, aki szerint hat fuvarszervező társaság működik a városban, 360–370 autóval, a piac azonban csak 180–200-at igényelne. A túlkínálatot az élet idővel megoldja – fogalmazott Bobkó, új szereplők ugyanis nem lépnek a távozók helyébe. Szegeden a korábbi budapestihez hasonló az árképzés, vagyis hatóságilag maximát tarifákat alkalmaznak, a várost nem jellemezték a fővárosihoz hasonló éles árharcok.
Szegeden kevés az olyan cég, amely igénybe venné a szolgáltatásokat, így a taxisok alapvetően a lakosságra építhetnek, közülük is főleg az egyetemistákra, ami azonban hullámzó keresletet jelent, hiszen például nyáron kevesebb hallgató tartózkodik a városban, amit megéreznek a taxisok. |
Plusznál hétfő, kedd, szerdán írunk alá. (véradás):D |
|
mint többször is leirtuk, nem csak a képzéssel van bajunk.
problémát jelent az is, hogy ameddig a taxit agyon szabályozzák, addig a fehér rendszámost nem, vagy alig.
itt nem azt akarjuk elérni hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hanem teremtsenek olyan jogszabályi környezetet ami nem engedi a "fehér rendszámos taxizást".
amit sokan nem tudnak, vagy csak elfelejtették, hogy a fuvardijat csak a taxiban illetve a menetrendszerinti járatokon lehet kiegyenliteni helyben. (vagyis a jármüvön).
minden esetben (lásd.: soförszolgálat) ahol helyben történik a fizetés az nem más mint taxitevékenység végzés feketén.
|
|
szia!
hétfötöl kezdjük begyüjteni az iveket a központokbol és a kollégáktól illetve a jövőhét elején érkeznek meg vidékröl is az aláirt ivek.
emailben az ország különbözö pontjairol idáig többszáz érkezett de itt a tgfsz csak másolatot kapott. a cimzett a minisztérium volt.
a mai napon több mint 60-an irtak alá amit külön köszönök mindenkinek. |
|
Lehet tudni az eddigi aláírók hozzávetőleges számát? |
|
sziasztok!
ma 15 orátol 21 oráig a dráva spiccen várjuk azon kollégákat akik a központokban kihelyezett ivet nem volt lehetöségük aláirni.
lehetöség van a rendelet-tervezetet is elolvasni. kérlek benneteket, urh-n tájékoztassátok a kollégákat.
köszönettel:
Farkas Zsolt |
De azért értjük,hogy a továbbképzés nem ördögtől való ötlet?
Ami érdekes,hogy nekem Németországban csak azt kell igazolnom,hogy részt vettem.
Vizsga nincs,bár a tanfolyam nem olcsó.
Az oktató felelőssége a tudás átadása,és ez a gyerekem iskolázására is vonatkozik.
|
És akkor itt a továbbképzés ingyen... |
|
Ez a megoldás.
DE.
A Svédeknél nagyon kell vigyázni,mert hol van hol nincs mackósajt. :)
A helyiek tudják a csapdát,és ott intézik a karosszériagondjaikat... :)
|
|
Ez a megoldás.
DE.
A Svédeknél nagyon kell vigyázni,mert hol van hol nincs mackósajt. :)
A helyiek tudják a csapdát,és ott intézik a karosszériagondjaikat... :)
|
|
1 [2] [3] [4] [5] [6] ... [597]
(Új hozzászóláshoz lépj be) |