|
|
FÓRUM - Már Budapesten is szolgálnak elektromos taxik
|
1 [2] [3] [4] [5] [6]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása
Elektromos taxi − New Age a közlekedésben
Míg a világ legtöbb városában valamilyen fosszilis tüzelőanyag: szén, olaj vagy gáz elégetésével termelik meg a szükséges energiát, léteznek ambiciózus tervek zéró szén-dioxid-kibocsátású városok létrehozására.
Egy ilyen modern városban az üvegházhatású gázok kibocsátását nullára kellene csökkenteni, mégpedig közös erővel, hiszen ahogy a legtöbb emberi tevékenység, a közlekedés és az épületek fenntartása is mind energiát igényel. A cél, hogy a szükséges energiát megújuló forrásokból − Nap, szél, biomassza −, de leginkább napenergia felhasználásával állítsák elő. Hongkong mindenesetre megtette az első apró lépést ebbe az irányba, kis túlzással azt is mondhatnánk, lefektették a zéró szén-dioxid-kibocsátású város alapjait a 45 élénkpiros színű taxiból álló új flotta beállításával.
A kínai gyártmányú BYDe6 ötajtós elektromos taxi olcsó és magas hatékonyságú lítium-vas-foszfát akkumulátorral működik, amelynek feltöltése mindössze két órát vesz igénybe, és mintegy 300 kilométeres hatósugárban működtethető. Egyelőre féléves kipróbálásra vette bérbe a flottát egy hongkongi taxis cég, amely a zaj és légszennyezés csökkentésén kívül egyebek között azt is reméli, hogy a taxisok jobban fognak keresni, mivel az előzetes számítások szerint elektromos taxival egy kilométer megtétele egyharmadába kerül a hagyományos járművek költségeihez képest.
A taxik gyors feltöltéséről a város kilenc különböző pontján felállított állomások gondoskodnak. Hongkongban lelkes fogadtatásra talált a 2003-ban alapított autógyártó cég környezeti fenntarthatóság elősegítése iránti elkötelezettsége, és a helyi hatóságok is sorra üdvözlik a kezdeményezést, amelynek révén tisztább lehet a városi környezet, és egyben komoly lépés lehet egy mindenki számára elérhető zöld közlekedés bevezetéséhez. A taxik gyártójának, Kína legnagyobb elektromos járműveket és tölthető akkumulátorokat gyártó cégének a neve sokaknak ismerősnek tűnhet, jóllehet az európai piacon inkább haszongépjárműveivel van jelen. |
Futurisztikus, nem működik, nem időszerű, @zar.
Pont mint a csendes. |
Én olvastam a használtautón egy leaf hirdetést és a gazdája odaírta, hogy még 90%-os az akksija.
Tehát számomra ez azt jelenti, hogy bizony a használattól ez is öregszik és veszít a teljesítményéböl.
Azt is meg merem kockáztatni, hogy azt a kocsit nem is töltik annyit mint ezeket a taxikat.
És mint tudjuk véges a töltések száma a mai akkumulátorok esetében. |
kapise, ja. |
|
nem látsz? ez szimpla v :DDDD |
|
És ezt mondták az akkumulátornak is, hogy nem mehet tönkre 5 éven belül?:)
ötvenöt |
|
Az első pesti taxi kipufogó nélkül
Egyensárgára fényezték, pedig zöld színt érdemelne a Nissan Leaf, amely a világ több nagyvárosa után már Budapesten is jár taxiként. De vajon hányszor kell tölteni egy műszak alatt? Mennyit lehet vele spórolni egy dízelhez képest, és mikor hozza...
origo.hu|Forrás: ORIGO
Tetszik · · Megosztom
Majercsik Tamás:
???
9 órája · Tetszik
Majercsik Tamás:
http://www.technet.hu/.../nem_valt_be_taxikent_a_nissan.../
Nem vált be taxiként a Nissan Leaf
www.technet.hu
Technet - Amilyen lelkesek voltak a japán taxisok a kezdetekkor, annyira elégedetlenek most, főleg az akkumulátor problémái miatt.
9 órája · Tetszik · Előnézet eltávolítása
Elektromos Autó:
Nem tudjuk mi igaz a cikkből. Annyi biztos, hogy az még a régi Leaf volt. Azóta fejlesztettek rajta, növelték az akkumulátor kapacitást és a villanymotor hatékonyságát. Az akkumulátorra legalább 5 év garancia van. Nem mehet tönkre ennél hamarabb. 5 év alatt azonban bőven behozza az árát. |
Egy 6-8 millióba kerülő autót felelőtlenség casco nélkül használni (meg a bank úgyse engedi) és arra tippelek, hogy egy ilyen autó havi cascojából kitelik a félhavi üzemanyagköltségem. |
Jól értem, arról folyik a vetélkedő, hogy melyik innovatívat palizták be elsőnek egy nyolcmillás dodzsemmel?
:-) |
|
Állítólag benzinből bever 12 litert 100-on.
Állítólag nem tudták kitermelni a lóvét.
"Hivatalosan" 21 kg a tartályok kapacítása,de a csontra kifogyás után 19-nél több nem megy bele,és a 320-330 km helyett max. 250-et mennek el teli tartállyal. A benzintank 15 literes.
"ha nem szinkronozod le a góglé fiókod az iméleddel,akkor nem kapsz címet! És minden cím után töröld ki az adatokat a programokból,ne csak a gyorsítótárat,úgy gyorsabban fog címet kapni a rendszered" :D |
|
Majdnem 10, 12-14 liter fér el benne benzinből, gázból meg olyan 20-24 kiló, de nem akarok egy zafirást sem megbántani, de inkább a Kőbányai úton állnak sorba a gázért /mert az olcsóbb 80 forinttal/ mint hogy addig csináljon 10 ezer forintot benzinnel:(
Itt tartunk, kocsit adnak, ész meg minek, van tabletta:)
harminchét |
|
A Zafirának még mindig van egy 10 literes benzintankja, a dodgem viszont áram híján ott rohad meg, ahol éppen van.
A Zafira nem 8 millió és be lehet vele vállalni egy-egy vidéket is.
Az a tuti, ha olyan munkaeszköz megvásárlására kényszerítik a taxist, ami annyiba kerül, mint a legtöbbjük panellakása, és a végén a zsírt sem tudják elvinni vele.
Sürgősen beszélnem kell a Tarlóssal.
:-D
kilencvenhét |
|
Csapás már az innovatív hcs-nek a CNG gázos zafirái is, többen kiléptek már, mert 3-4 óra a tankolás, hiszen csak egy kút van, amire vannak buszok is:)))) bár most nyílt egy a budaörsi úton is, de az be is zárt:)))
ötvenkilenc |
|
1 [2] [3] [4] [5] [6]
(Új hozzászóláshoz lépj be) | A cikk elolvasása |
|
|
|
|
|